Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aston Martini roolis uus äss
Richardsi pakkumine koos ühe USA pankuri ja kahe Kuveidi investeerimisfondiga hindab Aston Martini väärtuseks 925 miljonit dollarit, teatas Ford eile pärast kuus kuud kestnud uue omaniku otsinguid. 9,4% jätab Ford endale.
David Richards on endine raamatupidaja, ent samuti omal ajal kuulus rallisõitja ja nüüd edukas motoärimees, kelle asutatud firma Prodrive Ltd valmistab ralliautode osi. Ta on olnud Benettoni vormel 1 meeskonna mänedžer ja BAR-Honda tiimi juht.
Richardsi partneriks esiistmel jääb Porchest tulnud tegevjuht Ulrich Bez, kes on Aston Martinist teinud autoentusiastide ühe ihaldatuima margi. Kui esimese 88 tegevusaasta jooksul müüdi Aston Martineid 16 000 ning 1992. aastal kõigest 46, siis mullu müüdi üle 6500 auto, mille hind algab näiteks Vantage'i kupeemudelil 110 000 dollarist. Bezi plaan on kasvatada müük vähemalt 10 000-le ja lisada uusi mudeleid.
Margil on pikk ajalugu. Firma asutasid Londonis enne esimest maailmasõda Robert Bamford ja Lionel Martin, kelle töökojas valmis esimene auto 1914. a. Firma on korduvalt olnud raskustes ja käinud käest kätte. Stabiilsem aeg tuli 1947. a, kui selle ostis Yorkshire'i traktoritootja David Brown. Tema initsiaalid on tänaseni mitme mudeli nimetuses. Viimases James Bondi filmis "Casino Royale" kihutab Bondi kehastav Daniel Craig hõbedase DBSi roolis.
Laiema tuntuse tõigi Aston Martinile kirjanik Ian Fleming, kes pani salaagendi oma 1959. aasta romaanis "Kuldsõrm" Aston Martini rooli. Kui raamatus olid autol vaid tagasihoidlikud lisaseadmed, nagu tugevdatud põrkerauad ja salasahtel revolvri jaoks, siis filmiversioonis olid varustuses juba katapultseadmega istmed ja raketid.
Fordist sai Aston Martini suuromanik 20 aastat tagasi. Koos Jaguari, Land Roveri ja Volvoga oli Aston Martin Fordi luksusmarkide grupis, millest loodeti suurt rahamasinat. Paraku on divisjon eelkõige Jaguari probleemide pärast kahjumis olnud.
Ford ise sai mullu oma 103 tegevusaasta rängima kahjumi - 12,7 miljardit dollarit. Rahaprobleemide leevendamiseks ja põhitegevusele keskendumiseks luksusmark nüüd müügis oligi.