Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reeded maksuvabaks? Vaid reklaamis

    Aktsiisimäärade plaanitust varasem tõstmine ja uute aktsiiside kehtestamine toovad riigi kukrusse uuel aastal vähemalt 2,2 miljardit krooni. See maksukava läheb valitsusest sel nädalal Riigikogusse.
    Aktsiisitõusude mõjul kasvab maksukoormus järgmisel aastal 0,4%, ütles peaminister Andrus Ansip eile vastuseks väitele, et Reformierakonna juhina on ta lubanud makse alandada, kuid tegelikult maksukoormus lähiaastatel hoopis kasvab. "Otsesed maksud alanevad ja üldine trend on jätkuvalt maksukoormuse oluline alanemine. Kui loobuda aktsiisitõusude koondamisest 2008. aastasse ning kavast järgnevatel aastatel aktsiise mitte tõsta, loobume teadlikult eurotsooniga liitumise võimalusest 1. jaanuaril 2011."
    "Valitsus ei tööta loomulikult ühe aasta perspektiivis. Nelja aasta koondpilti vaadates maksukoormus langeb," sõnas rahandusminister Ivari Padar eile. Ta lisas, et tänaste rehkenduste valguses teenib riik maksudelt nelja aasta pärast 3,3 miljardi krooni võrra vähem kui praegu.
    Eesti Tööandjate Keskliidu juhataja Tarmo Kriisi sõnul on valitsus selgelt koostanud liiga luksusliku valitsemiskava. "Kui aktsiisidelt kogutav raha peaks minema lihtsalt avaliku sektori kulutuste katteks, oleme absoluutselt selle vastu," ütles Kriis ja lisas, et aktsiiside hüppeline tõstmine oleks mõistetav vaid juhul, kui tulud suunataks lisaeelarvesse.
    "Minule meeldiks selgelt rohkem see, kui valitsus mängiks eelarvega ja hoiaks rohkem kokku, mitte ei annaks aktsiisidega inflatsioonile hoogu juurde," sõnas Kriis.
    Sampo Panga tegevjuht, omaaegne maksuameti juht Aivar Rehe tundis muret just elektrile ja maagaasile kehtestatava aktsiisi pärast. "Elektri ja gaasi maksustamine hakkab otseselt mõjutama inflatsiooni. Ilmselt saame varsti näha kõrgemat inflatsiooni taset kui iial varem," nentis Rehe.
    Kuigi pikemas perspektiivis peaks inflatsioon pärast kerkimist uuesti alla tulema, on Rehe sõnul keeruline ennustada, millal see juhtub. See teeb omakorda keeruliseks euroga liitumise tähtaja ennustamise.
    "Leiame, et on mõistlik koondada hinnatõusu mõjutavad sammud praegusesse majandustsüklisse, et hinnatõusud ei saaks euroga liitumisel takistuseks siis, kui kriteeriumi täitmine on juba käeulatuses," põhjendas Padar aktsiiside tõstmist nüüd ja korraga.
    NG Investeeringute omanik Jüri Käo lausus, et valitsus teeb aktsiiside tõstmisega siiski kõik selleks, et Eesti majandusruum saaks eurole üle minna. "Küsimus on selles, kas rahandusministeeriumi prognoosid on õiged ja kas valitud abinõud ikka aitavad meil euroni jõuda," oli ärimees pisut kahtlev.
    Kriis märkis, et loodetavasti on valitsus siiski oma plaanides arvestanud kauplemisruumiga. "Samas, kõiki rahuldavat kokkulepet on maksude puhul võimatu leida. Kindlasti peavad ettevõtjad rinda pistma kasvavate kuludega," tõdes Kriis.
    Valitsus saadab sel nädalal Riigikogusse otsuse kahekordistada järgmisel aastal tööandja omandis olevate sõiduautode pealt makstavat erisoodustuse arvestuslikku hinda 4000 kroonini.
    See tähendab ühe auto kohta ligi 16 000 krooni lisakulu aastas. Ettevõtjad on üldjuhul seda meelt, et erisoodustustasu tõstmine on põhjendamatu, seda enam, et tööandja poolt oma töötajaile antud autosid kasutatakse enamasti ikka töösõitudeks.
    Ettevõtja Rein Kilk sõnas, et valitsuse otsus hakata mitmeid makse ja aktsiise tõstma tuli tema jaoks ootamatult, sest mingit arutelu sellele ei eelnenud. "Valimiseelsetes reklaamides lubati meile ju maksuvaba reedet," imestas Kilk. "Nii et praegu toimitakse lubatule risti vastu. Ma ei ole veel saanud aega hakata kokku rehkendama, mida need tõusud ka rahaliselt minu ettevõtete jaoks tähendavad. Ja ma ei oska ka peast öelda, kui palju minu ettevõtetel sõiduautosid on. Aga neid ikka on."
    "Meil on keskastmejuhtidest alates ja sealt ülespoole ametiautodeks sõiduautod. Mind teeb murelikuks selle hinnatõusu järsk aste," lausus Starmani tegevjuht Peeter Kern. "Ootaksin valitsuselt sujuvamat maksude tõstmist ja sellest pikemat etteteatamist, et ettevõtjad jõuaksid asjale reageerida ja sellega arvestada."
    Harju Ehituse tegevjuht Aavo Teder märkis kommentaariks, et "tegemist pole sugugi väikese summaga, nii et see hinnatõus mõjutab meid kindlasti".
    "Üllatav, et tõus on nii järsk, ootaks siiski samm-sammult maksude kergitamist," lisas ta. "Ehituses ka ju ei tõuse hinnad niimoodi üleöö. Täpsemat mõju peab arvutama. Kuni meil läheb hästi, saame lisakulud ehitushinna sisse arvestada. Kui ehitusturul hakkab kehvemini minema, peame ehk hakkama ametiautode arvu vähendama."
    Äripäeva Kirjastuse pearaamatupidaja Enn Vallask tõdes, et kui väiksemate sõiduautode ülalpidamiseks kulub praegu keskmiselt 6000 krooni kuus, siis tähendab erisoodustuse alla minevate kulutuste tõstmine 2000 kroonilt 4000 krooni peale seda, et sisuliselt kaks kolmandikku sõiduauto kulutustest hakkab tulevikus minema erisoodustuse alla.
    Konkreetselt Äripäeva puhul tähendab see ligi 17 000 krooni suuruse lisakulu tekkimist kuus, mis teeb aasta kohta enam kui 200 000 krooni täiendavat kulu. Äripäeval on praegu 13 autot.
    Aktsiisitõus on seotud euroga liitumise eesmärgiga. Kui teeme aktsiisitõusud korraga 2008. aastal ning järgnevatel aastatel aktsiise ei tõsta, on meil lootus liituda eurotsooniga 2011. aastal. Praegu on tegemist otseste maksude osakaalu vähendamise ja kaudsete maksude osatähtsuse suurendamisega. Eriti keskkonna- ja tervishoiupoliitikaga seotud eesmärkide täitmiseks.
    Aktsiiside ennaktõusu tagajärjel suureneb maksukoormus Eestis 2007. aasta 31,1%-lt SKPst 2008. aastal 31,5%-le. Järgnevatel aastatel maksukoormus alaneb.
    Kiire hindade ja sissetulekute kasv on vähendanud seniste aktsiisimäärade ja sõiduauto erisoodustuse mõju. Nii on 1999. aastast alkoholiaktsiisi tõstetud vaid 5%. Aktsiisimäärade tõstmise ja veel mõne täiendava maksu sisseviimise osas on Eesti võtnud endale liitudes ELiga konkreetsed kohustused. Neid tuleb täita.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Suurbritannia keskpank jättis intressimäärad muutmata
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.