Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Rahulolev töötaja teeb parimat PRi

Triin Rebane 12. detsember 2006, 00:00

Tallinna Ülikooli kommunikatsioonieriala lektori Katrin Aava sõnul on siseturundus panustamine oma töötajatesse, kellest omakorda sõltub organisatsiooni edukus. Firma toote või teenuse parim soovitaja on oma asutuse töötaja, kes usub mingi idee või toote headusse. "Ta levitab seda usku ka tuttavatele, sest ta on nende jaoks oma valdkonna arvamusliider," selgitab Aava.

Igasugust mitteametlikku siseinfot usutakse alati rohkem kui ametlikke teadaandeid. Töötaja, kes on oma asutuse uuenduste suhtes skeptiline, võib kujuneda palju olulisemaks mõjuriks kui meediakanalite vahendusel esitatud reklaamteated või suhtekorraldussõnumid. Seetõttu on oluline jagada oma töötajatele informatsiooni enne, kui avalikkus sellest teada saab. Kasulik on ka kaasata töötajad otsuste tegemisse ning mitmesuguste muudatuste korral nende arvamusega arvestada.

Nordea Pank Eesti turundusjuhi Kaja Kibena hinnangul on siseturundusel kasvavas ja arenevas organisatsioonis järjest olulisem roll. Nordea kasutab muudatustest ning uudistest teavitamiseks ettevõttesisest elektroonset keskkonda, intranetti. Pidevalt jälgitakse, et kõik vajalik saaks enne avalikkusele teatamist majasiseselt põhjalikult lahti seletatud.

"Olulisemate uudiste korral dubleerime infot," selgitab Kibena. Näiteks edastatakse teade nii intraneti, e-posti kui ka koosolekute kaudu.

On mitmeid viise, kuidas töötajatele muudatusi kergemaks ning vastuvõetavamaks teha. Kasutada võiks lähenemisviise, mis teevad töötajail meele rõõmsaks ning rahulolevaks.

Kuidas töötajad muudatustesse suhtuvad, sõltub paljuski juhtide eeskujust. Tähtis on juhtide suhtumine muudatustesse ning nende käitumine muudatuste elluviimisel. "Tööandja tahe panustada sisekliima teadlikku arendamisse näitab tööandja hoolivust ja suhtumist töötajatesse," rõhutab Soov Kirjastuse juht Sten Argos. Alles siis, kui töötaja näeb hoolivust tööandja poolt, suudab ta seda ka ettevõtte klientidele siiralt välja näidata.

Kui Argose juhitud firma kolis uutesse ruumidesse, ei olnud see töötajatele meeltmööda, sest vana kontor oli saanud koduseks. Muutmaks kolimist töötajatele kergemaks, lasi Argos teha igale töötajale omanimelised vitamiinipurgid, mis uutesse ruumidesse saabudes kõiki laual ees ootasid. Purgikesed võeti vastu rõõmsalt ning paljud hakkasid vitamiine igapäevaselt tarbima.

Argos ei oska öelda, kas see idee otseselt ruumidesse sisseelamist mõjutas, kuid positiivse emotsiooni ja parema tervise tõi kindlasti.

Kasutada võib ka lihtsamaid viise. Kui Nordea tuli välja uue imagoreklaamiga - "Suurim Põhjamaades, paindlikem Eestis" - pöördus panga juhataja Vahur Kraft intraneti vahendusel kõikide töötajate poole. Ta selgitas sõnumi kontseptsiooni ning kutsus kõiki üles samu põhimõtteid igapäevatöös järgima. Kibena sõnul oli selle eesmärk kaasata töötajaid sõnumit edasi kandma nii ideeliselt kui ka praktiliselt.

Tänapäeva konkurentsis on edukad kõige paindlikumad, mitte kõige targemad või suuremad.

Paindlikkus tähendab aga pidevat muutumist ning arengut, seejuures ka toimiva sisekommunikatsiooni olemasolu.

Siseturundus on kindlasti väga oluline ning iga organisatsioon peaks sellega tegelema. Paraku on paljudes organisatsioonides aga nii, et esmalt hakatakse tegelema välise turundusega ja alles siis sisemisega. Selline lähenemine on äärmiselt vale.

Ka TNT on teinud sellise vea, kui firma algusaastatel said klienditeenindajad mõnest reklaamikampaaniast teada alles siis, kui klient helistas ja täpsustavat informatsiooni küsis.

Töötajad peavad info sisemist liikumist väga tähtsaks. Nende jaoks on väga oluline saada info muudatustest õigeaegselt ja selgelt.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing