Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lisaväärtus hoiab klienti
Sisult sarnaste teenuste turul saab konkurendist erineda lisaväärtuseid pakkudes.
Internetis surfamiseks saab valida peamiselt kahe võimaluse vahel - Microsofti Internet Explorer (IE) või mõni teine brauser. Esimene on ajalooliselt vast tugevaimalt juurdunud ja enim levinud, teised aga paindlikumad ja uuendusmeelsemad. Näiteks on Opera kiirem, tal saab väljanägemist ja nuppude seadistusi ise sättida või surfamist vaid hiirega juhtida. IE neid võimalusi ei paku, on konservatiivne ning pole aastatega eriti muutunud.
Ehkki ajalooliselt on IE kasutamine levinud ning teda leiab veel enamikust arvutitest, on trend muutumas ja alternatiivsete brauserite kasutuselevõtt laieneb.
Leian, et sama kehtib logistikas. Kuniks transport on suhteliselt lihtne ja standardne füüsiline liigutamine, võidab selles äris ettevõte, kes pakub sellele midagi lisaks.
Näiteks väärtustavad kliendid, kui teenusepakkuja pakub kliendile infot veoteekonna kohta. See eeldab küll mõningaid investeeringuid, kuid aitab klienti kinnistada ja ettevõtte külge siduda. Teisalt jälle saab sellest lahendusest kasu lõigata ka teenusepakkuja ise, näiteks analüüsides saadud andmete põhjal saadetiste teekondade optimaalsust.
Samuti lähevad üha enam hinda ettevõtete äripõhised teenused ehk teenused, mis on kujundatud vastavalt kliendi ärile. Püsiv logistikapartner süveneb kliendi ärisse ja oskab seetõttu pakkuda spetsiifilisemat teenust kui konkurendid. Vähem standardiseeritust, rohkem isikupära ja individuaalsust.