Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealinnas on oodata kaost

    Tallinna kodulehelt leiab kesklinna sadamaala detailplaneeringu eskiisi. Ala suurus on ca 45 ha, see ulatub Põhjamuulist vana elektrijaamani ühes ja Põhja puiesteest tinglikult Vana-Patareini teises suunas. Toimitud on siin põhimõttel "üksikult üldisele", vastu planeerimisloogikale. Vaatleme seda liikluskorralduse näitel.
    Detailplaneeringu eskiisi seletuskirjas viidatakse lühidalt, et liikluskorralduslikke lahendusi saab leida nt tööst "Tehniline abi sadamate maismaaühenduste rekonstrueerimiseks ja ehitamiseks Tallinnas", samuti Tallinna Sadama tellitud Vanasadama liiklusskeemi ettepanekutest. Vaikitakse sellest, et Tallinna sadamate arengukava ei ole olemas ja pole lähemas tulevikus ka oodata. Kuid ilma sadamate tulevasi profiile ja linna poolt lubatud veoseliikide mahte teadmata tuleb juba koostatud või kavandatavad maismaaühendused lugeda kas vigaseks planeerimiseks või rumalateks illusioonideks.
    Üksikjuppidena koostatud teede-tänavate projektid tähendavad vaid senise liiklusanarhia süvenemist. Tallinna Sadam on juba teatanud raskeveokite voo olulisest suurendamisest sadamast läbi kesklinna Peterburi suunas. On ette näha niigi ummikutes linnasüdame liikluskaost, elukeskkonna halvenemist, kinnisvarahindade langust ja elanike ning firmade lahkumist nn arenduspiirkondadest.
    Kaose ennetamine on kohaliku omavalitsuse ülesanne, kes ainukesena - vähemalt teoreetiliselt - on kohustatud haldama tervikprotsessi. Terviknägemust ei saa luua Tallinna Sadam ega ka teised ettevõtjad. Samuti pole otstarbekas, kui planeerimisamet kaasab maaomanikke ja ettevõtjaid. Loomulikult lähtuvad nemad ainult oma ärihuvist. Ettevõtjailt saab ja tuleb küsida andmeid kaubavoogude, tuleviku plaanide jms kohta, kuid need saavad ikkagi olla vaid toormaterjal, mitte planeerimislahenduste koostamise põhialus.
    Kui avalik huvi nõuab, kehtestatakse ettevõtetele arengupiirangud. Areng - üksikisiku ärihuvi mõttes - ei tohi olla püha lehm, mille ees ükskõik kui mõistlik avalik huvi on kohustatud käed üles tõstma.
    Linna reaalseks (!) avamiseks merele vähendatakse veelgi mereäärset 50meetrist ehituskeeluala. No miks siis ei rajata kinnisvara otse jalgupidi vette? Kitsale alale rajatakse veel 2100 parkimiskohta - sellega ummistub kesklinn veelgi. Loodekai ja linnahalli vahel muutub maa sihtotstarve - ärimaast elamumaaks. Kelle huvides tegutseb Tallinna linnavalitsus?
  • Hetkel kuum
Teadlasest poliitik: Bolt las lobistab – õigesti teeb!
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.