Enne väikebussi rentimist tuleks koostada reisieelarve

Kristo Kiviorg 20. juuni 2006, 00:00

A2 Autorendi tegevdirektori Arved Halli sõnul aitab reisieelarve välja selgitada reaalsed rahalised võimalused, millele vastavalt rendipikkus määrata. Samuti on oluline, kui vana rendibussi kasuks otsustatakse.

"On oluline vahe, kas minna reisile seitsme või ühe aasta vanuse masinaga. Vanade väikebusside suurem kütusekulu sööb hinnavahe ära. Kui teekonna pikkuseks on ikka 3000 kilomeetrit ja uus masin võtab sajale kilomeetrile 3,5 liitrit vähem kütust, kaldub kaalukauss uue rendibussi kasuks," selgitas Hall kuni üheksakohaliste väikebusside rentimise kohta.

Kuigi rendihinnad on enamasti firmadel ligilähedased, soovitab Hall kindlasti järele uurida, mida vastav hind sisaldab.

"Rahvusvahelistel firmadel võib olla kilometraaži piirang, kohalikel firmadel aga seda reeglina ei ole, võib sõita, palju hing ihaldab. Ja kui Poola kiirteel peaks kütus otsa lõppema, siis piisab vaid telefonikõnest ning ööpäevaringne Renault' autoabi tuleb kohale ja paneb paagi täis," räägib Hall koostööst autotootja Renault'ga.

Arved Halli ütlust mööda on inimesed, kes nüüd bussi rentima tõttavad, siiski juba hiljaks jäänud, kuna on enamik väikebusse juba augusti lõpuni hõivatud. Kõige õigem aeg rendibussi tellimiseks oleks aga aprill, sest siis on võimalik endale sobiv aeg broneerida.

Rendifirmadelt saadud info kohaselt kujuneb tänavune suvi eelmistest veelgi aktiivsemaks.

Teine kõrghooaeg saabub väikebusside jaoks detsembris, mil inimesed rendivad busse suusareisideks. Kõrghooaeg kestab reeglina veebruari lõpuni.

Teenust pakkuvate firmade kodulehekülgi uurides selgub, et teenuse hinnad on väga erinevad, sõltudes paketist. Nädalavahetuseks võib väikebussi leida nii 3000 krooni eest kui ka 2000 krooni kallimalt.

Avis Autorendi rendiosakonna juhataja Hardi Isoki sõnul on kõige kindlam teenus siiski tuntud tegijalt tellida.

"Kuigi teenus võib sel juhul kallim olla, on garanteeritud kindel teenindusvõrk. Juhul, kui masinaga peaks teel õnnetus juhtuma, on asendusauto kohe varnast võtta. Eesti kohalikel firmadel sageli sellised võimalused puuduvad. Kõige tähtsam on, et inimese turvalisus oleks tagatud. See on olulisem kui masina plekkosad," ütles Isok.

Hertz Eesti rendiosakonna juhataja Pelle Kongo sõnul sõltub rendihind rendiperioodi pikkusest, kuupäevadest ning kontserni soodustustest.

"Hindu on küll lihtne võrrelda, kuid uurida tasuks ka, mida need hinnad sisaldavad. Odavus ei ole määrav," sõnas Kongo.

Kongo tähelepanekut mööda peavad kliendid kõige olulisemaks, et buss oleks varustatud konditsioneeriga ning oleks piisavalt panipaiku, kuhu reisivarustust panna. Millise stereosüsteemiga masin varustatud on, pole määrav.

Auto A2 OÜ tegevjuhi Arved Halli arvates on hinnad peaaegu alati läbi räägitavad. Kõik oleneb rendiperioodi pikkusest, rentniku võimalikest varasematest sidemetest rendileandjaga ning ajast, millal soovitakse masin rendile võtta.

"Suurim tõenäosus on soodushinda saada siiski sügisel ning varakevadel, sõiduautode puhul ka talvel. Samuti mängib rolli etteteatamise aeg, kui veebruaris broneerida väikebuss juuliks kaheks nädalaks, siis oleme teinud allahindlust kuni kaks tuhat krooni. Kõige suurem tingimisvõimalus on talvisel ajal pikemaks perioodiks," selgitas Hall.

Hertz Autorent rendijuhi Pelle Kongo väitel annavad kauplemisruumi pikemaajalised kliendisuhted.

"Päris selles stiilis kauplemist, et klient tingib pakutud hinnast nähtava põhjuseta lihtsalt maha, me reeglina ei tee. Seda enam, et soodustusi on meil niigi väga palju," lausus Kongo.

Hertzil on kehtestatud hooajast sõltuvalt ühtlane hinnatase.

Avis Eesti rendiosakonna juhataja Hardi Isoki sõnul on hindade üle võimalik kaubelda siiski vaid juhul, kui broneeringut tehtud ei ole.

"Eelbroneeringuta kliendile on hinnad kaubeldavad sõltuvalt sellest, millised masinad hetkel parajasti vabad on. Broneeringuga kliendile hinnad enam kaubeldavad ei ole, sest klient on juba hinna broneerimisel aktsepteerinud. Üldiselt on hinnad broneeringuga kliendile ikkagi soodsamad."

Oma kogemuse põhjal ei soovitaks küll suurema seltskonnaga ehk üheksakohalise bussiga reisile minna, kuna palju inimesi tähendab ka rohkelt erinevaid huvisid ning arvamusi. Üks tahab õlut juua, teine tahab kusagil mingisuguse vaatamisväärsusega tutvuda jne.

Väikebussi idee ei ole iseenesest halb. Kui tagumine istmerida välja võtta, tekib piisavalt suur panipaik, kuhu asju panna. Istmeid saab suhteliselt kiiresti ise teisaldada.

Seega oleks oma perega täiesti normaalne väikebussiga reisile minna, kuid suurema seltskonnaga võib probleeme tekkida.

Aga nagu üks kolleeg ütles, aitab võimalikke lahkarvamusi vältida eelnev lepe, kes on vahemees ning kelle sõna saab lõpuks määravaks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:05
Otsi:

Ava täpsem otsing