Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laulev revolutsioon otsib teed maailma

    Eesti kinodes jooksva filmi esilinastusel Tallinnas Pimedate Ööde Filmifestivalil aplodeeris publik linateosele püsti seistes ning kolmapäeva õhtu seisuga oli filmi vaadanud 12 063 inimest. Võrdluseks, filmi "Müümise kunst" on vaadanud 7763 inimest. Siinsest publikuedust hoolimata ootab peamiselt just Euroopa ja USA vaatajale mõeldud film laia maailma jõudmist.
    Esimene, pealtnäha lihtne lahendus on näidata filmi USA avalik-õiguslikus televisioonis ja loota, et see teeb piisavalt reklaami ka umbes aasta pärast müügile tulevatele DVDdele. Kuid see jätaks filmi ilmselt laiema tähelepanuta. Teine võimalus on minna filmiga kõigepealt kinodesse ja festivalidele, siis telesse ja seejärel müüa DVDsid - ning teha ka turunduskampaania. Tusty'd, kes panevadki parajasti kokku filmi turustusplaani, kalduvad teise võimaluse poole. Selleks tuleb leida filmile levitaja - mitte liiga suur ja samas mitte ka liiga tundmatu - kelle ülesandeks oleks saada filmile lepingud Euroopas ja Põhja-Ameerikas.
    James Tusty tunnistab, et filmi turustamine on pähkel, sest tegemist on dokumentaaliga ja paljudele ka kauge teemaga. Kuid ta usub, et kui inimesed kord juba kinno saada, siis lahkuvad nad sealt rahulolevatena. Et filmi muhedalt populariseerida, on mõte paluda mõnel tuntud eestlasel, näiteks Mart Laaril, seda USAsse tutvustama tulla. Peamiseks turustusstrateegiaks olekski pääseda meediasse, lihtsalt reklaamiklippide näitamine teles on kulukas ega tooks ka ilmselt huviliste horde tundmatu Eesti ajaloofilmi uudistama.
    Filmi tootmine ise läks maksma 720 000 dollarit (ligi 9 miljonit krooni), millest 550 000 dollarit (ligi 7 miljonit krooni) koguti annetustest. Ülejäänud summa tuli praegu Tusty'de endi taskust, kes isegi maja tagatisel laenu võtsid.
    Kokku hindavad režissöörid filmi hinda 1,2 miljonile dollarile (ligi 14 miljonit), mis on Hollywoodi standardite järgi odav, kuid tavalise dokumentaalfilmi kohta siiski kulukas. Vahe tuleb sellest, et 2003. aastal tööga alustanud Tusty'd tegid enda sõnul kõike tasuta ning leppisid ka meeskonnaga kokku, et nood teevad tavapärastest taksidest odavamalt ja saavad täispalga vaid siis, kui film raha sisse hakkab tooma. Enne, kui autorid honorari saavad, tuleb meeskonnale maksta ära 125 000 dollarit (1,5 miljonit krooni).
    Filmi toetas ligi 80 inimest, suurimad annetajad olid eesti soost Silicon Valley riskikapitalist Steve Jürvetson ja Tallinna okupatsioonimuuseumi asutaja Olga Kistler. Oma panuse andsid ka kultuuriministeerium, Kultuurkapital ja Eesti Filmi Sihtasutus.
    Eesti-poolne kaasprodutsent Allfilm sai oma töö eest filmi näitamise õigused Eestis ja ETV sai filmi tasuta näidata, sest andis autoritele kasutada oma arhiivid. James Tusty on aga pettunud, et Eesti firmad filmi toetamisest loobusid, kuigi nad mitmele suurettevõttele ettepaneku tegid. Tusty kuulis arvamusi, et Venemaal äri teha soovivatele ettevõtetele on sellise filmi avalik toetamine liiga ohtlik. Tusty sõnul võiks Eesti ettevõtted nüüd filmi maailma viimisel õla alla panna, sest see aitaks arendada turismi ning edendada ka ärikontakte üldisemalt.
    Huvi filmi tegemise vastu tekkis abielupaaril aastaid tagasi Tallinnas Concordias õpetades. 2004. aastal mõistsid Tustyd, et kui nad ei filmi seda laulupidu, siis tuleb järgmine võimalus alles aastate pärast. "Nii tegimegi suurima vea, mida režissöörid saavad teha - hakkasime tegema filmi enne, kui meil oli selle tegemiseks raha," märgib James Tusty, kelle sõnul tema ja naise ajast kulus selle filmi tegemisele ainuüksi 2004.-2005. aastal tervelt kolmandik. "Sellest ajas peale oleme olnud miinuses," nendib ta.
    Tusty ei taha siiski jätta muljet, et ta igati inspireerivat ettevõtmist kahetseb. "Me ei teinud seda filmi ärilistel eesmärkidel, vaid see on minu ja Maureeni isiklik sõnum," ütleb režissöör. Ta lisab, et film, mis räägib sellest, kuidas inimestes säilib soov vabaduse ja iseseisvuse järele ka kõige raskemates oludes, on maailmale pigem inspiratsiooniallikas. "Ja usun, et me saame ka oma raha tagasi," nendib ta lootusrikkalt.
    James Tusty on 1981. aastal asutatud meediafirma Mountain View Productions president.
    Mountain View Productions teeb aastas ligi 30 filmi, peamiselt reklaamfilme.
    Klientide seas on näiteks Coca Cola, General Electric, Home Depot ja legendaarne pesapallimeeskond NY Yankees.
    13 töötajaga ettevõtte aastakäive on 5-6 miljonit dollarit (60-71 miljonit krooni), firmal on peakorterid New Yorgis ja Atlantas.
    Eestit esmakordselt 1986. aastal külastanud James Tusty isa tuli koos vanematega Eestist USAsse elama 1924. aastal.
    Kuigi James Tusty peres eesti keelt ei räägitud - nii tema kümneaastasena Ameerikasse tulnud isa kui ka ta ise abiellusid ameeriklannadega - oli režissöör enda sõnul alati oma juurtest teadlik.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.