Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennuametil vägikaikaveos Enimexiga kolm võitu
Vaidlus algas märtsi lõpul, mil lennuamet keeldus kooskõlastamast rendilepingut Läti lennukompanii RAF-AVIA lennukile. Ameti hinnangul pole lennukit võimalik käitada ärilises lennutranspordis, kuni lennuki dokumendid ei vasta rahvusvahelise hoolduskorralduse nõuetele.
Enimexi tegevjuhi Andrei Kislõi sõnul plaanis firma lennukiga täita kahte ÜROga 2007. aastani sõlmitud lepingut: vedada Põhjamaadest kaupa ja rahusõdureid Sierra Leonesse ja Kongosse.
"Ilma kooskõlastuseta ei saa me rendilepingut sõlmida," ütles Kislõi suvel Äripäevale. "Lennuamet piirab oluliselt meie tegutsemisvabadust lennundusettevõtjana, me oleme kandnud miljoneid kroone kahju. Ei saa aru, kust tulevad need piirangud, kui Läti lennuamet lubab selle lennukiga lendamist."
Lennuametit esindav vandeadvokaat Kaido Pihlakas märkis, et Enimexi probleemiks on rahvusvahelistele nõuetele vastava käitatavate lennukite hoolduse puudumine. "See seab ohtu inimeste elu ja tervise," ütles Pihlakas. "Lennuameti nõudlikkus ongi taganud, et Enimexil ei ole viimastel aastatel lennukitega lennuõnnetusi juhtunud," lisas ta.
Teised kaks möödunud neljapäeval langetatud kohtuotsust käisid Enimexi lennuõiguste piiramise kohta. Esiteks jättis Tallinna halduskohus rahuldamata Enimexi kaebuse lennuettevõtja sertifikaadi peatamise kohta.
Enimexi reisijateveo loa peatas lennuamet tänavu 14. märtsil. Aluseks oli Soome lennuameti keeld Soder Aviationile, kes plaanis Enimexi lennukiga vedada reisijaid Helsingist Põhja-Soome Kittilässe.
Autor: ÄP