Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alternatiivkütusega autod tulevad jälle
Hübriide müüakse juba mõnda aega ja üsna aktiivselt. Meil on tuntuim hübriid ehk Toyota Prius. Hübriid toimib nii bensiini kui ka mingi muu kütusega. Teine asi on, kui auto sõidab ainult alternatiivkütusega.
Huvitavaima variandina pakkus alternatiivkütusel töötavat autot Honda. Lisaks sellele, et auto ise nägi välja nagu suur uus Civic (mis samuti tundus alguses puhtalt kontseptautona, kuid järsku tõeks sai), näib ka selle kütusesüsteem suhteliselt teostatav. Nimelt on kütuseelemendiga töötaval FCX Conceptil väike, käigukastiga ühendatud mootor, mida saab laadida otse kodust. Väidetavalt on Honda ühe sellise süsteemiga auto Ameerikas tavalisele perekonnale testida andnud ja need omakorda sellega vägagi rahul.
Seade, mis peaks autot kodus tankima, peaks lisaks sellele ka kodule elektrit ja puhast vett andma. Väidetavalt saab auto paak täis ühe ööga ja sõidukaugus on ligikaudu 500 km.
Et Honda selles vallas vägagi tõsiseltvõetav on, annab märku Ameerikas suhteliselt populaarne hübriidauto Honda Insight.
Samuti sai kiirelt tõeks Civicu kontseptsioon. Samas on alternatiivkütusega autosid ka enne planeeritud ja lõpuks on need kavandid lõpetanud oma elu mõne naftamagnaadi seifis.
Loodame, et Honda insenerid ja juhtkond ei lase end rahapatakaga uimaseks lüüa ja viivad oma plaanid ellu. Genfis anti küll märku, et umbes kuue aasta pärast peaks see plaan täiesti tootmisküps olema ja neid autosid ka poest osta saama.
Kuigi Genfi autonäitusest on teada, et see on tulevase aasta kohta kõige informatiivsem, ei pruugi see, mida näevad ajakirjanikud, ja mida näevad külastajad, alati päris sama olla.
Ajakirjanikega vesteldes on tulnud välja, et kui minna näitusele peale pressipäeva, siis on peale lopsakalt kaetud söögilaudade kadunud ka mõned mudelid, mille asemele on midagi muud aetud. Miks nii tehakse, on tegelikult selgusetu. Vaevalt, et tavakülastajad mingeid tehnoloogiaid pätsama kipuvad. Küll on telgitagustes olnud jutte, et endised salaagentuuride agendid on mõne autofirma palgal ja käivad mujal tehnoloogiaid varastamas.
Paljud ajakirjanikud on nentinud, et kui käia mõlemal päeval, siis see muu, mis on uudismudeli asemele aetud, võib hoopis midagi erilist olla, mis oleks sama hästi võinud ka pressipäevade näitusel figureerida.
Näitus pole Genfis sugugi ainuke koht, kus autosid kaeda saab. Esiteks juba see, et kui Ferrari boksis Enzot väljas polnud, siis kesklinnas, nende esinduses, võis seda koos Maserati MC12 tänavaversiooniga vägagi vabalt kaeda. Samuti korraldatakse pressile nii Genfi eelõhtul kui ka peale näitust erinevaid üritusi, kus näidatakse erinevaid autosid, mis näitusele ei jõua. Miks? Jällegi pole teada. Näiteks BMW pressiüritusel figureerinud ja õhtu staariks olnud Z4 Coupé ringrajaversioon on midagi nii ilusat, et oleks võinud ka näituse staariks olla, kuid firma juhtkonna sõnul seda autot sinna nimme välja ei pandud ja üleüldse ei kavatseta seda lähiajal avalikkusele demonstreerida. Küll saavad soovijad neid osta.
Automaailm on salapärane, kuid peab tõele au andma ja nentima, et autofirmadel on ka, mida kaitsta - tehnoloogiad ei kasva ju puu otsas, vaid nende väljatöötamisele on kulutatud miljoneid.