Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Esimene oma meediaaktsia

Priit Leito 20. märts 2007, 00:00

Ekspress Grupp läheb börsile, saades ainsaks Baltimaades noteeritud meediakontserniks. See samm on eriline, arvestades, et tegemist on esimese meediaaktsiaga turul, kus on valdavalt esindatud traditsioonilised tegevusvaldkonnad, nt toidutööstus ja pangad. Teisalt saab börsiettevõttest meediafirma puhul veel enam rääkida sõltumatusest - ajakirjanduse nurgakivist.

Ekspress Grupp lisandub Läänemere piirkonnas tuntud börsiettevõtteist meediafirmade ritta, kus on ees näiteks soomlaste Sanoma, norralaste Schibsted ja poolakate Agora. Teisalt on need ettevõtted piisavalt erinevad ja võrreldamatud. Mainigem või Ekspress Grupi oluliselt väiksemat varade mahtu kui Skandinaavia kontsernidel, ja tunduvalt madalamat aktsiahinda kui poolakatel. Juurde tulevad piirkondade erinevad meediatraditsioonid ning meediagruppide tegevusvaldkonnad, mis otseselt ei kattu. Ja tavainvestorile kõige arusaadavam: Eesti suurim trükimeedia kontsern, mille tooteid tarbib üle 60% siinsest elanikkonnast, tegutseb ta oma silme all ja on noteeritud kohalikul börsil.

Hans H. Luige loodud Ekspress Grupp on 17 aastaga laienenud nädalalehe Eesti Ekspress kirjastajast miljardikäibega kasumlikult tegutsevaks kontserniks, mis lisaks ajalehtede ja ajakirjade väljaandmisele tegeleb online-kirjastamisega, millele kuuluvad Eesti suurim kojukandeettevõte ning oma trükikoda ning mis pakub kataloogide ja infotelefonide näol infoteenuseid.

Gruppi kuulub ka Eesti suurim raamatute jae- ja hulgimüüja. Oleme asunud tegutsema Leedu turul. Edasine laienemine Baltimaades on ka börsile mineku põhjus. Lisaks on paratamatu vajadus arendada online-meedia valdkonda.

Miks peaks investor valima esimese omamaise meediaaktsia? Laiemalt vaadates on meediatööstuse areng tihedalt seotud majanduskasvuga. Eesti jt Baltimaade majanduse kasvupotentsiaal on hea. Meediaturule on uutel tulijatel reeglina raskem siseneda kui vanadel olijatel edasi laieneda. Kasvuruumi on ka reklaami osas: Eestis kulutatakse reklaamile ELi keskmisest viis korda vähem. Inimeste soov saada infot suureneb pidevalt, ükspuha, kuidas ka sisu edastada. On see ajaleht või arvutiekraan, Ekspress Grupp teenib iga kontakti pealt.

Kontserni seest vaadates on pluss eri üksuste koostöö ja kontroll kogu teenuseahela üle alates kirjastamisest ja lõpetades kojukandega. Grupi ettevõtted tagavad juurdepääsu kõigile peamistele sihtrühmadele, mis loob võimalused reklaamitellijatele. Ekspress Grupi edukas tegevusmudel ja lihtne juhtimisprotsess kohanduvad ka lähiturgudele. Praegu võib referentsina ette näidata grupi kasumlikkuse järjepideva paranemise viimaseil aastail. Mullu oli kontserni käive auditeerimata andmeil 931 mln ja puhaskasum 94 mln krooni.

Börsiettevõte on avalik ja läbipaistev ettevõte. Meediaväljaandeid omavale kontsernile toob aktsiate noteerimine uusi omanikke, selle kaudu tagatakse ajakirjanduse veelgi suurem sõltumatus. Mis võikski meediafirmale veel olulisem olla?

Tegemist on tundliku, ausa kodanikuühiskonna kestmise põhiküsimusega. Meenutagem siin või Oliver Kruuda loodud uut meediaettevõtet, mille väljaannete erapooletuse on avalikkus kahtluse alla pannud juba enne nende nägemist.

Veel läbipaistvusest. Ma leian, et teiste börsiettevõtetega võrreldes on Ekspress Grupp läbipaistvam juba oma tegevusvaldkonna tõttu. Väikeinvestor saab mõne tööstus- või meelelahutusettevõtte tulemustest aimu alles aktsionäride üldkoosolekul. Meediafirma puhul pruugib investoril vaid ajaleht lahti lüüa ja reklaamileheküljed kokku lugeda. Meie käekäik on kõigil pidevalt silme ees, olgu lehepaberil või internetis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing