Turg hulbib määramatuses

Marko Liibak 04. aprill 2007, 00:00

ÜTALisse mittekuuluva üritusturundusfirma Pulp OÜ tegevjuhi Ken Matsalu sõnul ei ole liit paariaastase tegutsemise jooksul täitnud oma eesmärki. Matsalu sõnul ei ole liit näiteks suutnud oma tegevusega kuidagi mõjutada turgu ega seadusi. Matsalu lisab, et ei ole mõtet kuuluda liitu sinna kuulumise pärast.

Eesmärgid turu korrastamiseks ja usaldusväärsuse tekitamiseks on Matsalu sõnul küll õiged, kuid vaid mõteteks on need seni jäänud.

"Selles mõttes on kahetsusväärne, et tihtipeale seatakse eesmärgid kõrgemaks, kui neid reaalselt suudetakse täita. Siin on üks põhjus see, et liitu kuuluvad firmad ei ole varem organiseeritult koostööd teinud. Korra istutakse küll ühiselt maha ja pannakse eesmärgid paika, kuid nende teostamisel selgub ikka, et igaühel on oma firmade ja töödega kiire, räägib ÜTALisse kuuluva Broadline'i tegevjuht Neeme Kari.

Ta tunnistab, et see on probleem, kuid sellega tegeletakse liidu uue juhatuse tasemel. Kaks aastat ongi hea katseaeg, et näha, millised probleemid on tekkinud ning palju tuleb veel tööd teha, märgib Kari.

ÜTALi juhatuse esimees Jüri Peetson firmast PNG kinnitab, et aeg on tõesti praegu seal maal, et liidu füüsilise laienemise asemel saab hakata tegelema liidu sisulise arendamisega. "Peab liikuma selles suunas, et liit oleks tugev eestkõneleja selles valdkonnas, mõjuvõimas ja arvestatav."

Seni on Peetsoni sõnul teoks saanud palju sellist, mida üksiküritajana on raske teha - raamat ürituste korraldamisest, eriala seminaride korraldamisel osalemine, üritusturunduse turgu seirav uuringu läbiviimine jpm.

Tartu päritolu ürituste korraldusfirma Fellander OÜ tegevjuht Anneli Parksepp ei näe samuti põhjust, miks peaks kuuluma ÜTALisse. "Kas või naiselik tunnetus ütleb, et me ei peaks liitu kuuluma," leiab Parksepp ja ta lisab, et klientidele annab küll ÜTALisse kuulumine võib-olla teatava kindlustunde, kuid tegijatele endile ei anna see midagi.

"Kliendid on hakanud aru saama, mis on üritusturundusagentuuri ja üritusturundusagentuuri vahe. Üritusturundus on eelkõige eesmärgipärane tegevus, mis sisaldab motivatsiooni, teenuse või toote müüki ja tuntuse kasvatamist," märgib Neeme Kari praeguse turu seisu kohta.

Ta lisab, et väiksemad firmad või FIEd, kes on ise õhtujuhid, tõmbavad kapist oma kõlarid välja ning lepivad catering'iga kokku söögi-joogivaliku, on siiski peokorraldajad, kel on oma kindel turuosa ja kindel klientuur. Anneli Parksepa hinnangul tegutsevad ürituste korraldajad nii-öelda seinast-seina. "Üritatakse kätt igale poole külge panna, kuid hoopis peaks spetsialiseeruma. Korraldatakse meeskonnakoolitusi kuni muusikafestivalideni välja."

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:30
Otsi:

Ava täpsem otsing