Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunnel on õitsengu võti

    Eestil puudub infrastruktuuri arendamiseks visioon ja uuendusmeelsus. Minu arvates ei ole piisavalt mõeldud sellele, mis on kaalutavate infrastruktuuriprojektide eesmärk ja kas need aitavad Eestil realiseerida oma majanduslikku potentsiaali.
    Minu meelest on Eesti tulevase arengu osas kõige perspektiivsem projekt Eestit ja Soomet ühendav raudteetunnel. Loomulikult maksab tunnel väga palju. Olen rääkinud ekspertidega, kes on hinnanud sellise projekti maksumuseks 2--2,4 mld eurot. Maksumus jaotuks siiski kõigi osapoolte - Eesti, Soome ja ELi vahel. Jättes kõrvale selliste hinnangute täpsuse, peaks hoopis analüüsima, kas selline investeering oleks Eestile piisavalt tasuv.
    Palju on meedias räägitud sellest, et Tallinn ja Helsingi on muutumas kaksiklinnaks ja nende majandused kasvavad üha rohkem kokku. Olen näinud mitut majandusatlast, kus mõlemad linnad ja nende majandusvõimsused ongi ühendatud.
    Tegelikkus on siiski midagi muud, kahe linna ühendamiseks on tehtud väga vähe reaalset. Kahe linnapea mullune debatt näitas, et vaatamata koostöölubadustele pole mingit majanduslikku lõimumist seni toimunud.
    Sellest on kahju, sest kui Tallinn ja Helsingi muutuksid tõeliseks kaksiklinnaks, annaks see kindlasti mõlemale olulise majandusliku tõuke. Mõelge ise eelistele, mida annaks majanduslikult kiiresti areneva, vaba ja madalate maksumääradega Eesti pealinna ja tehnoloogiliselt äärmiselt arenenud, kuid majanduslikult vähem dünaamilise, suuremate piirangutega ning kõrgete maksudega Soome pealinna liit. Oluliselt kiireneks majandusintegratsioon, mis aitaks võtta üksteiselt üle parimaid kogemusi ja vältida vigu. Suure tõenäosusega kiirendaks see Soome majanduse liberaliseerimist, Eesti muutuks Soome kõrgtehnoloogiasektorile oluliseks tööjõubaasiks.
    Tallinna ja Helsinki ühinemise kiirendamiseks on vaja kiiret, turvalist ja usaldusväärset ühendust kahe linna vahel. Otstarbekaim oleks teha seda raudteetunneli abil.
    Sild maismaa ja Saaremaa vahel või Tallinn-Tartu maantee on ka toredad, aga need ei muudaks Eestit oluliselt. Talsinki tunnelil oleks pöördeline tähendus. Kaksiklinn saaks kasutada teineteise eeliseid, mis muudaks kogu piirkonna majanduslikult efektiivsemaks ja rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisemaks. 1+1 võib vahel olla ka rohkem kui 2!
  • Hetkel kuum
Vahemere vaatlus | Kuidas nad seal Lõuna-Euroopas Ukraina sõjast aru saavad? Ega ei saagi
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Melinda French Gates lahkub Gatesi Fondist, jätkab heategevust 12,5 miljardi dollariga
Melinda French Gates teatas, et astub tagasi Bill & Melinda Gates Foundationi kaasesimehe positsioonilt. Viimane tööpäev on ametlikult 7. juunil.
Melinda French Gates teatas, et astub tagasi Bill & Melinda Gates Foundationi kaasesimehe positsioonilt. Viimane tööpäev on ametlikult 7. juunil.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus kaassaatejuht Olavi Lepp: kui palju peaks riik kärpima ja millal hakkab majandus tõusma
Teisipäevases hommikuprogrammis teeb külalissaatejuhina kella 8st 9ni kaasa parima juhi konkursi finalist ja Swedbank Eesti juht Olavi Lepp.
Teisipäevases hommikuprogrammis teeb külalissaatejuhina kella 8st 9ni kaasa parima juhi konkursi finalist ja Swedbank Eesti juht Olavi Lepp.
Leedu valib endale presidenti: fookuses on julgeolek ja topeltkodakondsus
Pühapäeval valivad leedulased endale presidendi ning hääletavad topeltkodakondsuse küsimuse üle.
Pühapäeval valivad leedulased endale presidendi ning hääletavad topeltkodakondsuse küsimuse üle.