Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõstuki ostmiseks võib kuluda kuni aasta

    Igas suuremas laos on hädavalikuks töövahendiks tõstukid, et kalli ehitise pinda võimalikult otstarbekalt ära kasutada. Samas hakkame juba harjuma, et paljusid ehitusmaterjale, mida veel mõnda aega tagasi võis lihtsalt kas või poest osta, tuleb nüüd vahel mitmeid kuid ette tellida.
    Tõstukite puhul ei ole tegelikult olukord eriti muutunud, tellimisajad on kogu aeg olnud üsna sarnased, keskmiselt kolm kuud. Praeguseks on küll tekkinud olukord, kus väga erilisi tõstukeid, näiteks suure tõstevõimega 20 tonni või enam, peab vahel ootama isegi kuni aasta.
    Põhjus, miks tõstukite tarnimine võtab rohkem aega kui näiteks autode puhul, peitub selles, et standardset tõstukit ei ole tegelikult olemas. Tõstuk koosneb hädavajalikest komponentidest (raam, mootor, mast jne) ja suurest hulgast lisavarustusest, mis mõnel puhul ei oma mingit tähtsust, teinekord on aga hädavajalik.
    Tõstukite müüjatel on küll võimalik tellida endale lattu mingeid mudeleid, mida tavaliselt kõige rohkem müüakse, aga kunagi ei ole kindel, et neid just ka sel ajal kellegi vaja läheb. Samas automüüjatel on võimalik suurem osa masinaid n-ö umbes tellida, sest enamik müüdavaid autosid on üsna sarnased.
    Spetsiifilisi tõstukeid aga ei olegi võimalik müüjal lattu tellida, kuna vajalikud parameetrid võivad olla väga erinevad.
    Näiteks on tõstukite puhul väga oluline parameeter tõstekõrgus, samas ühesugune tõstekõrgus võib eri tüüpi mastide puhul tähendada masti erinevat ehituslikku kõrgust.
    Soovides saada kõige odavamat lahendust, ei pöörata sellele mingit tähelepanu ja üllatus on tohutu, kui muidu igati sobiv tõstuk ühestki uksest läbi ei mahu.
    Väga tihti võib näha hooneid, kus uksepealsed on üsna ribadeks sõidetud, ainsaks põhjuseks, et kasutusel on standardmastiga tõstukid.
    Parameetreid on võimalik üsna mitmel moel kombineerida, lisanduvad veel muud detailid, nagu kahvlite mõõdud, rehvid, kabiin, lisahüdraulika ja seadmed.
    Kuna tõstukite tootjad ise ladustamisega ei tegele, on tavaliselt müüjatel olemas mingi ladu koos müügiks olevate tõstukitega. Kui aga sellest valikust ei ole võimalik sobivat masinat leida, tuleb igal juhul arvestada orienteeruvalt kolme kuuga, mis kulub tõstuki tarnimiseks.
    Lisaks on suuremate ladude puhul probleem, et korraga vajaminevat kogust tõstukeid ei ole kohe olemas ja võib tekkida olukord, kus ajutiste lahendustega tuleb läbi ajada üsna pikka aega. Seega on kogu kiirustamine ehitamisel olnud tulemuseta tegevus, kuna täismahus ei hakka ladu veel niipea tööle.
    Tõstukite hankimisel on oluline finantseerimine, mis jääb aga tavaliselt isegi hilisemaks kui tõstukite tarnimine.
    Tarneajad sõltuvad reeglina masinast ehk siis tõstukit telliva ettevõtte soovidest. Seetõttu võivad tõstuki tootmisajad erineda olulisel määral. Lihtsamate masinate puhul, nagu järelkäidavad virnastajad, käsikahveltõstukid, on olemas ka piisav laovaru, et soovijatel on neid võimalik lao- ning muudeks toiminguteks kohe välja osta.
    Kellel on vaja tavapärasest erineva konfiguratsiooniga virnastajaid või platvormtõstukeid, need peavad keskmiselt arvestama 3-4nädalase tootmisajaga. Enamik tõstukitootjaid valmistab tooteid vaid tellimuste alusel.
    Kui rääkida vastukaalutõstukitest, kus tellijal pole tehnikale erilisi lisanõudmisi, on kolmetonnise tõstevõimega tõstuki tarneaeg 3-4 nädalat. Erandkordadel võib minna ka kauem.
    Näiteks hiljuti Paldiski sadamasse muretsetud 45tonnise tõstevõimega konteinertõstuki tarne vältas soovi avaldamise hetkest kuni tõstuki kohale jõudmiseni viis kuud. Meie praktikas on see olnud pikim aeg.
    Tarneajad võivad erineda ka kuude ning aastaaegade kaupa. Iga kuu alguses saame tehaselt infot tootmisaegade kohta.
    Mis puudutab tõstuki finantseerimist, siis üha enam firmasid on hakanud meie tähelepanekut mööda kasutama kapitali- ja kasutusrendi asemel hooldusrendi teenust.
    Enamik oste sooritatakse laenuraha abil, omavahenditest ostjaid on vähem.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.