Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tiit Vähi: nõukogudeaegne infrastruktuur ja oskusteabega elanikkond on maakonna edu pant
Millised on Teie arvates Ida-Virumaal ettevõtlust soodustavad tegurid?
Euroopa Liidu ja Venemaa piiri lähedus, mis soodustab eelkõige transiidi- ja logistikaärisid.
Samuti Nõukogude ajast säilinud hea tööstusinfrastruktuur nagu elektrijaamad, teed ja raudteed.
Mitmekeelne ja hea oskusteabega elanikkond, kes ei ole veel Eestist lahkunud parema elu otsingul.
Lisaks ka suurettevõtted, mis loovad ohtralt allhanke- ja teenusäri võimalusi väikeettevõtetele.
Milliseid muutusi toob Sillamäe sadam endaga kaasa tulevikus maakonna, aga ka Eesti jaoks?
Sillamäe sadam avab maailmale seni suletud piirkonna Eestis.
Sellega kaasnevalt suureneb Ida-Virumaa kaudu kulgevate rahvusvaheliste kaubavoogude maht ja külastavate välisturistide arv.
Kõik see loob soodsa pinna ettevõtluse arendamiseks nii Sadama territooriumil kui ka piirkonnas tervikuna.
Ettevõtluse areng aga tähendab uusi töökohti kohalikule elanikkonnale ning helgeid tuleviku väljavaateid noortele oma kodukandis.
Kas koos Sillamäe sadamaga muutub edaspidi midagi Eesti sadamate maastikul?
Kindlasti suureneb Eesti sadamaid läbivate kaupade kogumaht. Eks kaasneb sellega ka konkurentsi tihenemine, mis kokkuvõttes tuleb kasuks nii kaubasaatjatele kui ka sadamatele endile.
Kas Sillamäe sadam võib nihutada transiidi raskuskeset Muugalt Ida-Virumaa poole?
Muuga sadamal on kindel turupositsioon mitmete kaubagruppide teenindamisel. Sillamäe Sadama eesmärk on tuua Eestisse juurde uusi kaubavoogusid, mitte jagada ümber olemasolevaid.