Tunnibüroost saab kontoripinna rentida lühikeseks ajaks

Enn Tosso 26. juuni 2006, 00:00

Tunnibüroo sobib eelkõige väiksematele firmadele ning kodutöötajatele, kes vajavad lühikeseks ajaks esinduspinda.

Narva maantee alguses, Triumph Plazas pakub Office5 büroopindasid rendile tunni ja päeva kaupa. Ettevõtte büroojuht Virge Viljus nimetab põhiteenuseks lühiajalist möbleeritud kontoripindade renti.

Klientidena näeb Viljus kõiki ettevõtteid, millel pole kontorit, ent mis soovivad pidada nõupidamisi ametlikumas õhkkonnas. "Palju on ju eraettevõtteid, mis töötavad kodus. Nendele on see võimalus leida esinduskontor," selgitab Viljus oma äriideed. Office5 teenuste vastu ongi ilmutanud huvi eelkõige siin äritegevust alustavad välismaalased.

Kui hotellides saab samuti töötuba rentida, siis Office5 pakutav erineb selle poolest, et pakutakse täisteenust. Sekretär on virtuaalkontori kliendi jaoks kogu aeg olemas. Kõik kõned suunatakse siis talle ning soovi korral skaneeritakse kirjad arvutisse ja saadetakse kliendi e-postile. Kuna kõned suunatakse kliendi numbrilt, siis vastab sekretär telefonile just konkreetse kliendi nimega. Nõnda ei pruugi klient teadagi, et helistas tunnibüroosse.

Office5-st tunnibüroo teenust ostnud Sea Snaps Ltd esindaja Jeremy Moss peab oluliseks just kontoriga kaasnevat tugiteenust: "Eeliseks on see, et meil on olemas keegi kohalik, kes annab nõu ning on mitmete probleemide lahendamisel abiks alates firma esindamisest lõpetades igapäevaste probleemide lahendamisega," sõnab ta.

BPE Kinnisvaraeksperdi müügi- ja turundusjuht Katrin Kurm-Valojää möönab, et lühiajalise, sisustatud ja teenindusega büroopinna vastu on Eesti turul huvi eelkõige välisfirmade seas. Ka Uus Maa Kinnisvarabüroo atesteeritud äripindade konsultant Marko Kivirand peab huvi ajutiste büroopindade vastu tagasihoidlikuks. Samas kinnitab ta, et kui sellise asja vastu juba huvi tuntakse, soovitakse tavaliselt pigem täispaketti - korralik büroomaja, sekretäriteenus, möbleeritud kontoriruumid, köök, kvaliteetne tehnika, parkimisvõimalused jms. "Suurem vajadus on just loodavatel firmadel, kellel veel oma bürood pole, aga tungiv vajadus äritegevus aktiivne hoida," kommenteerib Kivirand.

Hetkel ajutist büroopinda eriti aktiivselt ei otsita. Võib-olla ei osata sellist asja lihtsalt soovidagi. Pigem kasutatakse võimalust üürida mõneks tunniks nõupidamiste saale. WiFi leviala laieneb jõudsalt ja töökohtumisi saab edukalt korraldada privaatsemas kohvikuski.

Samas on sellisele teenusele vähemalt Tallinna turul kindlasti ruumi. Teenuse sihtgrupp on näiteks alustavad, projektipõhised või ajutiselt laienevad ettevõtted, kes ei soovi end pikaajalise lepinguga siduda. Samuti leidub kindlasti huvilisi välisfirmade seas, kes teevad ettevalmistusi kohalikule turule tulekuks.

Büroohotelli teenust pakub Tallinnas vaid paar ettevõtet. Üks esimesi, kes sellise teenusega turule tuli, oli WTC Tallinna Ärikeskus. Nemad alustasid büroode üürimist tunni- ja päevatasu alusel 1990ndate teisel poolel pärast seda, kui nad olid saanud WTCA täisliikme staatuse. Eesmärk oligi pakkuda ülemaailmse organisatsiooni liikmetele lahendusi kõikvõimalikele ettevõtlusega seonduvatele küsimustele, sh anda ajutiselt siinviibivate ärimeeste kasutusse möbleeritud töökoht koos kõigi vajalike sideühendustega ning mitmesuguse kontoritehnika kasutamise võimalusega. Samuti oli ja on WTC Ärikeskuses oma üürnikele pakkuda suur valik nõupidamis- ja konverentsiruume.

1990ndate lõpus alustas Business House sarnase teenuse pakkumist Rävala pst 5 kokku üle 1000ruutmeetrisel pinnal. Idee ja algkapital pärinesid Rootsist. Paraku oli mitmeid selliseid kohalikke "ärimehi", kelle huvi oli üksnes kohaletulnud välismaisele investorile näidata, kui tõsine tegija ta on ning et kontor asub südalinnas, väga soliidses hoones, nimesilt ukse peal, kena sekretär jne. Juhtus ka nii, et kogu korrust eksponeeriti kui oma kontorit. Pärast rahade kättesaamist aga kadusid sellised "ärimehed" jäljetult. Business House'il ei läinud kõige paremini ning tänaseks on nad oma tegevuse ammu lõpetanud, pidades läbi häda vastu napilt 3 aastat. Ilmselt ei olnud turg sel hetkel veel valmis sellises koguses pakutavat teenust tarbima, hinnad ei olnud taskukohased, reklaami oli vähe ja vales kohas ning kindlasti ei teadnud paljud kliendid sellist teenust üleüldse tahtagi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:06
Otsi:

Ava täpsem otsing