IMHX panustas tänavu innovatsioonile

Fred Märtsoo 25. aprill 2007, 00:00

Märtsi alguses toimus Birminghamis järjekordne materjalikäsitluse mess IMHX 2007.

Mess on osa Euroopa materjalikäsitluse ja logistikamessidest, mis toimuvad eri riikides igal kolmandal aastal. Ülejäänud samalaadsed messid on eelmisel aastal Pariisis toimunud Manutention ja CeMat Hannoveris, mida peeti viimati 2005. aastal.

Mess rõhus tänavu innovaatilisusele. Selleks oli loodud isegi eraldi programm Big Ideas, samas ei olnud ideedes midagi eriti läbimurdeliselt uut, pigem on innovatsioon olemasolevate tehnoloogiate ja võimaluste edasiarendamises.

IMHX on korraldajate väitel ainuke materjalikäsitluse ja ladustamise mess Suurbritannias, mis annab teemast täieliku ülevaate ja samas omab arvestatavat positsiooni ka Euroopa messide kalendris. Võrreldes Pariisi ja eriti Hannoveri messiga, on siiski tegemist väiksema üritusega, kuna peamiselt keskendutakse Suurbritannia turule. Vähem olulist rolli ei mängi ka tõik, et Birminghami on raskem pääseda. Vahest seetõttu ongi nii, et enamik tootjaid ajastab oma uudiste ja uute mudelitega väljatuleku üldjuhul Hannoveri messi ajaks.

Näitus jätkas juba väljakujunenud traditsioone, esindatud oli enamik suuremaid tõstukitootjaid, samuti suurem osa kohalikke Briti turu tegijaid muudes seonduvates valdkondades.

Kuna Briti turg on materjalikäsitluse vallas Euroopa suuremaid, on IMHXi põhirõhk just kohalikul kliendil, suuremal osal stendidest oli näha hulgaliselt müügimehi, keda enamasti huvitasid just potentsiaalsed kohalikud ostjad. Ainsa suurema uudisena toimus messil Doosani uue nime ja mudelite tutvustus, ülejäänud tootjad näitasid juba teada masinaid, lisades üksikuid uusi detaile (RFID-lugeja tõstuki varustuses jne).

Briti turu eripära on ka mitmed mujal tundmatud margid, näiteks Samuk, Nexen jt, mille puhul on tegemist küll Aasia tootjate tõstukitega, aga Briti turule sobiva brändiga. Üldjuhul ei ole firmadel erilisi plaane marke ka mujal tutvustada, samas tootja nime all on need enamasti siiski saadaval.

Esindatud oli ka enamik suuremaid riiulite ja laosüsteemide tootjaid, kelle stendid on traditsiooniliselt suured, aga messilt midagi eriti põrutavat välja tuua ei olnud. Tootjad tegelevad laosüsteemide tutvustamisega, mille puhul on tagatud lahenduse komplekssus, seda saab aga näidata ainult piltidel ja videotel, mitte aga kahjuks kohapeal.

Tõusev trend on ka mitmesuguste automaatladude ja -liftide pakkumine, tootjaid tuleb pidevalt juurde ja kõigile tundub turgu jätkuvat. Samas on tegemist siiski spetsiifiliste ja kallite toodetega, mille puhul peab tasuvuse saavutamiseks olema väga hea idee, et kalli lahenduse kasutamine end ära tasuks.

Messilt ei puudu ka erinevad konsultatsioonifirmad, kes nii lahenduste kui ka sobivaimate toodete leidmiseks lahkelt nõu annavad. Seda muidugi Briti hinnatasemega võrreldava tasu eest. Tähelepanu köitis üks huvitavam firma, mis tegeleb betoonpõrandate kvaliteedi hindamise ja selle parandamiseks lahenduste väljatöötamisega. Firma esindaja väitel on ka Briti saartel aastakümnete jooksul ehitatud hulgaliselt väga kehvade põrandatega ladusid. Näiteks Eestil oleks kindlasti võimalik nende kogemusi kasutades suurt hulka vigu ja kulusid veel valmimata ladude arvel vältida.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:31
Otsi:

Ava täpsem otsing