Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtted suplevad rahas

    Äripäeva poolt viimase kuu jooksul tehtud küsitlus TOP 500 firmade hulgas näitab, et selle aasta esimese üheksa kuuga on nende ettevõtete käive kasvanud 30%. Nii suurt kasvu pole olnud viimase kümne aasta jooksul.
    Ülikiiret käibe kasvu kinnitavad ka statistikaameti andmed. 2006. aasta esimesel poolaastal on käive võrreldes mullu sama ajaga kasvanud 21%.
    Firmade käibed kasvavad mitte üksnes valitud sektorites, nagu ehitus ja kinnisvara, vaid igal pool.
    "Laptop'id ja LCDd on ettevõtete leib ja sool. Kui majandus halveneb, tarbivad ehk eraisikud vähem, sest nemad saavad ilma IT-kraamita hakkama. Ettevõtetel on aga ikka mingi summa, mida peab IT peale kulutama. Selle tagab juba masinate vananemine ning uute inimeste tööle tulek," räägib selle aasta üheksa kuuga oma ettevõtte käibe kolmekordistanud MarkIT juht ja üks omanikest Andres Agasild entusiastlikult.
    Agasilla suhtumine, et las see majanduslangus tuleb, meie teenime oma käivet ja kasumit edasi, pole erandlik. Nii näevad asju paljude ettevõtete juhid. Ja neil on, vähemalt praegu, selleks ka põhjust.
    Mida muud ikka mõelda, kui su firma käive tegi võrreldes eelmise aastaga 40-, 60- või 100protsendise hüppe, kasum aga kahe- või kolmekordistus.
    Ei tasu arvata, et jutt käib ainult ainult arvutifirmadest. Ebatavaliselt suured käibed on tekstiili- ja kalatööstuses, kaubanduses, automüügis ja isegi väetisetootmises.
    "Me ei ole isegi hindu tõstnud, oleme suutnud teha asju lihtsalt paremini," seletab ASi Wendre juht Vahur Roosaar. "Eks ole terve hulk põhjuseid, miks meil läheb palju paremini kui mõni aeg tagasi," lisab ta.
    Firma, mille üheksa kuu käive kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes peaaegu 70 protsenti, peab praegu oma tootmismahtu suurendama, et saaks juurde uusi kliente - vanad ostavad kõik eest ära.
    Kusjuures kaup ei ole sugugi odavate killast, nagu väidab firmajuht, viimasel ajal kaovad just kallimad asjad kiiresti riiulitelt.
    "Senised kliendid tahavad järjest rohkem ja rohkem meilt osta," kiidab ja kurdab Roosaar korraga. Ta lisab, et tuleb teha suuri investeeringuid tehnoloogiasse, et suurendada tootmismahtu ning hoida vanu kliente ja saada juurde uusi.
    "Ehitusbuum, ei midagi muud," kostab Decora juht Andrus Allik küsimuse peale, kuidas 43protsendine käibe kasv tuli.
    Allik tunnistab, et hindu tõsteti 4-5 protsendi võrra, kuid see on väike tõus konkurentide 10protsendise hinnatõusu kõrval.
    Uusi kliente ikka tuleb ja tuleb?
    "Ei suuda olemasolevaidki rahuldada. Oleksime kümme protsenti veel müünud, aga tarnijatel polnud rohkem kaupa."
    Aga kunagi peab ju jahtumine tulema? "Vaat kui Eesti Pank ei oska öelda, millal, ei oska meie ka," teatab Allik.
    Samas nendib ta: "Eks me ikka püüame konservatiivsed olla. Laenuintresside tõus mõjutab kindlasti ka meie käivet."
    Tallinna Tehnikaülikooli majandusteaduskonna õppejõu ja endise majandusministri Jaak Leimanni sõnul kõlab sõna "Eesti" praegu palju paremini kui kümme aastat tagasi.
    "Oleme euroliidu liige ja väljastpoolt vaadatakse meie peale juba parema pilguga kui varem," rääkis Leimann.
    Endise majandusministri sõnul pole selles, et Eesti ettevõtetel läheb hästi, aga midagi ebatavalist, pigem vastupidi, sest nii Euroopas kui ka kogu maailmas läheb üldiselt hästi.
    "Õige mitu aastat on nõudlus ja jõudlus kõrged olnud. See on üldine toon," lisas Leimann.
    Praegune ettevõtete hea seis on seotud mitme asjaga. Põhiliselt ikka sellega, et sisenõudlus on hästi tugev. Nõudlust toidavad kaks asja: atraktiivsetel tingimustel antav laenuraha ning positiivsed tulevikuootused. Oma tulevikku suhtutakse ikka positiivsemalt, kohustustega hakkama saamisesse usutakse aina sügavamalt. Tõde aga on, et kasvame praegu sellise kiirusega, et see võib meile probleeme tekitada. Krediidi kasv ei saa jätkuda samas tempos, nagu see on praegu.
    Autor: Gert D. Hankewitz
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.