Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prantslaste pesamuna

    Tarbesõidukite valikut täiendab selle aasta alguses Renault, kes toob turule täiesti uue mudeli Maxity.
    Millega siis tegemist on? Pealtnäha nagu väike veoauto, aga suure kaubiku südamega. Prantslased ütlevad tema kohta "kergeveok" (light commercial vehicle).
    Maxityga mööda Prantsuse kitsaid mägiteid ringi sõites aimasin, kui oluline on selle kompaktsus. Eelkõige väljavaade kabiinist, mis on avar ja mida toetavad küljepeeglid.
    Tõsi küll, manööverdamisel tundsin puudust topeltpeeglitest, mis on juba enamikul suurkaubikutelgi.
    Rooli taga istudes võis end samuti väga koduselt tunda. Ehkki rool oli tõesti suur nagu veokitel kombeks, oli selle keerutamiseks piisavalt ruumi ja istumisasend ainult soodustas juhtimist.
    Juhiistet ei andnud küll üles-alla liigutada, see-eest sai rooli endale sülest kõrgemale tõsta.
    Kõige enam häiris käigukast, mis jäi istmete vahel käeulatusest liiga kaugele. Ka käigud tuli jõuga sisse raiuda, mis ilmselt ongi uute sõidukite puhul üsna levinud.
    Muidu aga veavad veomasinale iseloomulikud lühikesed käigud täiskoorma kindlasti kohalt. Käigukastide valikus on nii 5- kui ka 6käiguline manuaal.
    Kuna tegemist on kabiinveokiga, põksuvad võimsad mootorid otse juhi istme all.
    Mootorivalik on Maxityl kolmeastmeline - 110 ja 130 hobujõudu DXi 2,5 VGT ning 150 hobujõudu DXi 3 VGT turbodiisel.
    Renault Maxityl on põhivarustuses mägipidur - EHS (Easy Hill Start). See seade lubab sõidukil kallakul tagasi veeremata startida. Mugav on see linnaliikluses valgusfooride taga või ummikutes seistes. Tänapäeval on õnneks enamik veokeid sarnase seadmega varustatud.
    Ehkki ma seda küll katsetada ei saanud, lubab tootja, et äkkpidurduse korral 100 km/h kuni 0 km/h on Maxity pidurdusteekonnaks vaid 44 m - hea tulemus. Kuid et sõiduk on mõeldud linnaveomasinaks, siis loodan, et keegi seda sportlikust huvist katsetama ei hakka. Lisaksin vaid, et Eesti talvistes teeoludes ning täiskoormaga võib see siiski pikem olla.
    Renault Trucks ise ristis Maxity oma tulevaseks müügihitiks, lootes müüa neid tuleval aastal Euroopas ligi 33 000.
    Kellele Maxity ei sobi, võib piiluda konkurente, näiteks Nissan Cabstarit või Mitsubishi Canterit.
    Ajakirjaniku reisikulud kattis Renault Trucks.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.