Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diisel-Vectra - suur ja ökonoomne liikur

    Uue 1,9liitrise turbodiiselmootoriga Opel Vectra on olenemata suurest kogust ja väikese kubatuuriga mootorist vägagi särtsakas ning mis veelgi tähtsam - ökonoomne.
    Vectra on saanud ilulõikuse, mille käigus muudeti eesmist põrkerauda, esitulesid ja iluvõret. Eelmisest, kergelt sportliku suunitlusega versioonist saati on välimus muutunud märksa soliidsemaks. Muutunud on ka tagatuled ja ikka rahulikumaks. Auto üldpildi on muutused teinud rahulikumaks, täiskasvanumaks ja konservatiivsemaks. Välimus annab tunde, justkui peaks juht lähenema autole ülikonnas, dressinimene sellesse ei sobi.
    Ka interjöör on Vectral soliidne ja mis peamine, ka kvaliteetne. Nimelt kui kõvema armatuurimaterjali puhul peab arvestama faktiga, et mingi hetk hakkab kogu kange plastikosa nagisema ja sõitjatele närvidele käima, siis pehme kattega materjal seda ei tee. Kahjuks näeb harva, kuid positiivse näide on ka uus Vectra, millel pehme kattega armatuur ulatub kuni klaasini. Pöidlad püsti, Opel on ka tulevikule mõelnud. Proovisõiduautol olnud heledast riidest kattega istmed on kindlasti ebapraktilised, kui arvestada riidest istmete puhastamise võimalusi ja maksumust.
    Istumismugavus andis ka natuke soovida. Oleks soovinud natuke sügavamat ja pehmemat istet. Nimelt oli seljatoe osa imelikult kõva, samas nimetavad mõned teadjamad, et pikemat maad sõites on liiga pehme iste kehvake. Kõik autos olevad nupud ja nänn on hästi käepärane ja loogiline.
    Vectra Caravan pole kindlasti mitte väike auto, pigem vastupidi. Manööverdamine on sellega päris keeruline. Kui arvata, et suure autona peaks ta maanteel hästi käituma, siis võib ka meie vabariigile omastel maanteedel kohata kergeid anomaaliaid, sest vedrustus võiks olla natuke jäigem. Nimelt suudab auto tagaosa suuremates lohkudes kohati lambadalikke liigutusi teha. Muidu oli auto tunnetus hea ja ka rool oli piisavalt tundlik.
    Rääkima peaks ka uuest mootorist, mis Vectrat liigutada aitab. See on koht, kus Vectra hakkab kiidusõnu teenima. 1,9liitrine turbodiisel suudab suuremõõdulist maanteelaeva vägagi erksalt liigutada. Selgelt on tunda ja tegelikult ka vilina järgi kuulda, millal turbo rakendub. Pöörete vahemik, milles turbo laulab ja iste tõmbest kõvemini vastu seljatuge läheb, on üllatavalt pikk ehk mootor on ääretult dünaamiline.
    Üle saja kilomeetri maanteed ja üsna pikk maa linnas näitasid keskmiseks kütusekuluks kokku 7,0 l/100 km. Viimane näitaja on üsnagi üllatav, sest parema jalaga sai üsna kõvasti pedaali kulutatud ja mingit tagasihoidmist ei olnud. Oma osa tõmbes ja ökonoomsuses on kindlasti mängida ka käigukastil, mis lisaks täpsetele lülitustele on kuuekäiguline ning väga heade ja mõistlike ülekannetega.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.