Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Casual Friday - reedene rõõm või peavalu?

    Euroopa äriinimesel tuleb elu jooksul täita kümneid rangemaid ja vabamaid riietumisreegleid (dress code), Ameerikas lausa sadu. Kui eurooplased on aegade jooksul eeldanud, et poliitikud, ärimehed ja riigiametnikud tajuvad ise, mida tööl sobib kanda, siis ameeriklased on armastanud kõik puust ja punaselt ette kirjutada, lootuses, et kõrvalekaldeid ei esine. Vabadusele ja isikupärale ruumi ei jää.
    Seda, et hea välimus aitab saavutada edu, räägiti juba sada aastat tagasi. Eriti aktuaalseks muutus teema 1960ndatel, mil ilmus artikleid ja käsiraamatuid, mis pajatasid edu tagavatest rõivastumisreeglitest. Mitmed USA kompaniid läksid lainega kaasa ja määratlesid üsna ranged ettevõttesisesed riietuskoodid, lootes seeläbi tõsta firma mainet.
    Casual Friday ajastu saabus 1970ndate lõpus, mil otsustati lipsusõlmed valla päästa. Algas vaba rõivastiili pealetung. Paljud firmad hakkasid propageerima Casual Friday't, ülikonnavaba reedet. Neli päeva nädalas tuli kanda formaalset riietust, reedel võisid aga ülikonna rahulikult kappi jätta ning kampsuni või T-särgi selga panna.
    Ühelt poolt oli Casual Friday tekkepõhjus väljastpoolt Ameerikat sissetoodavate soodsate rõivaste hulga kasv, mille mõjul hakkasid suured rõivafirmad läbi viima massilisi kampaaniaid, tehes Casual Friday'st nädala sündmuse.
    Nende peamine lootus oli õõnestada klassikaliste rõivaste tootjate edu ning upitada casual-rõivaste müüki ülespoole. Teiselt poolt aga tekkis valgekraedel soov tunda end töökeskkonnas vabamalt.
    Eriti populaarseks muutus Casual Friday uue aastatuhande algul dot-com'i õitsengu ajal. IT-firmad, pangad ja New Yorgi börsihaid vaimustusid ülikonnavabast reedest, sest nad leidsid, et see muudab töökeskkonna vabamaks ja loomingulisemaks.
    Ettevõtmine kujunes nii menukaks, et "liikumisega" ühinesid enam kui pooled USA ettevõtted.
    Ettevõtted ja koolid korraldasid casual-päevi, mil töötajatel või õpilastel tuli maksta tasu casual-rõivaste kandmise eest, raha läks aga heategevuseks. Firmad korraldasid lausa stiilipäevi: "Pöörase mütsi päev", "Hawaii särgi päev", "Esimene koolipäev", "Surfi- ja rannapäev", mille raames üks ettevõte lasi isegi liiva kontorisse tassida ning töötajad võisid paljajalu tööl ringi kõndida.
    Algul lubati vabamalt riietuda ainult suvekuudel, kuid peagi lasti ohjad valla aastaringselt. Osa firmasid lasi valmistada oma logoga T-särke ja šortse, propageerides neid sobivate töörõivastena.
    Loomulikult ei jätnud teema külmaks moekriitikuid. Nad leidsid, et liigne vabadus viib alla töömoraali. Peagi ilmusid nimekirjad, mis on in ja mis out.
    Mitmed moenõustajad ja rõivafirmad leidsid, et ameeriklastele tuleb teha casual'i mõiste lahtiseletamiseks rohkem selgitustööd. Ettevõtetes korraldati loenguid, kus jagati riietumisalast nõu. Lisaks andsid kirjastused välja raamatuid, mis õpetasid valima sobivat töörõivastust.
    Teema selgitamiseks võeti 1990. aastatel kasutusele uued mõisted: business casual ja smart casual (urban casual), millest on saanud ühed tähtsamad äririietuse alased väljendid.
    Business casual on smart casual'ist ehk kriipsu võrra konservatiivsem, olles levinud näiteks äripartneritega õhtusöögile või mõnele vähem ametlikule üritusele minnes. Trendikamad kombinatsioonid on puuvillane või velvetülikond koos lipsuta triiksärgi, pehmemate kraenurkadega särgi, peene sviitri või pologa. Kindlasti tuleks endale varuda ka üks sametpintsak, mida saab kanda erinevate rõivastega.
    Smart casual'i all mõistetakse arukat töörõivastust. Hästi sobivad pluus, velvetpintsak, kvaliteetne meriinolamba villast kudum ning trendikas triibuline või ruuduline bleiser, mida saab edukalt kanda clean-look-teksade või -velvetpükstega. Armastatuim smart casual rõivas on aga linane. Värvipiirangud ei ole casual-rõivaste puhul väga ranged - sõltub kandjast, kui julgeid värve ta välja kannab.
    Baltmani brändijuht Tavo Jaanso soovitab sel hooajal kanda musta, halli ja valge värvi kombinatsiooni värskendavate roosade ja violetsete toonidega, sügise poole aga sobitada beeži ja oranži kombinatsiooni tumepruuni ja -violetse tooni või oliivrohelisega.
    Riietust aitavad põnevamaks muuta erinevat värvi sokid. Väga moekas on kanda lillasid, roosasid või rohelisi sokke koos sama tooni kudumi või särgiga.
    Casual-rõivastuses on väga teretulnud ka mitmesugused aksessuaarid, mis aitavad suurepäraselt rõhutada kandja isikupära ja hoiakut. Jaanso sõnul on praeguse aja hitid mansetinööbid, mille kivi on rõivaga ühte tooni. Kauplustest võib leida nii lilla, roosa, rohelise kui ka oranži kiviga mansetinööpe.
    Nagu näha, annab Casual Friday meile suurepärase võimaluse muuta oma rõivastust põnevamaks, mängulisemaks ja vabamaks. Ühtlasi saame enam välja tuua oma stiili ja isikupära ning lisada halli ja musta kõrvale lõbusamaid värve.
    Võin julgesti väita, et Casual Friday on rõõmus ja vahva ettevõtmine töönädala lõpus, mida tasuks kindlasti proovida.
    Julgeid ja lõbusaid valikuid!
    Autor: Aet Alev
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.