Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinnast Pärnu 1,5 tunniga

    Kvaliteedihüpe rongiliikluses, mis tooks kiired ja mugavad rongid Eesti teedele, ei ole kauge unelm, vaid kokkulepete korral paari aasta küsimus. Välja tuleb vahetada veerem, tihendada sõiduplaani ning arendada infrastruktuuri reisirongide kiiruse oluliseks tõstmiseks ning läbilaskevõime suurendamiseks. Seda saab ellu viia ainult kompleksselt.
    Edelaraudteel on reisijaist lähtuv soov ja kavatsus viia reisirongiliiklus uuele tasemele: Tallinnast Tartusse 1 tunni ja 40 minutiga, Tallinnast Narva 1 tunni ja 45 minutiga, Tallinnast Viljandisse ja Pärnusse 1 tunni ja 30 minutiga ning Tallinnast Raplasse 35 minutiga. Need on saavutatavad ajad, kui areng jätkub selge ja pikaajalise strateegia alusel.
    Seejuures peab rongiühenduste arv ning igapäevane veomaht suurenema, näiteks 4 kiirrongipaarini Tallinn-Tartu lõigul ning vähemalt 3 paarini Narva, Viljandi ja Pärnu suunal.
    Kiirete rongide loomise tuhinas ei tohi kõrvale heita täna teenindatavaid regionaalseid ühendusi, kuid sagedate peatustega reisidel peaksid sõitma regionaalsed väiksema koosseisuga rongid. Loomulikult peab reisija saama seda teenust võimalikult mugavates ja tänapäevastes rongides ning sellise hinnaga, mis on konkurentsivõimeline teiste ühistranspordiliikidega. Ja kindlasti odavam ning oluliselt keskkonnasõbralikum kui isiklikke sõiduvahendeid kasutades.
    Kuidas jõuda soovitud tulemuseni hiljemalt aastaks 2010? Raudteeveerem ei ole kahjuks auto, mille saad salongist välja valida ja samal päeval sõitma hakata. Edelaraudtee on tänaseks tegelenud uute rongide hanke välja kuulutamiseks vajalike tehniliste tingimuste väljatöötamise ja turu-uuringutega enam kui aasta. Täna alustatud riigihange toob esimese siinseid tingimusi arvestava uue rongikoosseisu raudteele mitte varem kui aasta pärast. Pärast vajalikke proovisõite ja teste ning kasutusloa saamist hakkab lisanduma keskmiselt üks rongikoosseis pooleteist kuu jooksul.
    Ilmselt võib tekkida küsimus, miks Edelaraudtee pole oma kavasid varem ellu rakendanud. Tuleb tunnistada, et ühe-aastaste lepingute korral on see võimatu. Mõju on avaldanud ka riigi senine heitlik suhtumine rongiliiklusse. Täna võime endale siiski tunnistada, et riik mõistab raudteetranspordi arendamise vajadust ja on oma suhtumist ka tegude kaudu väljendanud.
    Autor: Kalvi Pukka
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.