Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valgast saab konkurent Tallinnale

    Möödunud aasta alguses käivitunud Euroopa Liidu Interreg III B projekti Baltic Tangent eesmärk on transpordikoridori loomine Taanist ja Lõuna-Rootsist üle Läänemere läbi Läti ja Lõuna-Eesti Pihkvasse. Projekti põhipartnerid on nimetatud piirkondadest ja projekti kaheaastase kestvuse eelarve on üle kahe miljoni euro. Tegemist on raudtee ja meretee lõiguga, mis algab Atlandilt, läbib kirjeldatud Baltic Tangenti piirkonna ja perspektiivselt jätkub Pihkvast Trans-Siberi raudteele, mis viib edasi Kaug-Ida kiirestiareneva majanduspiirkonnani.
    Eesti-poolne põhipartner on SA Valgamaa Arenguagentuur, kelle huvi projektis on hoogustada Lõuna-Eesti kaubatranspordi elavnemist ning Valga kujunemist logistikakeskuseks. Soov on, et Valgast saaks tulevikus värav Ida ja Lääne vahel, kus on võimalik transiitkaupade komplekteerimine, töötlemine, ümberlaadimine jne.
    Valga oli oluline raudteesõlm, kus raudteeharud viisid Tartu ja Tallinna, Riia ja Pihkva suunas. 1990ndate alguses raudteesõlme areng Valgas seiskus. Enam kui saja aasta jooksul toimus Riia ja Peterburi vaheline kauba- ja reisirongiliiklus just Valga ja Pihkva kaudu, mistõttu loeti Valga-Petseri raudteelõiku parimas korras olevaks raudteelõiguks Eestis. Raudteeliikluse vähenemise peamine põhjus oli riigipiiride teke 1990ndate alguses. Praegu on nii Eesti kui ka Läti ELi liikmed ning aeganõudvat tollikontrolli ei ole Valgas enam vaja läbi viia, tekivad soodsamad tingimused selle raudteelõigu paremaks kasutamiseks.
    Hetkel on teravaim probleem kaubarongide piiriületuse korraldus Eesti-Vene piiril. 2007. aastaks planeeritud uue Koidula piirijaama ehitus lahendaks ka selle kitsaskoha.
    Peamine transiidikoridor Eestis toimib praegu Peterburi-Narva-Tallinna liinil ning sealt edasi Tallinna sadamate kaudu mööda Läänemerd Euroopasse. Suur osa kaubavoost suundub samuti Peterburi kaudu Soome ja sealt edasi Rootsi. Soome kavatseb tulevikus üha enam Venemaa ja Hiina turge ära kasutada, et olla kaubavoogude väravaks Euroopasse.
    Selleks, et Lõuna-Eesti suudaks lähimatest ja suurematest transii-dikoridoridest osa saada, luuakse projekti Baltic Tangen-tiga tegevuskava, kuidas võiks toimida transpordikoridor Venemaalt läbi Lõuna-Eesti Euroopasse. Täpsemalt hakkaksid kaubavood kulgema Venemaalt Koidula ja Valga ning Riia kaudu Läti sadamatesse (Ventspils, Liepaja), sealt edasi veeteid pidi Rootsi ja mujale Euroopasse. Tulevikus võime seeläbi näha tugevat konkurenti Soomele, Põhja-Eestile ja Tallinnale.
    Projekti raames on toimunud mitu planeeringu- ja logistikaalast koolitust ja seminari. Mullu juunis toimunud üritusel tõdeti Koidula raudteepiirijaama ehituse vajalikkust. Detsembris arutleti võimaluste üle kasutada ära Venemaa ja Hiina kaugturge ning kuidas elavdada raudteetransporti Lõuna-Eestis. Nüüd, veebruaris Rootsis Kalmaris toimunud projekti vahekonverentsil tõdeti raskusi leidmaks piisavaid investeeringuid infrastruktuuri. Transpordikoridori loomisel on vajalik aktiivsem rahvusvaheline koostöö.
    Autor: Rando Kängsepp
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.