Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki töötajate abitu protest

    Alates esmaspäevast seilab Tallinki laev Regina Baltica Läti lipu all. Põhjuseks odavam tööjõud ning laevandustoetused. Et aga toetusi saada, on laevale vaja Läti meeskonda.
    Tallinki esindajaid eile Tartu maanteel Tallinki peakorteri ees toimunud Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) piketile ei ilmunud.
    Eesti Ametiühingute Keskliidu juht Harri Taliga ütles piketil, et Tallinkile tuleb meenutada meremeeste häda niikaua, kuni neid kuulda võetakse.
    "Ettevõte, mis ütleb börsi vahendusel, et neil on raha nii palju, et seda pole kusagile panna, ei suuda leida 2 miljonit krooni, et hoida laevad Eestis," ütles Taliga eile piketis osalenutele. Taliga sõnul ei sobi selline firma kandma Eesti majanduse lipulaeva tiitlit.
    Taliga lisas siiski, et lootus Tallinkiga jutule saada pole kadunud, ning tõi näiteks soomlaste sarnase kokkuleppe.
    "Mureks on ka meremeestel kindlate lepingute puudumine. Neil on lepingud mitte kindla laevaga, vaid ettevõttega, mis tähendab, et ei teata, millisel laeval järgmiseks tööd saadakse," sõnas Taliga.
    Küsimuse peale, et vabas Euroopa majanduskeskkonnas võib ju suurema kasumi nimel end kus iganes registreerida, sõnas Taliga, et siis ei saa kutsuda ennast Eesti ettevõtteks.
    "Võiks siis ju minna ja registreerida ennast mõnes radarialuses riigis, kuid siis oleksid ka boikotid ja trahvid. Ehk saame muudmoodi hakkama," sõnas Taliga.
    Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu esimehe Kaia Vase sõnade kohaselt peegeldab Tallinki selline käitumine ettevõtte personalipoliitikat, kus töötajate arvamusega ei arvestata ning lähtutakse ainult majanduslikust kokkuhoiust.
    "Hetkel antakse töötajale jalaga. Arvatakse, et töötaja ei ole midagi väärt ning kui ei meeldi, leitakse asemele uus," sõnas Vase.
    Vase hinnangul ei ole ohus mitte ainult EMSAga liitunud 1200 Tallinki töötajat, vaid kõik 2000 laevandushiiglase palgal olevat meremeest.
    Kummastav oli aga piketil näha suhteliselt emotsioonituid inimesi, kes tegid häält vaid eeskõneleja üleskutse peale. Küsimuse peale, miks piketis osaletakse, mainiti, et tuli üleskutse ja siin nüüd ollakse. Piketeerima oli tulnud sadakond Tallinki töötajat, keda toetas raudtee ametiühingu viiepealine kaaskond.
    Suhtelises vaikuses möödunud piketil anti Tallinkile üle ka nõudmiste protokoll, mis jäi juhtkonnale edasiandmist ootama.
    Tallink Grupi pressiesindaja Peeter Roose sõnul ei kaota Regina Baltica ümberlipustamisega ükski Eesti meremees töökohta.
    "Me võtame tööle uusi inimesi, nii palju kui neid vaja on. On ju oluline, et Läti-Rootsi liinil oleks meil tööl ka läti keelt valdavad inimesed, kes saaksid reisijatega nende emakeeles suhelda," sõnas Roose.
    Roose kinnitas veel, et neil on EMSAga kollektiivleping ning pikad graafikud meremeestele, et nad teaksid, kus laeval nad töötavad.
    "Miks pikett toimus, ei tea, sest midagi hullu lahti ei ole. Lepingud on pidavad," sõnas Roose.
    Tallinkil on laevad nii Soome, Rootsi, Läti kui ka Eesti lipu all.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.