Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaasake töötajad personalivalikusse!

    Tänasel tööjõuturul on aina raskem leida kogenud töötajaid, kes sobiksid ettevõtte väärtuste ja ootustega.
    Teisalt pingutavad ka ettevõtted varasemate aastatega võrreldes enam, et hoida häid inimesi oma organisatsioonis ning pakkuda neile arengu- ja karjäärivõimalusi.
    Töötajate leidmisel on muutunud kriitiliseks mitte niivõrd suutlikkus teha kandidaatide seast õige valik, kuivõrd oskus esmalt soovitud sihtgrupini jõuda.
    Siiani oleme Coca-Cola HBC Baltikumis kasutanud valdavalt traditsioonilisi värbamiskanaleid: ajalehed, personaliotsinguportaalid ja -firmad, ülikoolid, ettevõttesisene värbamine.
    Viimasel ajal oleme liht- ja oskustöölisteni jõudmiseks võtnud kasutusele reklaami ühistranspordis. Lisaks aga andsime nüüd oma töötajatele võimaluse osaleda organisatsiooni sobivate inimeste leidmises. Selle on tinginud olukord tööjõuturul ning soov kasutada meie ettevõttesse töötajate leidmiseks täiendavaid allikaid.
    Oma inimeste kaasamiseks värbamisprotsessi oleme loonud Balti riikides spetsiaalse programmi. Programmi eesmärk on motiveerida organisatsiooni olemasolevaid töötajaid leidma ning soovitama endale tulevasi kolleege nii enda kui ka teistesse osakondadesse.
    Soovitada võib ettevõtte kõikidele vabadele ametikohtadele alates laotöötajast kuni valdkonna juhini.
    Määratletud on protsess, kuidas uut kolleegi soovitada ja milline info personaliosakonda esitada. Samuti oleme läbi mõelnud, kust saada täiendavat infot ametikohtade jms kohta.
    Pärast soovitatud töötaja katseaja edukat lõppu ootab soovitajat ka rahaline hüvitis, mille suurus sõltub täidetud ametikoha tasemest organisatsioonis.
    Tuttavate kaudu värbamise peamine kasu tuleneb sellest, et ettevõte saab kasutada kümnete ja sadade "värbamisagentide" abi sobivate kandidaatideni jõudmiseks - eriti just nendeni, kes aktiivselt tööd ei otsi, kuid oleksid nõus uusi pakkumisi ära kuulama. Töötajat soovitanud organisatsiooni liige on hiljem motiveeritud pakkuma uuele kolleegile firmasse sisseelamisel tuge.
    Suureneb olemasoleva töötaja kaasatus ettevõtte arengusse, uus töötaja aga kohaneb organisatsiooni ja töökohaga sujuvamalt. Lisaks saavad olemasolevad töötajad endale seeläbi kiiremini kolleegi, kelle abiga väheneb töökoormus.
    Teisalt on antud värbamisallikal ka omad ohud. Negatiivseid kaasnähte saab aga eelnevalt silmas pidada ning vältida ühtseid värbamistingimusi paika pannes.
    Üheks ohuks on võimalus, et ettevõtte personali- ja värbamistegevusele tekib onupojapoliitika imago, st tööle võetakse ainult tutvuste kaudu ning soovitanud isiku mõjukuse või isikliku meeldivuse alusel.
    Selle vältimiseks oleme näiteks oma organisatsioonis kehtestanud tingimuse, et tippjuhid või personaliosakonna liikmed ei saa antud programmis osaleda. Ettevõttesse inimesi soovitada nad võivad, aga nende panus ei kuulu rahalisele kompenseerimisele. Samuti ei saa osakonna juht soovitada töötajat enda osakonda, kuna uute töötajate leidmine on ametijuhendi järgi tema ülesanne, millise pingutuse katab tema igakuine töötasu. Oleme välistanud ka samasse osakonda sugulaste töölevõtmise.
    Teine negatiivne aspekt ilmneb siis, kui soovitatud töötaja ei osutu konkursil valituks või ei suuda katseaja jooksul end tõestada ning otsene juht teeb otsuse inimene organisatsioonist välja juhtida.
    Siinkohal aitab selge ja ühene kommunikatsioon, et kõik erinevatest allikatest leitud kandidaadid osalevad konkursil võrdsetel alustel, mingeid hinnaalandusi valiku käigus ei tehta ning nõrkadele külgedele läbi sõrmede ei vaadata. Katseaja ebarahuldavate tulemuste puhul tuleb aga selgitada ka inimest soovitanud töötajale, miks kandidaat ei sobinud ja mida annaks järgmise uue kolleegi sobivust hinnates arvesse võtta.
    Kokkuvõtvalt on siiski tegemist organisatsioonis valitseva usaldusega värbamisprotsessi ning hindamissüsteemi õigluse suhtes, mis peab juba eelnevalt saavutatud.
    Programmi edukust saab hinnata, vaadates soovitatud inimeste arvu ning hiljem valituks osutunud kandidaatide ja katseaja läbinud töötajate osakaalu. Töötajate kaasamise kaudu soovime lisaks traditsioonilistele vahenditele suurendada võimalust leida meie ootustele paremini vastavaid tulevasi kolleege.
    Autor: Anneli Lille
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.