Allkirjad viimasel minutil

Harry Tuul 19. jaanuar 2007, 00:00

Pühapäeva õhtust alates Eestis viibinud Ningbo sadama esindajad tulid lepingu ettepanekuga välja ootamatult, peaaegu viimasel tunnil. Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand allkirjastas lepingu Ningbo sadama asepresidendi Wen Jianyaoga neljapäeva varahommikul veidi pärast kaheksat, sest hiinlased kiirustasid lennujaama.

"See tuli positiivses mõttes ootamatult. Me ei lootnud, et leping õnnestub sõlmida juba nüüd," rõõmustas Kaljurand pärast külaliste lahkumist.

See on üks samm lähemale eesmärgile vähendada vedellasti, peamiselt naftasaaduste osa Tallinna Sadama kaubavoogudes kolme-nelja aastaga 50 protsendini. Praegu on see kahanenud kõrgperioodi 75 protsendilt 65-le.

Kaljuranna selgitusel on koostöövõimalusi otsitud juba kaks aastat ning Hiina esindajaid on käinud korduvalt Eestis. "Nad on väga ettevaatlikud," iseloomustas Kaljurand hiinlaste tegutsemist, olles samas kindel, et leping on vettpidav.

"Olgem ausad, see ei olnud asepresidendi enda initsiatiiv. See oli kooskõlastatud," ütles Kaljurand. Sadam on Hiinaga suhete arendamiseks palganud ühe siin õppiva tudengi.

Kaljuranna sõnul soovivad hiinlased luua Läänemere piirkonda jaotuskeskuse, kust kaubad liiguksid edasi Euroopasse. Lähiregioonis asub 200 miljoni elanikuga turg. Hiinlased külastasid ja uurisid kõiki kolme Balti riiki, kuid Eesti on jätnud neile kõige parema mulje.

Majandusministri nõuniku Heido Vitsuri sõnul on kõik uued kaubanduspartnerid Eestile olulised. "Enamik maailma väliskaubanduse juurdekasvust tuleb just Hiina arvel ja sealt osasaamine on Eestile väga oluline," ütles Vitsur.

Tallinna Sadamal on pakkuda hiinlastele ala Muuga Sadamas, mille laienduse ligi 2 miljardi krooni suuruse maksumusega riigihange on juba välja kuulutatud.

Eesti sadamatele on seni põhiliseks tööandjaks vedelkütustega kauplevad Vene firmad, mis tähendab väga ühekülgset profiili. Nii geograafilise kui ka kaupade profiili laienemine muudab Eestit läbiva transiitkaubanduse mitmekesisemaks ja vähendab ühekülgsusest tulenevaid riske. Samuti annavad nõudlikumad ja töömahukamad konteinerveod Eesti sadamatele rohkem tööd ja rohkem tulu, sest kõige vähetulusamad on sadamate jaoks just vedelkütused.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing