Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soliidsuse esinumber

    Mercedes langes oma müügihitiga kolmandaks, pearivaalide Audi A6 ja BMW 5. seeria taha. Põhjus? Nigel kvaliteet. Nimelt paigaldati E-klassile elektrooniline pidur, mis lihtsalt ei töötanud. Kui sul parem tagumine elektriaken töötamast lakkab, noh, selle kannatab veel ära, kuid kui pidurid otsad viskavad, on ikka kehv lugu küll.
    Kiiremas korras võeti ette uuenduskuur, mille käigus läks igavesele unele elektrooniline pidur, mis oli selle kultusauto tema kõige kehvemasse ajastusse tirinud. Kuigi koos partneri Boschiga oli hakkama pandud väga suur hunnik eurosid, ei näe me elektroonilist pidurit selle margi esindajatel - ja arvatavasti ka kellelgi teisel - enam kunagi.
    Kohendamise käigus tehti E-klassile kergeid kosmeetilisi täiendusi, kuid ei midagi erilist. Parem ongi, sest kui nad oleks radikaalseid muutusi teinud, võinuks see panna tippu naasmisele uue põntsu. See, mida inimesed on aastaid E-klassist otsinud, on turvalisus. Ei, ma ei mõtle siinkohal turvapatju, mida E-klassis on nii ehk naa sama palju kui mõnes voodipesu laos. Ma mõtlen kindla peale minekut, mida E-klassi ostes tehakse. E-klassi disain pole läbi aastate virisemise objektiks sattunud. Miks peakski, alati on suur ja läikiv iluvõre selle auto esiossa kui rusikas silmaauku sobinud. See tähendab, et auto on soliidne ning seda valides ei saa eksida. Ta ei pane küll vaimustusest "Vau!" karjuma, kuid näitab, et sul on kõik korras ja sa oled soliidne inimene.
    Sisu on mersulik. Näidikuplokk on laenatud justkui mõnelt antiikselt kellalt ja mõjub vägagi väärikalt. Valgustus nende taga on samuti mõnusalt lahendatud, nii et ei pea pimedas sõites kartma silmade väsimist ega seda, et ei näe, kas rauas on sada või kakssada. Istmed on pehmed ega jäta kohta nurisemiseks. Keskkonsool on samuti mõnusalt lahendatud ning armatuur on oma sujuva joonega justnagu merelaine.
    On tunne, et terve autoajakirjanike brigaad on enne auto müüki paiskamist salongi hullama lastud: et need leiaksid üles kohad, kus saab näpu taha panna, ja siis leheveergudel kriisata, et näe, Hans, siit panid puusse. Need kohad leitud, tehti masin selliseks, nagu nõuti, ning meil, kes me autot proovime, pole millegi üle kiruda. Hmm, tegelikult aitäh.
    Proovisõidukil oli turbodiiselmootor, mille kohta ei oska ma ka midagi muud öelda, kui et super. 540 Nm väänet, mida diiselhiiglane kapoti all produtseerib, tõmbab parema pedaali litsumisel igemed paljaks ega lõpeta kiirendust enne kui piirajas, mis on pandud 250kilomeetrise tunnikiiruse juurde. Uskumatu, leian end ütlemas, kui seier pidevalt lubamatuid numbreid kipub näitama. Kapoti alt tulev hääl paneb kohati mõtlema, kas tegu on ikka diiselmootoriga või uriseb seal võimas bensiinielajas. Kütusekulu näitab numbreid, nagu sõidaks kõige lahjema väikeautoga. Ikka on diisel.
    Teel Pärnusse pidasin auto kinni ja tegin suitsupausi. Mulle lähenes vana tuttav, kes küsis, noh, kuidas Mercedese traktor ka on. Vastasin vaid, et segane lennuk. See tundub siiani parima väljendina selle masina kohta. See mootor lükkab ümber kõik solvangud, mis diiselautodele traktoriteks sõimamise näol tehakse. Unistage edasi, sõitke oma bensiinineelajatega, kuid selline kogemus sunnib usku vahetama.
    Fotod: Meeli Küttim
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.