Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valuvelje hooaeg on algamas

    Drews Auto OÜ müügijuhi Andres Drewsi sõnul on valuvelgede populaarsus üha kasvamas ja see pole enam ammu tuuninguinimeste pärusmaa. Drewsi sõnul on ka hinnad viimaste aastatega kõvasti alanenud ja neilt saab esimese veljekomplekti juba hinnaga 4000 krooni. Viimane kui üks veljemüüja toonitab küll seda, et ega valuveljel mingit praktilist väärtust eriti pole ja tegemist on siiski iluasjakesega. Kuigi paljud peavad neid mingiks kasutuks vidinaks, annavad nad muidu igavale ja hallile autole hoopis teise näo. Andres Drews küll mainib, et tegelikult aitab valuvelg, mis oma olemuselt on avatud, paremini pidureid jahutada.
    Trendidest on viimaste aastatega üha enam ja enam moodi läinud kroomveljed. Ilusate ja läikivate katetega velgede omamises on aga ka omad pahupooled ehk talvel pole kuigi mõistlik kroomvelgedega liigelda. Nimelt on Kosei ja CMSi velgede maaletooja Lauren Grupp OÜ juhataja Madis Mägi sõnul meie pidevalt pinnatavatel teedel oht, et velje kroomitud pind saab kuskilt täkke ja meil talvel maha pandav soolasegu hakkab sealt täketega kohtadest edasi minema ja lööb kroomitud pinnakatte lahti. Ta nimetab ka seda, et kallimate velgedega sellist probleemi pole. Modirexi juhataja Rain Linnu sõnul sõidavad ka mitmed tema kliendid talvel läikivate ratastega. Küll mainivad kõik müüjad, et odavamad läikivad veljed pole just suuremad asjad ja nendega talvel sõita ei maksa. Küll kannatavad talve välja kallima kategooria kroomveljed, tõsi, nende eest tuleb juba kaks korda rohkem maksta.
    Inexi müügijuht Andres Lehtma: "Enne velje ostmist tuleks endale selgeks teha, kui suurt velge soovitakse autole alla panna. Küsimus on selles, kas soovitakse sõidumugavust või hoopis võimalikult suurt velge." Kõikide müüjatega rääkides tuli välja, et ega mõlemat saa, eriti meie teedel.
    Mingile konkreetsele autole mahub alla konkreetne suurus rehvi ja velge. Kui panna suurem velg, tuleb madalam rehv panna, mis muudab sõiduki jäigemaks ja meie rööpas teedel hakkab auto n-ö ujuma ja teed otsima. Sestap on ilul ka oma hind. Iga veljekomplektiga pannakse tavaliselt kaasa ka poltide ja tsentreerimisrõngaste komplekt.
    Kui enamik veljemüüjaid tegeleb odavamate velgedega, siis hiljuti on Eestisse müüdud ka velgede ring, mis maksab ligi 80 000 krooni.
    Drews Auto müügijuht Andres Drews tunnistas, et enamjaolt tegelevad nad siiski odavamate velgedega ja neilt on kalleim komplekt velgi ostetud 18 000 krooni eest. Inex ja Lauren Grupp nimetasid sama, et enamjaolt ostetakse siiski odavaid velgi, kuid mõlemal oli kalleima müüdud komplekti hinnaks ca 25 000 krooni.
    Modirexi juhataja Rain Lind nendib, et neil põhimargiks oleva Rex kaubamärgi müüdud kalleim komplekt oli 40 000 krooni ringis, kuid üldse on nende poolt kalleimaks müüdud komplektiks olnud 70 000kroonine komplekt.
    Teadaolevalt kalleima komplekti on müünud PM Tuning/DC ICE, kelle andmeil maksis neil viimasel ajal müüdud kõige enam maksnud komplekt 80 000 krooni. Tegu oli OZ Racing Leonardo velgedega.
    Kuigi suured veljed on autol all ilusad, ei maksa velje suurusega liiale minna, sest suur ja raske velg võib oluliselt mõjutada auto sõiduomadusi.
    Kui autotootja on autole originaalis ette näinud 14 tolli suurused veljed, siis ei maksa sinna vägisi 18tolliseid toppima hakata. Asi on nimelt selles, et mida suurem on velg, seda suurem on velje kaal ja suure massiga on ka pöördemoment suurem, mida väiksele veljele mõeldud pidur ei suuda kuigi kiiresti peatada. Suur ja raske velg võib mõjutada nii auto kiirendust, pidurdamist kui ka kütusekulu. Üheks ohuks on veel see, et spidomeetri näit läheb autol paigast ära.
    Seadusega pole samuti tootja poolt ettenähtud suurusest suuremaid velgi lubatud alla panna. ARK tehnoosakonna juhataja Andres Soots nendib, et on küll keeruline tuvastada, kas reegleid on rikutud, kuid ta eeldab, et ülevaatajad on siiski professionaalid ja tuvastavad võimaliku rikkumise autokataloogide abil. Soots nendib, et registreerimistunnistusel hetkel küll lubatud veljemõõtu ei ole kirjutatud, kuid millalgi hakatakse ka seda kindlasti tegema.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.