Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Igale tootele leidub sobiv müüja

    Kutsesobivuse psühholoogiat arvestades võib öelda, et vaid 10% inimestest ei sobi müügitöö, kuna neil puudub selleks vajaminev emotsionaalne ja sotsiaalne intelligentsus.
    Selline inimene on müüjana tõeline katastroof nii firmale kui ka klientidele.
    Mida varem sellest aru saadakse ning see inimene hakkab tegelema valdkonnaga, mis ei ole seotud müümisega, seda parem kõigile.
    80% inimestel on potentsiaali saada heaks müügiinimeseks, kui neil on soovi ennast täiendada ja praktikas kogemusi lihvida.
    Tänu koolitustele ja isiklikule huvile müügi vallas võivad neist saada suurepärased müüjad, kellel on head müügitulemused ning kellega kliendid on igati rahul.
    Vaid 10% inimeste kohta võib öelda, et nad on sündinud müügiinimesed, kes suudavad eskimole lund müüa nii, et ostja on pärast ostu sooritamist rahul ja õnnelik.
    Järelikult, selleks et saada heaks müügiinimeseks, tuleb iseennast ja oma kutsesobivust tunda ning omandada vajalikud teoreetilised teadmised ning praktilised oskused.
    Sellisele inimesele on omane töö ära teha, tõsi, tihti teiste tundeid ja meeleolusid arvestamata. Praktiline tüüp hindab tulemust rohkem kui selleni viivat protsessi. Müügiinimesena on ta aktiivne ja tulemuslik, talle sobib müüa konkreetset kaupa. N-ö õhumüümine tal hästi ei edene, kuna seda pole võimalik näha ega katsuda. Ta ei ole kuigi sõnaosav diplomaat ega suuda musta valgeks rääkida. Praktiline tüüp reageerib ruttu muutunud turusituatsioonis ja suudab ise teha konstruktiivseid ettepanekuid töö tõhustamiseks ja on hea kohanemisvõimega. Klientidega suhtlemisel on ta asjalik ning kui olukord nõuab, lööb ka ise tööle käed külge. Ta on kõigi asjalike klientide lemmik.
    Sellele tüübile sobivad müügivaldkonnad, mis eeldavad müüjalt suuremat suhtlemist kliendiga. Tänu oma sõnaosavusele suudab ta veenda klienti nii kauba vajalikkuses kui ka headuses. Talle sobib vestelda kliendiga individuaalselt ning tema jaoks pole oluline, kui kaupa pole reaalselt ette näidata. Näiteks saab seda tüüpi inimene suurepäraseid müügitulemusi müües elukindlustust või varsti valmivat hoonet. Tänu väljendusrikkale suhtlemisoskusele suudab ta saada kliendiga hea kontakti ning esitada sobivaid fakte sobivas situatsioonis. Sellise müügiinimese miinus on see, et ta võib kliendi suisa surnuks rääkida ning klient tajub seda liigse müügisurvena.
    Loovus, mängulisus ja teatraalsus on selle tüübi tunnusmärk. Tänu oma sarmikusele ja rõõmsale suhtlemisele on ta armastatud müügimees. Oma loovusega suudab ta lahendada keerulisi müügiolukordi. Eriti hinnatud müügiinimene on see tüüp meelelahutusäris. Kahjuks võtab artistlik tüüp klientide negatiivset suhtumist liiga isiklikult, kuna ta teeb kõike südamega.
    Liigne hingestatus ei tule müügiprotsessile kasuks, seetõttu pole see tüüp müügitöös kuigi edukas. Ta küll mõistab inimesi ja suudab nendega suhelda, kuid hingelisel tüübil jääb vajaka positiivsest aktiivsusest, mida müügitöös vaja läheb. Emotsionaalsele tüübile on kasulik, kui ta leiab mõne teise eriala, kus ennast ja oma andeid rakendada.
    Ta on ideaalne müüja valdkonnas, kus tuleb järgida reegleid ja juhiseid. Meditsiinis on ta tulemuslik, kuna suudab olla täpne, järgib ettekirjutatud reegleid ja oskab neid klientidele edastada. Samuti on ta suurepärane tehnikakaupade müüa, kuna oma asjaliku suhtlemisega saavutab ta klientidega hea kontakti. Kaupadega, mis eeldavad loomingulist lähenemist ja paindlikkust, võib ta aga hätta jääda, kuna temas pole mängulisust.
    Talle sobib tegelemine nii inimeste kui ka müügiga, kuid ta keskendub pigem müügiprotsessile kui tulemusele. Ta ei söanda kaupa pähe määrida, kuna arvestab liialt kliendi vajadustega. Ta naudib inimestega suhtlemist ning sotsiaalne intelligentsus on talle kaasa sündinud. Kliendid tunnevad ennast temaga koduselt ning usaldus kujuneb kergesti. Samuti suudab sotsiaalne tüüp suhelda paljude klientidega korraga ning ta aimab õhust, millist suhtlemist tema kliendid ootavad. Tänu heale suhtlemisoskusele sobib müüjaks paljudesse valdkondadesse.
    Müügitöö eeldab inimeste tundmist ja nendega suhtlemist, mida sellel tüübil napib. Selle tüübi tugevateks külgedeks pole teiste inimestega kontakti loomine ja hoidmine, seetõttu on kõigile pooltele parem, kui ta ei tööta müügitöö valdkonnas. Kui see tüüp juhuse tõttu müügitööle satub, on vaid aja küsimus, kunas ta sealt lahkub.
    Autor: Anneli Salk
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.