Jaak Uus uuendab arvemaksmist

Martin Hanson 18. september 2006, 00:00

Uus võttis Sakust lahkudes kaasa müügiosakonna juhataja Jarek Koppeli ja meelitas eelmise leivaisa Tobaccolandi juurest enda juurde logistikadirektor Veiko Nikolai ning lükkas käima e-teenuseid pakkuva Coverland Eesti. Uusi firma teeb koostööd maailma ühe suurema võrgus rahakäitlejaga Alphyra. Coverlandis on Uusi partneriks Talleks Eesti suuromanik Andres Sarri.

Koostöös mobiilioperaatoritega on tööle minemas projekt, kus kõnekaardiga saab kõneaega laadida, makstes selle eest suvalise poe kassasse.

Uusi sõnul on see teenus olnud Lääne- ja Ida-Euroopas kasutusel juba kaua aega. "Füüsilise kaardi asemel saab inimene poest tšeki, millel on peal kood, nii-öelda krüpteeritud raha. Alati on tagatud, et kaup on olemas. Ei ole võimalust, et ladu on ajast tühi," märkis Uus.

Uus ütles, et süsteem toimib nii, et nemad tellivad PIN-koodid, need saadetakse keskserverisse või n-ö virtuaallattu.

"Müüja teeb tehingu, saab koodi, mis on serverist saadetud krüpteeritud kujul, kuid tšekile jõuab numbritena. See saadetakse SMSiga operaatorile ja raha on üle kantud," seletas Uus. Teste tehakse tema sõnul selle aasta lõpuni, järgmisel aastal tahetakse toode turule tuua.

Kõneajateenuse edasiarenduseks loodab Coverland tuua turule võimaluse maksta kõiki arveid kaupluse või bensiinijaama kassasse.

"Selleks on meil tegelikult ka toode olemas ning mitmes Euroopa riigis see toimib. Hetkel on operaatorite sõnum, et uue teenuse töölepanek on probleem. Kardetakse, et ummistatakse poed ning ei ole lisaväärtust. Kuid me veename neid," sõnas Uus.

Uutest turgudest pidas Uus huvitavaks Venemaad, Lätit ja Leedut. Uusi sõnul on Venemaal aga riske, mida tuleb tundma õppida.

Kommenteerides oma endiste töökaaslaste uude firmasse üleostmist, sõnas Uus: "Ma ei ole soolokitarrist."

Äripartner Veiko Nikolai ütles, et tuli Coverlandi tööle, sest Uus on väga hea juht ning kiirgab uusi ideid. "Ta tunneb inimesi väga hästi, mõistab neid," sõnas Nikolai.

Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp ütles, et ei ole Uusi pakutavast rakendusest siiani kuulnud.

"Arvatavasti oleks sihtrühmaks eelkõige internetti vähem kasutav elanikkond. Plaanil on jumet, kui selline teenus loob meie klientidele lisaväärtust. Loomulikult on eelduseks, et ei kannataks meie põhitegevusega seotud teeninduse kvaliteet ja kiirus," sõnas Puusepp.

Andres Sarrit kommentaaride saamiseks tabada ei olnud võimalik.

EMT teenindus- ja müügidirektor Indrek Randveer ütles, et erinevaid e-laadimise kanaleid on EMT pakkunud juba paar aastat. "Kõne all olev uus e-laadimise rakendus on sisuliselt kõige eelneva käepikendus kaupmehe juurde. Hindame e-laadimiste perspektiivi kindlasti positiivselt," sõnas Randveer. "Jaak Uusi pakutav lahendus on üks võimalikest, mida me arendame hetkel edasi," sõnas Randveer.

Ka Elisa juhatuse liige Andres Hiiepuu tunnistas e-lahenduse perspektiivikas. "Meie seda lahendust ei paku ja oleme Coverlandile ennemini kliendi staatuses," lisas Hiiepuu.

E-lahendust kiitis ka Tele2 turundusjuht Kristjan Seema: "Klient saab olla kindel, et virtuaalsed kõneajakaardid on müügikohas alati olemas, jaemüüjal vabanevad käibevahendid ja kaob varude planeerimise mure ning operaatoril vähenevad logistika- ning tootmiskulud."

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing