Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõnekaardiga säästab väliskõnedelt
Toonvalimisega telefonide jaoks loodud ettemaksuga kõnekaart aitab säästa väliskõnede arvel, kuid pakub ka soodsaid kodumaiseid kõnesid.
Aastaid tagasi kasutasid eestlased hoolega taksofone ja telefonikaardid kadusid lettidelt kui soojad saiad. Kuigi tänaseks on Tallinnas alles 950 Elioni taksofoni, on need kasutusel peamiselt haiglates, kus mobiiltelefoni kasutamine on piiratud, ja turistide ning vanglates kinnipeetavate poolt.
Taksofonikaartide kõrval on müügil ettemaksuga kõnekaardid, mida saab kasutada iga toonvalimisega telefoni, taksofoni või mõne kaardi puhul isegi mobiiltelefoniga. Kaardi tagaküljel on tasuta lühinumber ja PIN-kood, millega saab aktiveerida kõneaja ning helistada välismaale tava- ja mobiiltelefonist soodsamate hindadega.
Eestis müüvad sideameti andmetel kõnekaartidega telefoniteenust TeleSide ITS OÜ, Ciaonet OÜ, CSC Telecom, Norby Telecom AS ja Skorpion AS. Kuna telefoniteenuse registreerimisel ei nõua sideamet andmeid, mil viisil konkreetselt teenust osutatakse, siis võib sellist teenust osutavaid ettevõtteid olla teisigi. Turvateenuseid pakkuv ettevõte Skorpion AS müüb Primuse kõnekaarte, mida saab kasutada ka mobiiltelefoniga. Mobiililt helistamisel on kõneminuti hind tavatelefoniga võrreldes veidi kallim, kuid hinnavõit võrreldes mobiilioperaatori kaudu helistamisega on tuntav.
Norby kõnekaarte saab kasutada nii taksofonist kui ka toonvalimisega lauatelefonilt helistamiseks ja kõne eest maksab kaardi-, mitte telefoniomanik. Kõik Norby kõnekaardi omanikud saavad Norby kodulehe kaudu pidada arvestust tehtud kõnede, nende kestuse, hinna ja järele jäänud kõneaja üle. Samuti saab kodulehe kaudu lisada kõnekaardile kõneaega.
Autor: Lauri Levo