Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Streimann viis võlgades paaditootja Lätti
Pankrotimenetlust alustati ScandiNaval Boatsi endise koostööpartneri, Soome paaditootja Vatori kaebuse alusel augusti lõpus. Streimanni sõnul on Vator võlgu ka neile ning nemad käivad ettevõttega kohut Soomes.
Streimanni sõnul ei ole ScandiNaval Boats kunagi halvas seisus olnud ning pankrotimenetlust võib juriidiliste trikkidega alustada nii-öelda tühjalt kohalt.
Ettevõtte suurima võlausaldaja SBM Panga juhatuse esimees Riho Rasmann möönis aga, et päris tühjalt kohalt ei hakata pankrotimenetlust pidama, ju oli ettevõte ikkagi raskustes.
ScandiNaval Boatsi tootmise Lätti viimine oli Streimanni sõnul osa plaanist alustada tööd odavamates riikides.
"Põhjus ei ole pankrotivara peitmises, kuna pankrotti meil ei ole. Likviidsusprobleemid aasta esimeses kvartalis on lahendatud. Inkassovõlad on peamiselt makstud, ehk on üleval mõned viimased võlad, kuid enamasti on nende puhul tegu vaidlusaluste võlgadega," märkis Streimann.
"Me toodame peale Läti ka Venemaal. Eestis ei ole täna tööjõudu, kellega paate ehitada. See on ka peamine põhjus, miks naaberriiki läksime," selgitas Streimann ning lisas, et viimased kuud on ScandiNaval Boats näidanud kasumit.
Streimann ei nõustunud väitega, et tulevik Lätis tuleb helge. "Elame, näeme," muigas Streimann.
ScandiNaval Boatsi ajutine pankrotihaldur Indrek Lepsoo ütles, et võlgnik esitas pankrotiavaldusele vastuväite ning 31. augustil toimunud kohtuistungil lisamaterjale selle kohta, et tema maksejõuetus muutub lähitulevikus.
"Istung lükati edasi 18. septembrile. Osanikud ise on ka suured võlausaldajad, kuid nemad on oma nõuetest loobunud. See näitab omanike soovi ettevõtet tervendada," sõnas Lepsoo.
ScandiNaval Boatsi osanikud suurendasid ettevõtte osakapitali augustikuus 5 miljoni kroonini ning ajutise pankrotihalduri sõnul plaanisid mitterahaliste sissemaksetena suurendada kapitali veel ligi kahe miljoni krooni võrra.
"Mind teeb täna murelikuks see, et ScandiNaval Boatsil on 165 võlausaldajat," sõnas Lepsoo.
ScandiNaval Boatsi endine tootmishoone Jõgisool anti maikuus üle Norra palkmajade tootjale. "Kinnistu eest on saadud ettemakse ning kohtulikult on antud luba kinnistu müüa. Pakkumine on kinnistule hea ning müügist tulenevate vahenditega soovitakse tasuda osa lühiajalisi kohustusi," märkis Lepsoo.
Pankrotimenetluse alustanud Vatori esindajat kommentaarideks tabada ei olnud võimalik.
SBM Pank on ScandiNaval Boatsi suurim võlausaldaja ligi 3,3 miljoni krooniga, mis on küll hüpoteegiga kaitstud, kuid hetkel pankrotiprotsessi põhinõue.
SBM Panga juhatuse esimees Riho Rasmann ütles, et tegemist on tavalise juhtumiga, kus pankrotimenetluse alustamisel vaatas pank üle, mis seisus ettevõte on ning kuidas pank saaks oma raha tagasi.
"Kui ettevõte ei suuda maksta, siis alustame vastavaid tegevusi raha tagasisaamiseks, kuid hetkel juhib protsessi ajutine pankrotihaldur ning ootame ära tema ettepanekud. Pankrotihaldurist oleneb, kas hakkame nõudma summat sisse, mille suurusjärk on 3 miljoni krooni ümber," sõnas Rasmann.