Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealinnas on oodata kaost

    Tallinna kodulehelt leiab kesklinna sadamaala detailplaneeringu eskiisi. Ala suurus on ca 45 ha, see ulatub Põhjamuulist vana elektrijaamani ühes ja Põhja puiesteest tinglikult Vana-Patareini teises suunas. Toimitud on siin põhimõttel "üksikult üldisele", vastu planeerimisloogikale. Vaatleme seda liikluskorralduse näitel.
    Detailplaneeringu eskiisi seletuskirjas viidatakse lühidalt, et liikluskorralduslikke lahendusi saab leida nt tööst "Tehniline abi sadamate maismaaühenduste rekonstrueerimiseks ja ehitamiseks Tallinnas", samuti Tallinna Sadama tellitud Vanasadama liiklusskeemi ettepanekutest. Vaikitakse sellest, et Tallinna sadamate arengukava ei ole olemas ja pole lähemas tulevikus ka oodata. Kuid ilma sadamate tulevasi profiile ja linna poolt lubatud veoseliikide mahte teadmata tuleb juba koostatud või kavandatavad maismaaühendused lugeda kas vigaseks planeerimiseks või rumalateks illusioonideks.
    Üksikjuppidena koostatud teede-tänavate projektid tähendavad vaid senise liiklusanarhia süvenemist. Tallinna Sadam on juba teatanud raskeveokite voo olulisest suurendamisest sadamast läbi kesklinna Peterburi suunas. On ette näha niigi ummikutes linnasüdame liikluskaost, elukeskkonna halvenemist, kinnisvarahindade langust ja elanike ning firmade lahkumist nn arenduspiirkondadest.
    Kaose ennetamine on kohaliku omavalitsuse ülesanne, kes ainukesena - vähemalt teoreetiliselt - on kohustatud haldama tervikprotsessi. Terviknägemust ei saa luua Tallinna Sadam ega ka teised ettevõtjad. Samuti pole otstarbekas, kui planeerimisamet kaasab maaomanikke ja ettevõtjaid. Loomulikult lähtuvad nemad ainult oma ärihuvist. Ettevõtjailt saab ja tuleb küsida andmeid kaubavoogude, tuleviku plaanide jms kohta, kuid need saavad ikkagi olla vaid toormaterjal, mitte planeerimislahenduste koostamise põhialus.
    Kui avalik huvi nõuab, kehtestatakse ettevõtetele arengupiirangud. Areng - üksikisiku ärihuvi mõttes - ei tohi olla püha lehm, mille ees ükskõik kui mõistlik avalik huvi on kohustatud käed üles tõstma.
    Linna reaalseks (!) avamiseks merele vähendatakse veelgi mereäärset 50meetrist ehituskeeluala. No miks siis ei rajata kinnisvara otse jalgupidi vette? Kitsale alale rajatakse veel 2100 parkimiskohta - sellega ummistub kesklinn veelgi. Loodekai ja linnahalli vahel muutub maa sihtotstarve - ärimaast elamumaaks. Kelle huvides tegutseb Tallinna linnavalitsus?
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kui palju oled sina väärt? Eksperdid arvutasid välja piiri, kust algab rahaline turvatunne
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ossinovski: meil on grusiinidelt palju õppida. Eestis protestiti ainult siis, kui viin kallines
Ettevõtja Oleg Ossinovski sõnul Gruusias välisagentide seaduse vastu käivad protestid tema äri ei mõjuta, kuid proteste ennast hindab ta väga kõrgelt.
Ettevõtja Oleg Ossinovski sõnul Gruusias välisagentide seaduse vastu käivad protestid tema äri ei mõjuta, kuid proteste ennast hindab ta väga kõrgelt.
Eesti gaasimüüja mõistab hukka äri Venemaaga, aga ostab Gazpromilt edasi
Eesti tööstusettevõtted kasutavad endiselt Venemaa veeldatud maagaasi. Firma, mis seda neile tarnib, lubab allika asendada, kuid siiamaani on tarned Venemaalt ainult kasvanud.
Eesti tööstusettevõtted kasutavad endiselt Venemaa veeldatud maagaasi. Firma, mis seda neile tarnib, lubab allika asendada, kuid siiamaani on tarned Venemaalt ainult kasvanud.