Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parteid matavad telesse kümneid miljoneid

    Sellise summa saab, kui arvestada, et Keskerakond ning Isamaa ja Res Publica Liit kulutavad meediale vähemalt sama palju kui Reformierakond, Rahvaliit ja sotsiaaldemokraadid. Viimaste kulud telereklaamile kokku on 13 miljonit krooni.
    Keskerakonna kampaania ametlik maksumus on 20,5 miljonit krooni. Konkurentide hinnangul pürib summa vähemalt 30 miljonini. Sel juhul kulutavad erakonnad tänavu valimistele eriti priiskavalt, üle saja miljoni krooni.
    Laias laastus kolmandik suurerakondade eelarvest läheb telereklaamile.
    Keskerakonna peasekretär Kadri Must ei soovinud erakonna rahaasjadest lähemalt rääkida. "Kahtlemata loeks kõik meie konkurendid rõõmu ja huviga sellist siseinfot, aga paraku anname selle võimaluse alles pärast valimisi, kui sendi täpsusega aruanded esitame," kinnitas Must.
    Reformierakonna kampaaniajuht Arto Aas oli Keskerakonna salatsemisest üllatunud. "Me ei näe põhjust midagi varjata," sõnas ta.
    Reformierakonna üle 20 miljoni kroonisest eelarvest kulub telereklaamile üle 6 miljoni krooni.
    "Peame telereklaami üheks olulisemaks meediakanaliks, samas on see ka konkurentsitult kõige kallim, üksi teleklippide tootmine nõuab sadu tuhandeid kroone," ütles Aas.
    Rahvaliidu kampaania 15 miljonist kroonist 6 kulub televisioonile. Rahvaliidu juht Villu Reiljan märkis, et usub plakatitest ja telereklaamist rohkem "talutaadiga kohtumisse". "Enne "märtsipommitamist" sõidan vähemalt 5000 kilomeetrit kuus, ja istungitevabal nädalal rohkemgi, 1500-2000 kilomeetrit nädalas," rääkis Reiljan, kes kõik kohtumised ja isegi inimeste telefoninumbrid meeles peab.
    Rahvaliidu hinnangul peaks valimiskampaania maksma kuni 10 miljonit krooni. "Partei olemuse mõte ongi valimised - minu hinnangul lähevad kampaaniad järjest räpasemaks, kuid ka professionaalsemaks," lisas Reiljan.
    Sotsiaaldemokraadid kulutavad 6 miljoni kroonisest eelarvest telemeediale miljoni.
    Sarnaselt Keskerakonnaga ei soovinud Isamaa ja Res Publica Liit ning Eestimaa Rohelised kulude maksumust avalikustada.
    Suurema koore 25-30 miljonilt kroonilt võtavad Kanal 2 ja TV3, kuid reklaam jookseb näiteks ka venekeelses Pervõi Baltiski Kanalis ja TV3+-is.
    Kanal 2 juhi Urmas Oru sõnul toovad valimised laias laastus aasta esimestel kuudel tulule juurde viiendiku. "Konkreetseid numbreid ei oska veel ütelda. Sageli otsustavad erakonnad viimasel hetkel, kas tahavad reklaami juurde panna ja muuta. Samuti hirmutab valimiskampaaniate maht tavaklienti."
    30 miljoni kroonist reklaamiraha nimetas Oru "kosmiliseks summaks". "Ei tea veel, millega Rahvaliit üllatab, kuid praegu tundub küll, et 25 miljonit on reaalsem," hindas ta.
    Autor: Airi Ilisson
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
USA teatel võis Iisrael rikkuda rahvusvahelist seadust
USA välisministeerium avaldas aruandes, et Iisrael ei ole pidanud kinni rahvusvahelisest kohustusest leevendada tsiviilelanike kahjusid.
USA välisministeerium avaldas aruandes, et Iisrael ei ole pidanud kinni rahvusvahelisest kohustusest leevendada tsiviilelanike kahjusid.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.