Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esimene oma meediaaktsia

    Ekspress Grupp läheb börsile, saades ainsaks Baltimaades noteeritud meediakontserniks. See samm on eriline, arvestades, et tegemist on esimese meediaaktsiaga turul, kus on valdavalt esindatud traditsioonilised tegevusvaldkonnad, nt toidutööstus ja pangad. Teisalt saab börsiettevõttest meediafirma puhul veel enam rääkida sõltumatusest - ajakirjanduse nurgakivist.
    Ekspress Grupp lisandub Läänemere piirkonnas tuntud börsiettevõtteist meediafirmade ritta, kus on ees näiteks soomlaste Sanoma, norralaste Schibsted ja poolakate Agora. Teisalt on need ettevõtted piisavalt erinevad ja võrreldamatud. Mainigem või Ekspress Grupi oluliselt väiksemat varade mahtu kui Skandinaavia kontsernidel, ja tunduvalt madalamat aktsiahinda kui poolakatel. Juurde tulevad piirkondade erinevad meediatraditsioonid ning meediagruppide tegevusvaldkonnad, mis otseselt ei kattu. Ja tavainvestorile kõige arusaadavam: Eesti suurim trükimeedia kontsern, mille tooteid tarbib üle 60% siinsest elanikkonnast, tegutseb ta oma silme all ja on noteeritud kohalikul börsil.
    Hans H. Luige loodud Ekspress Grupp on 17 aastaga laienenud nädalalehe Eesti Ekspress kirjastajast miljardikäibega kasumlikult tegutsevaks kontserniks, mis lisaks ajalehtede ja ajakirjade väljaandmisele tegeleb online-kirjastamisega, millele kuuluvad Eesti suurim kojukandeettevõte ning oma trükikoda ning mis pakub kataloogide ja infotelefonide näol infoteenuseid.
    Gruppi kuulub ka Eesti suurim raamatute jae- ja hulgimüüja. Oleme asunud tegutsema Leedu turul. Edasine laienemine Baltimaades on ka börsile mineku põhjus. Lisaks on paratamatu vajadus arendada online-meedia valdkonda.
    Miks peaks investor valima esimese omamaise meediaaktsia? Laiemalt vaadates on meediatööstuse areng tihedalt seotud majanduskasvuga. Eesti jt Baltimaade majanduse kasvupotentsiaal on hea. Meediaturule on uutel tulijatel reeglina raskem siseneda kui vanadel olijatel edasi laieneda. Kasvuruumi on ka reklaami osas: Eestis kulutatakse reklaamile ELi keskmisest viis korda vähem. Inimeste soov saada infot suureneb pidevalt, ükspuha, kuidas ka sisu edastada. On see ajaleht või arvutiekraan, Ekspress Grupp teenib iga kontakti pealt.
    Kontserni seest vaadates on pluss eri üksuste koostöö ja kontroll kogu teenuseahela üle alates kirjastamisest ja lõpetades kojukandega. Grupi ettevõtted tagavad juurdepääsu kõigile peamistele sihtrühmadele, mis loob võimalused reklaamitellijatele. Ekspress Grupi edukas tegevusmudel ja lihtne juhtimisprotsess kohanduvad ka lähiturgudele. Praegu võib referentsina ette näidata grupi kasumlikkuse järjepideva paranemise viimaseil aastail. Mullu oli kontserni käive auditeerimata andmeil 931 mln ja puhaskasum 94 mln krooni.
    Börsiettevõte on avalik ja läbipaistev ettevõte. Meediaväljaandeid omavale kontsernile toob aktsiate noteerimine uusi omanikke, selle kaudu tagatakse ajakirjanduse veelgi suurem sõltumatus. Mis võikski meediafirmale veel olulisem olla?
    Tegemist on tundliku, ausa kodanikuühiskonna kestmise põhiküsimusega. Meenutagem siin või Oliver Kruuda loodud uut meediaettevõtet, mille väljaannete erapooletuse on avalikkus kahtluse alla pannud juba enne nende nägemist.
    Veel läbipaistvusest. Ma leian, et teiste börsiettevõtetega võrreldes on Ekspress Grupp läbipaistvam juba oma tegevusvaldkonna tõttu. Väikeinvestor saab mõne tööstus- või meelelahutusettevõtte tulemustest aimu alles aktsionäride üldkoosolekul. Meediafirma puhul pruugib investoril vaid ajaleht lahti lüüa ja reklaamileheküljed kokku lugeda. Meie käekäik on kõigil pidevalt silme ees, olgu lehepaberil või internetis.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.