Hea idee toob kliendid kohale

Pille Rõivas 05. aprill 2006, 00:00

S.V. Ärigrupi OÜ, paremini tuntud kui Laki Auto, on ühendanud tööalased kontaktid ja oma töötajatele mõeldud meelelahutuse. Juhatuse esimehe Sven Valdmaa sõnul toimuvad nende kollektiivis traditsionaalse firmapeo asemel pigem alternatiivsed ettevõtmised koos klientide ja äripartneritega. Heaks näiteks on loodusmatkad ja rattasõidud. Kuna ettevõte tegeleb autodega seonduvaga, on autodel oma osa ka firmapidudel - käiakse kolleegidega ja klientidega aegajalt karti sõitmas. "Meile meeldivad sellised aktiivsed ja sportlikud tegevused," ütles Valdmaa. Laki Auto kollektiivis ei toimu sellised üritused kindla aja tagant, vaid pigem spontaanselt.

"Kui meil tuleb mõte kusagile kõik koos minna, siis kutsume ka mõne kliendi kaasa," ütles Valdmaa. Kliendid tulevad hea meelega, sest see on võimalus midagi põnevat teha. Kuna Laki Auto kollektiiv on suhteliselt väike, siis on selliste ürituste korraldamine lihtne ja ei nõua suuremat planeerimist. Valdmaa leiab, et isiklik suhe heade ja pikaajaliste klientidega on mõnusam kui suurelt korraldatud kliendipäevad. "Meiega koos väljasõitudele tulles saavad kliendid tuttavaks kogu meie meeskonnaga. Ka nendega, kellega muidu võib-olla kokku ei puututagi," ütles Valdmaa.

Eelmise aastal korraldas Laki Auto meeskond suure peo oma firma territooriumil - tegemist oli Laki Auto

10. sünnipäeva peoga. Esinema oli kutsutud ansambel, organiseeritud toitlustus ja erinevad mängud. Suurematele klientidele ja partneritele saadeti kutsed, mis olid karbi sees kompassid koos kutsega, kuhu oli märgitud peo asukoht koordinaatidega. Kohale tulnud külalistele pakuti T-särke. Oma töötajad said mustad T-särgid ja külalised võisid peole saabudes kohe väravas valge Laki Auto sünnipäeva teemalise särgi selga tõmmata.

IBM Eesti OÜ kliendiürituste aktiivsuse tõstmiseks on üritatud leida uusi, huvitavaid ja ootamatuid kohti. Põhiosa kliendiüritustest on mingi toote või üldisemat teemat käsitlevad seminarid või konverentsid. Mullu sügisel toimus seeria IBMi tarkvara tooteid käsitlevaid müügikoolitusi edasimüüjatele erinevates Tallinna muuseumides. "Oli endalgi põnev ja hariv vaheldus sattuda loodusmuuseumi, tarbekunsti ja disaini muuseumi," rääkis IBM Eesti müügi- ja turundusjuht Riina Roosipuu. Ürituste lõppu oli lisatud ka väikene giidiring maja peal.

Meelelahutusürituste poolelt on IBM Eesti põhiürituseks ja turul tuntud "kaubamärgiks" kevadgrill oma kontori juures. Alguse sai see siis, kui ettevõte asus Pirita teel, kus tõesti oli maja ees olemas grillpeoks sobiv muru ja merevaade. Toompuiesteele kolides oldi algul kimbatuses, siis aga otsustati proovida oma 2. korruse betoonparklat. Praeguseks on selliseid pidusid korraldatud juba neli aastat. "See üritus on IT-inimeste ja meie klientide jaoks, kellele see mõeldud on, juba selline traditsioon. Kohale neid väga meelitama ei pea - pigem ollakse vist pettunud, kui ei juhtuta kutset saama," rääkis Roosipuu.

IBM Eesti teiseks traditsiooniks on teha eriti olulistele klientidele "saareavastusreise" Eesti väikesaartele. "Meelitama jälle väga ei pea, kuna osavõtjate arv on piiratud. Kelle ajagraafik võimaldab, see tuleb kindlasti."

Kliendid ei tule enam lihtsalt üritustele, kuna üritusi korraldatakse palju.

Kõigil on tänapäeva elutempo juures kiire ning paratamatult tuleb valida, kus jõuab osaleda, kus mitte. Seetõttu on vaieldamatult üheks oluliseks motivaatoriks põnev või eriline kutse. Üldjuhul kehtib reegel - mida rohkem on näha, et kutsesse on panustatud mõtte ja hoolega, seda suuremana paistab "Palun tule!" lugeja silmis. Kutses peab olema piisavalt vihjeid, mis aitaks kutsutaval teha otsust, kas pidu on talle sobilik või mitte.

Hea nipp kutsega uudishimu tekitada on saata kutsutavale väike detail suuremast asjast või kooslusest või masinavärgist - kui jupikese peole kaasa võtad, pannakse jupid üheks suureks asjaks kokku ja saad teada, millega tegu, kui jätad tulemata, kannatab ühine ettevõtmine. See on ilus ja hariv kujund ühisest tegutsemisest ja meeskonnatööst. Läbi aktiivsema osalemise tunneb inimene end osana kogu üritusest ja nii saavadki üritusel korporatiivset sõnumit esindavast emotsioonist osa ka peo külalised.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:13
Otsi:

Ava täpsem otsing