Ettevõtlikkus on edu võtmeks

Signe Sillasoo 23. veebruar 2007, 00:00

19. veebruaril toimunud ettevõtlusmessil "Kõik on enda teha" oli noortel ettevõtlushuvilistel võimalus tutvuda erinevate maade ettevõtluskultuuriga. Esindatud olid Armeenia, Tšehhi, Ungari, Portugal, Ukraina, Venemaa, Türgi, Poola, Läti, Leedu, Austria ja Eesti. Mess andis huvilistele võimaluse lahendada ka Eesti suurettevõtete ülesandeid.

Dream Teami neli liiget, Marko Siller, Krisli Melesk, Karel Virks ja Egert Juuse, lahendasid loovalt Saku, Hansapanga, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS), Valemivihiku ja AIESECi kaasusi.

Päev nõudis võistkonnalt kiiret ümberkohandumist, erinevaid ülesandeid lahendati iga pooltunni järel. Koostati meediaplaani, mängiti läbi projekti esitamise ja hindamise protsess, mõeldi välja uus toode koos turunduskampaaniaga, peeti plaani, kus ja kuidas oleks kõige mõistlikum vihikute tootmisprotsessi jätkata, ka näputööoskused pidi võistkond Hansapanga teenindusülesannet lahendades proovile panema.

Grupi kokkukutsumise ja messil osalemise eestvedaja oli Marko Siller: "Ajasin helgemad ja lahedamad pead kokku, nii ta tuli," lausus noormees rõõmsal meelel. Kauaaegne tutvus ja leidlike peade ühistöö oli see, mis noormehe meelest võidule viis.

Kõige keerulisem ülesanne oli grupi jaoks EASi kaasus, mis nõudis analüüsi, äriplaani koostamist ja seda kõike väga lühikese aja jooksul. Saku Õlletehase ülesandel mõtlesid noored välja uue joogi. "Tuli idee teha retro tetra gaseeritud mahlapakk," lausus Krisli, idee üks autoritest. Dream Teami noorte meelest võiks selliseid üritusi rohkem olla. "See on võimalus noortele natuke ka reaalset elu tutvustada. Näidata, kuidas tegelikult asjad toimivad," selgitas Egert Juuse ettevõtmise vajalikkust.

"Noorte jaoks on vaja värskeid, huvitavaid ja atraktiivseid üritusi," arvas Marko Siller.

Võistkonna meelest on Eesti noortel ettevõtlussoont ja tahtmist küllaga, paraku kipub seda tihti pärssima argus, teadmatus, kust alustada ja kelle poole pöörduda, kardetakse läbipõrumist. "Sellised üritused ärgitavad mõtlema, annavad impulsi. Kõik on enda teha. Ise oled oma õnne sepp ja kujundad elu ja tulevikku," sõnas ta.

Turunduskaasusele pakkus huvitavaima lahenduse Dream Team. Nende toode oli Retro, mida saatis omapärane pakenduse- ja kampaania idee.

Uue toote loomisega seotud ülesannet lahendanud võistkonnad tõid tugevalt välja tervislikkuse ja keskkonnasõbralikkuse aspekte. Meie jaoks oli see positiivselt üllatav, et noored on niivõrd keskkonnateadlikud ja sellele ise ka olulist tähelepanu pööravad.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing