Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Renault Schwarzenegger

    Renault' mudelivalik on täienenud järjekordse raketi näol, milleks on Clio RS. Tegu on esiveolise ja ilma turbota autoga.
    Väike vaikne Prantsuse talumees on jõusaalis endale tõelise lihasmassi peale kasvatanud. Nimelt on Clio sportversioon kasvanud iga nurga pealt. Pikendatud on teljevahet ja ka rööbe on laiem kui enne. Kõik loomulikult selleks, et pakkuda paremat juhitavust.
    Rattakoopad on veetud laiemaks ja esimestes on ka enne uksi õhutusavad, mis kapoti alt kuuma õhku välja lasevad. Tagaossa pole pandud katusespoilerit. Mis siis autol kiirel sõidul rattad maas hoiab? Siinkohal on Renault läinud ja abi palunud vormelimaailmast, nimelt on tagumise pampri alaosas difuusor. Tegemist on stange alaosas oleva plaadiga, millel pikkupidi ribid küljes.
    On hea näha, et prantslased on oma traditsioonidele truuks jäänud ja pole uue Clio aiste vahele turbomootorit pannud. Tegelikult on see hea ja halb. Hea, sest vabalthingava mootori maksumus on väiksem, kui turbotehnoloogia kasutamine ja aitab hinda kontrolli all hoida. Paha aga turvalisuse põhjustel. Turvalisuse? Täpselt nii! Asi nimelt selles, et on ju Renault tuntud turvalisuse friik, kelle autod peavad kõik vastama Euro NCAP viie tärni nõuetele.
    Selleks, et seda saavutada, peab aga auto kõikvõimalikke turvapatju ja talasid täis toppima. See teeb omakorda auto väga raskeks ja sestap on kogu turvakola kiireks ringiliiklemiseks vajalik võimas mootor ja väändemoment, mida kaheliitrine vabalthingav just palju ei paku. Praegused 197 hobujõudu suudavad autot liigutada küll, kuid oleks oodanud rohkem särtsu ja nn seljatoetunnet, kus gaasipedaali põhjalitsumisel oleks mind istmesse visatud.
    Eriti muljetavaldavaks kujunesid pidurid. Need on muideks täpselt samad Brembod, mis ka suuremal vennal Megane Spordil. Põhiline rõõm on aga hoopis teisest asjast ehk tsiviliseeritusest.
    Kui suurem vend ehk Megane Sport on tänaval sõitmiseks tõeline piin ja peavalu, siis Clio puhul pidin meeldivalt üllatuma. Hambakaitsmed võis rahulikult tasku tagasi panna ja padja ka tagumiku alt ära võtta, sest tänavale on selle vedrustus vägagi sobiv. Õnneks ei pea mõtlema kompromissidele, mis peab tegema, et natuke suutlikumat autot omada.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.