Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaata, kuhu oma auto pargid

    Möödunud talvel oli ajakirjanduses rohkesti juttu jalakäijatest, kes libastusid jäisel kõnniteel ja jääpurikatest, mis palju pahandust tekitasid. Sarnaseid õnnetusi esineb ka suvel seoses lagunenud fassaadide, katuste või korstnatega. Maja küljest kukkunud tükid vigastavad inimesi ja sõidukeid. Sellistes juhtumites tekib sageli märkimisväärne kahju. Kahju hüvitamiseks tuleb pidada keerukaid, mitmete osapooltega seotud vaidlusi.
    Juuni lõpus tehtud riigikohtu otsuses anti selged juhised, kes mille eest vastutab. Konkreetsel juhul läks raskes lumesajus katki vihmaveerenni kinnitus ning renn kukkus maja külje alla pargitud maastikuautole. Et auto oli kindlustatud, hüvitas kindlustusandja auto remondikulud ja nõudis raha tagasi majaomanikelt.
    Vaidluse all oli mitu küsimust: kas omanik vastutab ka siis, kui majal on leping hooldusfirmaga; kas suur lumesadu on vääramatu jõud, mis vabastab omaniku kahju hüvitamisest; kas autoomanik peab olema parkimisel hoolas ning vältima suurte lumevallidega katuse ääre alla parkimist?
    Kohus rõhutas, et majaomanik on tekkinud kahju eest vastutav. Eesti oludes ei ole aprillikuine lumesadu ega temperatuurikõikumised midagi sellist, mida saaks lugeda ettenägematuks. Samuti saavad majaomanikud kontrollida, kas vihmaveerennid on korralikult kinnitatud. Need asjaolud on majaomanike mõjupiirkonnas. Neil on võimalik lumesadu ette näha ning kahju tekkimist ära hoida.
    Huvitav on see, et riigikohtu otsusest nähtub, et ka autojuhid peavad olema tähelepanelikud selles, kuhu nad pargivad. Sõiduki parkimine suure lumesaju järel otse hoone seina äärde räästa alla ei pruugi olla mõistlik. Kui seda siiski teha, võib väita, et juht ise suurendas kahju tekkimise võimalikkust. Mõistlik inimene pidi ette nägema, et katusele kogunenud lumi võib alla kukkuda ja põhjustada sõidukile kahju. See võib aga olla aluseks kahjuhüvitise vähendamisele. Seega isegi siis, kui majaomanik kannab majaga seotud riske, võib hooletu käitumine auto parkimisel viia selleni, et auto kahjustused hüvitatakse ainult osaliselt.
    Majaomanikud (ka korteriomanikud) peavad tundma huvi oma maja seisundi vastu. Ei piisa ainuüksi sellest, et elamu hooldamiseks on sõlmitud leping hooldusfirmaga. Kui lume koristamine katuselt ei ole hetkel võimalik, võiks olla abiks hoiatusmärgistuse paigaldamine. Muidu tuleb katkine auto või pea ja sellega kaasnev endal kinni maksta. Kaaluda võiks ka tsiviilvastutuskindlustuslepingu sõlmimist, mis analoogsete probleemide lahendamisel abiks on. Samuti tuleks läbi vaadata hooldusfirmaga sõlmitud leping, et veenduda, kas hooldusfirma ka selliste probleemide puhul rahaliselt vastutab.
    Mõtlemisainet on autojuhilgi. Kui kohus loeb auto parkimise ohtliku koha peale ebamõistlikuks tegevuseks, ei pruugi kaskokindlustusleping kogu kahju katta. Iseasi, kui kerge on talvises Tallinnas ohutu parkimiskoha leidmine.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.