Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Täiesti tühja ja ilma varustuseta autot ei osteta
Renault'de müügiga tegeleva ABC Motorsi turundusjuhi Indrek Poolaku sõnul ei osta kliendid baasvarustuses autot ja ei hakka sinna lisavarustust lisama, sest pakutakse piisavalt palju erivarustusega sõidukeid, millest kliendid endale õige leiavad. Kui sobiv leitud, hakatakse vaatama, kas sinna midagi juurde panna või mitte.
Varustustasemed, mida autofirmad pakuvad, on väga erinevad. Osa pakub autole mootoripõhiseid pakette, ehk mida võimsam mootor, seda rikkalikum pakett, ja osa pakub lihtsalt oma nimetustega varustuspakette, seda mis tahes mootori juurde. Loomulikult on alati võimalik auto täiesti isikupäraseks muuta, kuid see läheb tavaliselt märksa kallimaks, kui leida lihtsalt endale sobivaima paketi juurde vajalik varustus.
Hinnakirja alumine pool tähendab tavaliselt ilma kõikvõimaliku nännita autot. General Motorsi Baltikumi kommunikatsioonijuhi Nele Normaku sõnul on nii, et kui nad reklaamivad "hind alates", mis on hinnakirja soodsaim, siis lõpuks tellib ostja ikkagi lisavarustust juurde ja seda kõigil juhtudel. Samas on nii, et kui reklaamitakse mingisuguse paketi hinda, siis ostetakse selle kindla pakkumisega auto.
Poolaku sõnul on lisavarustuse osakaal auto hinnast 10-15 protsenti. Kallimate Saksa premium-tootemarkide müüjate sõnul on nende auto lisavarustuse osakaal aga üle kahekümne protsendi. Inimene, kes ostab kallima auto, personaliseerib seda ka endale rohkem.
Indrek Poolak nimetab ka seda, et vahe on ka Dacia ja Renault' ostjal. Kui esimese soetaja tahab autot, mis teda mõistliku raha eest punktist A punkti B viib, siis Renault' ostja tahab seda vahemaad märksa luksuslikumalt läbida. Näha võib sedagi, et mida kallim on auto, seda pikem on ka lisavarustuse nimekiri.
Eraisikust ostja ja äriklient eriti ei erine. Eraisik valib omale auto ja sinna sisse täpselt need vidinad, mis talle meeldivad. Firma auto puhul on inimesele ette antud summa, mille piiresse ta peab mahtuma. Poolaku sõnul on see, kuidas sinna hinnapiiri mahutakse, inimese enda asi, ehk kas ta valib väiksema, aga rikkalikuma varustusega auto või suurema, aga vähema varustusega masina.
Fordi müügiga tegeleva Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu märgib: "Kui firma ostab tööauto, on lisavarustuse osa minimaalne. Kui ostetakse ametiauto, tellitakse varustust rohkem."
Lillipuu sõnul on tavaline eraisikust ostja lisavarustuse tellimisel üsna tagasihoidlik.