Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meelis Mäe: sihikul on vaid tulusad kliendid

    Mäe sõnul napib veovõimsust ning ka kõige parema tahtmise korral ei suudeta uutele klientidele kõiki soovitud teenuseid pakkuda.
    Milline võiks olla trend aastail 2007-2010? Kas uute ELi liikmesriikide liitumine (Bulgaaria, Rumeenia jt) muudab kuidagi turuolukorda? Mil viisil?
    Mahud kasvavad, kaubavahetus ka uute riikidega elavneb, mis toob logistikaettevõtetele töömahtu aina juurde.
    Olles ELi liikmed, muutuvad Bulgaaria ja Rumeenia huvitavateks turgudeks ka paljudele neile, kes pole julgenud sinna varem minna.
    Logistika seisukohalt lihtsustuvad protseduurid ja see peaks mõjutama ka teenuse regulaarsust ja hinda. Loomulikult elavneb tuntavalt ka kaubavahetus nimetatud riikidega.
    Aina keerulisem probleem on tööjõukulude kiire kasv, samas pole näha nii kiiret tootlikkuse kasvu ja ka klientide surve veohindadele jätkub. See toob kaasa probleemid kvaliteedi tagamisega, mis võibki paljudele olemasolu küsimuseks saada.
    Olen kuulnud, et firmad ei taha eriti uusi kliente võtta, kuna ei olda kindlad, kas suudetakse nende mahte täita. Kuidas sellega on?
    Ekspedeerijate ressursid on tõesti piiratud, sest kaubamahud on jõudsalt kasvanud ja seda mitte ainult meil Eestis, vaid kogu Euroopas.
    Teiseks teguriks on tööjõu puudus - autojuhid, laotöötajad, allvedajad. Uute klientide leidmisel ollakse üha enam kaalutlev, pakutakse neid teenuseid, mida tõesti suudetakse ka tagada ning mis on ekspedeerijale huvitavad ja kasulikud.
    Viimasel ajal on tõesti kuulda, et pakutakse hind küll aktiivselt välja, aga kui reaalseks tööks läheb, ei suudeta hakkama saada.
    Näiteks täiskoormate päringuid saame iga päev importijatelt, kellel on koostöö kellegagi käimas, aga ilmselt ei saada hakkama.
    Ressursi piirangud toovad endaga kaasa hinnakasvu. Seda just täis- ja osakoormate puhul.
    Kas riik peaks võõrtööjõule uksed avama (autojuhid, laotöötajad) või pole see kõige mõistlikum tegu?
    Aga miks mitte, keegi peab ju tööd tegema.
    Me ei suuda maksta eestlasele väärilist palka, aga rumeenlane või bulgaarlane on nõus siin töötama vastuvõetavatel tingimustel. Logistikas kui teenindusvaldkonnas saab määravaks paljuski ka keeleoskus ja tööjõu üldine kvaliteet. Viimast pole alati võõrtööjõuga siiski võimalik tagada. Seega keeruline vastata, kas see oleks kõigis valdkondades lahendus.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.