Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kabrio - sinu juuksed väärivad seda

    Seda kergust ja vabadust soovitab Hallist kõigil kogeda. "Kui sõidad lahtises autos looduses, kuuled lindude laulu, mõnusat muusikat ja tuul sasib juustes," on ta oma BMW 3. seeria kabrioleti ostuga väga rahul. "Eelmisel aastal oli vihmaseid ilmu vähe ja sain kaua lahtise autoga Eestimaa suve nautida."
    Ka meie kirutud kruusateed pole talle probleem. Neil sõites tuleb lihtsalt katus peale lasta, sest muidu tolmaksid sõitjad ja auto sisemus liiga ära. Muid puudusi kabrioletiga sõitmise juures Ain välja tuua ei oskagi. Liiga tugeva tuule kaitseks saab näiteks paigutada autole tuulevõrgu, mis tuult ja ka vihma kõrvale juhib.
    Tihti arvatakse, et kabriolett ostetakse endale edevuse rahuldamiseks ja tüdrukute juurde meelitamiseks. Ain naerab selle eelarvamuse peale ja kinnitab, et tema kabrioletiga naisi taga ei aja. "Kuigi kabrioletile vaadatakse rohkem järele, pole suurema tähelepanu saavutamine mulle eemärk. Sõita on piisavalt mõnus, et pole kõrvalseisjaid aega tähelegi panna."
    Samas tuleb töökaaslaste hulgas ikka aegajalt aasimist ette. Hallist töötab ehitusfirmas, kus enamik kolleege maasturite või praktilisemate autodega ringi sõidavad. Kui Hallist koosolekule lahtise autoga saabub, on kuulda märkusi: "Kas jälle kaotasid katuse ära?" ja "Kas katus sõitis pealt ära?"
    Veel peab Ain vastama küsimustele, kas ta kabrioletiga ka talvel sõidab ja kas vihma ka sisse sajab. Külm ja vihm poleks probleem, pigem ei taha mees oma autot lõhkuda talvel meie soolastel teedel.
    Siiski teab ta mitmeid, kes sõidavad oma kabrioga aastaringselt. "See on rumal kartus, et kabrioleti peab talveks garaaži jätma. Paljudel on tugev katus, millega sõites pole vahet, kas on külm pakane või kõrvetav kuumus. Kabriolett ongi lihtsalt kupee lahtine variant," kinnitab Hallist.
    Tal endal on talvel sõitmiseks teine auto, samuti BMW. Muu automark ei tulekski Hallistil mõttesse, sest sarnaselt teiste BMW klubi liikmetega on ta täielikult selle automargi austaja. Koos käiakse kokkutulekutel ja sõidetakse mööda Eestit. Samuti plaanitakse Saksamaale minekut. Sinna siiski kabrioletiga ei sõida, sest piisavalt kraami ei mahu lihtsalt kaasa. Soome reisi tegi ta aga edukalt oma kabrioga läbi.
    Kuna auto oli ostes pea 15 aastat vana, plaanib Hallist anda talle uue hingamise ja vahetada välja nahkistmed, panna võimsam mootor ja lisada kerele originaalosasid. Praegu ongi auto remondis ja peremees ootab kannatamatult, millal saaks juba võimsama autoga nautida tuult ja loodust.
    "See auto ongi mulle pigem hobi. Kui selle aastakäigu auto turuhind on 50 000 krooni ringis, siis läheb mul see koos üleslöömise ja ehitamisega maksma kolm korda rohkem. Sõiduelamus on seda väärt," pole Ain Hallistil siiski autosse pandud rahast kahju.
    Sõitsin oma Peugeot 307 kabrioga küll kogu aasta, sest autol oli kõva metallist katus, mis lihtsa nupulevajutusega üles ja alla käis. Olen tõeline lahtise auto fanaatik, sõitsin tihti ka talvel lahtise katusega. Muidugi panin enne selga lendurijope ja pähe lendurimütsi. Õige riietusega pole ka talvel lahtises autos külm, lisaks on seal olemas istmesoojendus ja soojapuhurid.
    Samas on vist kabrioletiga parem sõita lühikesi otsi. Mina loobusingi seetõttu oma autost, et pidin hakkama palju sõitma Tallinna ja Tartu vahet. Sellel teekonnal hakkas selg valutama ja ka kael kippus haigeks jääma.
    Mul oli uus liisitud auto ja selle varustuses polnud tuulevõrku, mis oleks tuult kinni hoidnud, ilma selleta tekib aga vahel autos tõeline keeris. Ja salli pole ka muidugi alati meeles kaela siduda.
    Aga see-eest on kabrioletiga saadud elamus kirjeldamatu - sõita põldude vahel ja tunda lillelõhna - seda peab ise kogema.
    Kasutan oma Saab 93 kabriot tõesti aasta läbi, sest autol on tugeva konstruktsiooniga soojustatud katus. Uuemad kabrioletid on nii hea ehitusega, et sõites pole erilist vahet, kas on suvi või talv. See on täitsa tavaline auto, millel lihtsalt katus ühe nupulevajutusega maha käib.
    Talvel lahtise katusega ma siiski ei sõida, sest ei näe sellel mingit mõtet. Kuigi võimatu see poleks, sest salongi õhk on üsna hästi juhitav ja hoiaks sõitja soojas. Naudin siiski enam soojal ajal sõitu, eriti esimesi kevadlõhnu ja päikest. Mulle meeldibki sõita enam väikestel külateedel ja metsa vahel. Suurel maanteel ma lahtise katusega sõitmist väldin, sest seal on tuule müra suur, mis pole enam nauditav.
    Kabriolett pole enam luksusauto, mida vähesed saavad lubada. Siiski arvan, et kui peres on vaid üks auto, siis ei saa see olla kabrio. Pigem on see pere teine või siis üksiku vaba inimese auto. Kabriolett on siiski suhteliselt väike ja ka oma koera pole ma julgenud veel lahtise katusega sõidutada.
    Esimeste soojade ilmade ja kevade saabumisest annavad märku Washingtoni tänavatele ilmuvad kabrioletid - kui talvel on näha mõnda üksikut katuseta sõitmas, siis ilma soojenedes muutub linnapilt selles osas kardinaalselt. Eestiga võrreldes on siin kabrioletiga sõitmise aeg ka märkimisväärselt pikem, sest ilmad lähevad varem soojaks ja kuni hilissügiseni välja on valdav osa päevi suurepärased lahtise autoga sõitmiseks. Tänavapilti vaadates on kabrioletid siin väga populaarsed. Üsna sageli on kabrioleti näol tegemist n-ö nädalavahetuse autoga, mis on lisaks traditsioonilisele autole ning mis aetakse garaažist välja nädalavahetustel, et teha väike reis ümbruskonnas ja nautida meeldivaid linnast väljas asuvaid restorane. Ning kui Eestis näeb kabrioletiga sõitmas ehk nooremapoolseid inimesi, siis siinsete kabrioletiomanike hulgas on ka väga palju keskea ületanud kodanikke. Enamasti tunduvad kabrioleti omanikud siin nautivat kiirust ja vabadust - lihtsalt sõita sihitult ringi ja nautida ümbrust ja ilusaid vaateid ja päikest. Kindlasti ei ole kabrioleti näol tegemist praktilise autoga, vaid ikka emotsionaalse ostuga. Ka paljud pereinimesed on selle soetanud endale teiseks liikumisvahendiks, millega imeilusaid suveilmasid nautida ja mis suurema osa nädalast siiski garaažis seisab.
    Kabriolett annab vabaduse tunde, mis tekib kiirteel sõites, kui juustes sahiseb tuul. Palava ilmaga jahutab tuul paremini kui kliimaseade. Kindlasti on Washingtonis kabrioleti omamine parem kui Eestis, kuna kliima on soodsam lahtise autoga sõitmiseks, teed on paremas seisukorras ja turvalisem on parkida, ilma et peaks muretsema, kas tagasi tulles on keegi autosse midagi visanud või muul moel kahjustanud (kui just kogemata ei ole sattunud n-ö valesse piirkonda).
    Mõnda asja peaks kabrioletiga sõites meeles pidama. Päikesekaitsekreem on hädavajalik, sest lihtne on päikesepõletust saada; soovitav on pähe panna rätik või müts, et vältida tuulest tingitud peavalu. Samuti tuleb autot parkides meeles pidada, et salongi ei tasu asju jätta, kui katust peal ei ole.
    Kui kellelgi tekib tahtmine suvel kabrioletiga lihtsalt lõbusõitu teha, siis võimalusi selleks Eestis veel napib.
    Kabrioleti vähest pakkumist põhjendatakse kulukusega - seda renditakse meie kliimas vaid suvel, talvel peab rendifirma autot kasutult nurgas hoidma.
    Siiski on mõned julged ka sellesse lühiajalise elamuse pakkumisse investeerinud.
    C.H.R. Autorent pakub rendiks uhkeid vanaaegse välimusega Cadillace.
    "Aga need on tõelised uunikumid ja rendime neid ainult koos autojuhiga," välistab firma esindaja Pekka Rooväli riski, et korralike rentijate hulka sattuvad rullnokad või lõbutsevad poissmehed sellega omapead kihutada saaksid.
    Muidugi on tulnud rendifirmasse ka soliidseid Rootsi härrasmehi ja tahtnud just sellise autoga siin sõita, sest kodus on samasugune. Nendele on võimalusel ka vastu tuldud.
    Enamasti aga tellitakse C.H.R. Autorendist autosid pulmasõiduks, aga ka poissmeheõhtuteks ja sünnipäevadeks.
    Ka kuldpulmadeks on tellitud vanematele sümboolse kingitusena vanaaegne Cadillac ja sõidutatud neid ringi. 3-5 tundi lõbusõitu autojuhiga uunikumist C.H.R. Autorendi Cadillaciga maksab umbes 4000 krooni.
    Siiski ei jää päris tühjade kätega ka omapead lõbusõidu igatsejaid. Suurematest rendifirmadest pakub kabrioletti rentimiseks Hertz.
    Nemadki on seda teenust ainult aasta pakkunud, kuid huvi kabriolettide vastu olevat suur.
    Kui keegi siiski veel sel suvel tahab lõbusõitu teha, siis mõne päeva ikka pidi veel leidma. Hertz rendib välja Volkswagen EOS kabrioletti ja seda saab enda valdusesse 24 tunniks hinnaga 2400 krooni.
    Väiksemat Peugeot 206 CC kabrioletti saab rentida ka R-Rendist ja lõbusõidu hind üheks päevaks on 1100 krooni.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.