Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordiettevõtted kimpus töötajate nappusega

    Sarnaselt enamiku majandusharudega on ka transpordifirmad Eesti ELiga liitumise järel kogenud või prognoosinud tööjõukonkurentsi kõrgema palgatasemega riikidega. Kuid see pole ainus põhjus, miks ettevõtetel personaliga kitsas käes on.
    Rahvusvahelisi kaubavedusid korraldava ASi Võru Trans juhataja Hanno Järve väitel on viimastel aastatel nende firma üheks tõsisemaks probleemiks ELi turu avanemise järgne palgasurve. Viimane mõjutab omakorda töötajaid.
    "Mitmed veokijuhid on läinud tööle kõrgema palgatasemega ELi riikidesse ja tulevikus peab olemasolevate töötajate hoidmiseks ning uute töölemeelitamiseks paratamatult arvestama palgakulude suurenemisega."
    Autotranspordifirma Alu Veok ASi juhatuse esimees Aivo Härmaste tunnistab, et tööjõupuudus on transpordiettevõtete üks suuremaid probleeme, kuid peab selle põhjuseid ELi vabaturust märksa laiemaks.
    Algpõhjus peitub tema sõnul hoopiski selles, et viimased viisteist aastat pole riik veokijuhtide koolitamisega tegelenud.
    Samas on õppimiskulud on piisavalt soolased, et paljud soovijad ei hakka üritamagi.
    "On loomulik, et aastate jooksul mõned töötajad lahkuvad. Pigem teeb murelikuks see, et uusi töötajaid ei tule asemele ning selle taga on eelkõige riik, kes ei ole loonud piisavalt tingimusi koolitusteks.
    Riigil tuleks kõigepealt teha muudatus seadusandluses, sest E-kategooria juhilubade omanikuks saab alles 21. eluaastast alates, seda tuleks kindlasti aasta või paar varasemaks tuua," lausus Härmaste.
    Oluline nüanss, mis Eesti firmasid kimbutab, on ka töötajate siirdumine piiri taha.
    "Viimastel aastatel on mõned autojuhid meie firmast lahkunud ja tööle on reeglina mindud välismaale. Lahkumise oluliseks ajendiks on loomulikult suurem palk, kuid minnakse ka lihtsalt uusi kogemusti saama ja silmaringi laiendama. Ega meil siin Eestis suurt muud võimalust pole jäänud, kui konkurentidelt oskajaid mehi üle osta," nentis Härmaste.
    Samas kinnitab aga maakonnaliinidel teenust pakkuva OÜ Läänemaa Liinid juht Andrei Mändla, et Läände siirdumise kõrgaeg on möödas.
    Üks vahend töötajate leidmiseks on firmade koostöö ametikoolidega, kuid ainuüksi sellest ei pruugi ettevõtjate sõnul aidata, kuna majandus kasvab kiiresti, sündimus on aga endiselt madal.
    Hansabussi tegevjuhi Neeme Tammise sõnul on järjest olulisemad ka firma maine ning kaardistatud tegevused ja reeglid, mida bussijuhtidelt nõutakse.
    "Me oleme koostanud bussijuhi käsiraamatu, kus oleme selgelt defineerinud bussijuhtide ülesanded. Uued bussid, selged reeglid, süsteemne remondikorraldus ning pehmete väärtustega motivatsioonipakett on tänaseks loonud seisu, kus Hansabussi ukse taga on bussijuhtidest järjekord," selgitas Tammis.
    Tammise sõnul tõusid neilbussijuhtide palgad 2005. aasta jaanuaris aasta varasemaga võrreldes 20 protsenti. Viimane suurem palgatõus jäi selle aasta algusesse, mil ettevõttes tõsteti palka 17 protsenti.
    Transpordifirmad tundsid end personali seisukohalt hästi 7-8 aastat tagasi, kui oli veel võimalik veokijuhte valida.
    Hetkel on seis aga väga nukker, siit Võrust töötab meil firmas väga vähe inimesi, põhiliselt oleme leidnud töötajaid naabermaakondadest. Suurem Läände-minek on siiski juba möödanik.
    Aga mis siin ikka nutta, siiamaani oleme ära elanud ja ilmselt saame ka tulevikus hakkama. Kui kohalikke võtta ei ole, siis ehk aitavad usbekid, turkmeenid ja hiinlased meid välja.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.