Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud autode uurimused ei ole lõplik tõde

    Inimene ostab, ajalehed ja ajakirjad näpuvahel, endale kasutatud autot, ajades erinevate uurimuste tulemuste peal näpuga järge, milline auto on kiireim, muretuim ja odavaim pidada. Ta ostab auto, mis peaks olema parim, kuid nädal hiljem istub ta õnnetu näoga remonditöökoja ukse taga.
    Miks? Äripäev leiab, et ükski uurimus pole lõplik tõde. Alustama peaks sellest, et uurimused on tehtud erinevates maades, kus on erinevad kliimad, erinevad sõidumaneerid ja erinevad teeolud. Eestis on sarnaseid uurimusi tehtud väga vähe, kui üldse. Meie autoostjatele oleks seda tegelikult vaja, sest teed on meil märksa kehvemas korras kui mujal Euroopas ja kliima kah külmem kui Saksamaal. Sama asi on näiteks varuosade hindadega, mis Saksamaal seal toodetud autodele kindlasti odavamad kui meil.
    Erinevad testid ja uurimused on tehtud selleks, et anda üldist pilti kasutatud autodest, nende vastupidavusest ja pidamiskuludest. Erinevate tabelite peale saab põhineda ja arvestada umbes, kui palju see või teine asi maksab või kestab.
    Kindlasti tasub toetuda ka sõprade ja tuttavate kogemustele erinevate automarkidega. Näiteks uute autode ostmise esimene argument enne ajakirjandust on sõprade ja tuttavate soovitused.
    Alati on kellelgi mõni tuttav inimene, kes on piisavalt pädev ka autot kontrollima, enne kui ost sooritatakse. See, kui selles äris kogenud inimene ütleb jah, seda konkreetset autot tasub osta, on tuhat korda rohkem väärt, kui ükski uurimuse tabel.
    Selleks, et ostetud masina suhtes oma usaldust suurendada, tasub kindlasti pöörduda kõigepealt müügiplatsidele, kus kasutatud autode müügifirmad oma autosid müütavad. Nemad ei saa pärast müügitehingu sooritamist kaduda kui tinatuhka, vaid peavad maine hoidmiseks tegema kõik nii, et klient tuleks neile tagasi koos sõpradega ja ka ise, kui järgmise auto ostmise kord käes on. Samuti pakuvad paljud endast ja kliendist lugupidavad kasutatud autode müüjad garantiisid.
    Kurb on tõsiasi, et olenemata kõikide riskide miinimumini viimisest, võib sattuda õnnetute autode otsa, mis lihtsalt lagunevad, olgu nad siis mis marki tahes. Neid on küll vähe, kuid nad on olemas ja ostuhetkel paistavad alati väga heas korras.
    Kindel on veel ka see, et auto peab uuele omanikule ka meeldima. Kui kõik sõidaks ringi vastupidavuse printsiibil töötavate masinatega, siis oleks meie tänavapilt kirju tankidest ja traktoritest.
    Nagu müüginumbritest näha, on uute autode suhe esmaregistreerimistes viimaste aastate jooksul visalt, aga järjekindlalt kasvama hakanud.
    See on ka loomulik, sest autoostjad on teadlikumad ning nende ootused ja hoiakud on muutunud. Suureneb inimeste hulk, kes seni kas põhimõtete või võimaluste puudumise tõttu on ostnud kasutatud autosid, otsustavad soetada oma esimese täiesti uue sõiduvahendi. Majanduskasvust tingitud sissetulekute suurenemine ja pankade soodsad liisingutingimused on mootoriks mõtteviisi muutumisele - maksan pigem mõnevõrra enam uue auto eest, aga saan vastu kindlustunde ja mugava omanikusaatuse. Aeg on raha ja selle asemel, et aega, närve ja raha kulutada Leedus ülesklopitud odava kasutatud sõiduki tervisliku seisukorraga jändamisele, on mõtet need vahendid pigem pere ja töö heaks säästa.
    Kasvavaks trendiks kasutatud autode turul on nõudluse kasvamine uute autode müüjate poolt pakutavad Eestis müüdud teisele-kolmandale ringile minevad kindla teenindusajalooga sõidukid, mis taas näitab seda, et kliendile on oluline kindlustunne, mille ta kaasa saab.
    Arvata võib, et jätkuvalt on nõudlust vähekasutatud Saksa premium-markide sõidukite järele, mida suhteliselt soodsa hinnaga pakuvad hiljuti uksed avanud spetsialiseerunud müügisalongid.
    Üldiselt võiks aga ennustada, et suhe uute ja kasutatud autode esmaregistreerimise vahel areneb visalt, aga kindlalt uute autode kasuks. Ei näe hoomatavas tulevikus põhjusi, miks areng vastupidine peaks olema.
    Arvan, et n-ö 1:2 suhe on hetkel veel suhteliselt tagasihoidlik, sest automüügi tippaeg alles saabub. Viimase kahe aasta jooksul on vanemate autode osakaal stabiilselt ca 80%. Siin pean vanemateks kuni 2000. aasta esmase registreerimisega autosid.
    Ka selle aasta 2 esimest kuud näitasid, et esmaselt registreeriti nooremaid kui 2000. aasta autosid 5 korda vähem kui vanemaid.
    Midagi kardinaalselt muutumas ei näe, küll aga pööratakse rohkem tähelepanu sõidukite kvaliteedile ning usaldusväärsusele.
    Uute sõidukite müügi trend kujunes välja juba 2003. aastal ning sealt alates uute müük jätkab aeglast, aga kindlalt kasvu koos majandusega.
    Kasutatud sõidukite müük sai aga euroliiduga ühinemisel uue müügihoo, suurenedes kiirelt. Praeguseks on ka nende müügitase välja kujunenud ega jätka enam kasvamist säärase tempoga. ELi riikide uute autode müügi keskmisest tasemest jääme veel maha kaks korda. Seega uute autode müük kahekordistub aastate jooksul. Järele jõudmise aeg jaotub pikkadele aastatele koos elatustaseme tõusuga Euroopa tasemele. Kasutatud autode sisseveostruktuuris on selged nihked kallimate, heas varustuses uuemate autode poole. Kasutatud autode müügi lihtsustumine liitunud riikides tekitas suurenenud impordi, mis suutis Poolas uute autode müügi isegi langusse viia. Pangad on leidnud uue sektori ja toetavad suhteliselt odavate kasutatud autode liisimist. Tihti polegi peredel eluasemelaenu kõrval muud varianti, kui liisida kasutatud sõidukeid.
    Usume, et proportsioon jääb samaks ka tulevikus. Iga müüdud uue auto puhul satub ka 1 kasutatud auto turule, seega 1500 uut ja 4500 kasutatud autot on kuu liikumine.
    A2 Autowelt tuligi turule just kallimate kasutatud Saksa autodega, sest selles segmendis ei olnud ühtegi usaldusväärset müüjat. See koht on nüüd täidetud ja paljud autoostjad on öelnud, et nad on ostnud uusi autosid ainult selle pärast, et pole olnud autopoodi, mida usaldada, kus oleks õiged läbisõidud, hooldus ja garantiid. Suhe uuemate ja vanemate kasutatud autode vahel jällegi meie arvates ei muutu, sest majanduskasv on igal alal hea ning sellepärast lähevad kaubaks nii odavad kui ka kallid kasutatud autod. Kes enne ei saanud üldse autot lubada, seda nüüd saab, ja see, kes võis vaadata keskklassi autot, saab endale lubada luksklassi minevat autot.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.