Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sinebrychoffi siider ja long drink toovad Sakule kasumilisa
Firma ise oma kasumiprognoosi ei avalikusta. Hansabank Markets ootas juunis avaldatud analüüsi järgi 2007. aasta kasumiks 87,5 miljonit krooni.
"Leian, et see on meie jaoks hea tehing, Sinebrychoffi tooted on Eesti turul hea positsiooni saavutanud," sõnas eile Vilniuses viibinud Saku juhatuse esimees Ireneusz Piotr Smaga. Soome karastusjookide tootja tuntumad kaubamärgid Eestis on Gin Long Drink, siider Golden Cap, energiajook Battery ning õlled Koff ja Karhu.
Eelkõige annab tehing Sakule võimaluse suurendada osa long-drink'ide ja siidrite turul ning siseneda energiajookide turule, kust Saku on seni eemale jäänud. Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht avaldas lootust, et Sinebrychoffi toodete turuosad peaks pärast müügi ülevõtmist Saku poolt veelgi kasvama.
Investeerimispanga LHV analüütik Rait Maasikas võttis uudise vastu positiivselt. "Saku Õlletehase eelisteks on müügivõrk ja väga tugev müügimeeskond, mis annavad head eeldused Sinebrychoffi toodete kasumlikuks turustamiseks," sõnas ta.
Kas kõrgem kasum väljendub ka suurenenud dividendides, sõltub Maasika hinnangul eelkõige sellest, kas edaspidi jäädakse Sinebrychoffi tooteid importima või hakatakse neid kohapeal tootma. Viimasel juhul tuleks arvestada suurenenud investeerimisvajadusega tootmisse. Saku juht Smaga kinnitas, et tootmist Sinebrychoffi kaubamärgi all on arutatud, kuid praegu on otsustatud ainult edasimüügi kasuks ja tootmise ületoomise otsust pole tehtud.
Siiani on Sinebrychoffi tooteid Eestis müünud Vin&Spirit. Et Saku saab vanast edasimüüjast paremini hakkama, on Piotr Smaga sõnul ilmselge. "Meil on jõudu nende tooteid rohkem müüa ning meie organisatsioon on lihtsalt suurem," põhjendas ta. Samuti kattuvad tema sõnul vaid üksikud Saku ja Sinebrychoffi tooted, mistõttu viimase kaubamärgid annavad Saku portfellile lisa. "Aga loomulikult jätkame oma brändide arendamisega," lisas Smaga.
"Saku on Eesti juhtiv õllepruulija ning seetõttu meile väga atraktiivne partner," kinnitas Sinebrychoffi ekspordidirektor Pekka Tennilä. "Olime rahul endise edasimüüja Vin&Spiritiga, kuid Saku on suurem organisatsioon ja pakub meile rohkem võimalusi," lisas Tennilä.
Sinebrychoff on ka Saku Originaali edasimüüja Soomes.
Autor: Lauri Matsulevitsh