Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Odavamal autol kallimast kõrgem kaskokindlustus
Inges Kindlustuse tootejuht Elar Soolind kinnitab, et kindlustuse hinda mõjutavaid tegureid on mitu: sõiduki turuhind, varguste statistika, remondi maksumus, sarnaste sõidukite varasem kahjustatistika, samuti see, mis tingimustel sõiduk kindlustatakse.
BTA Kindlustuse Eesti filiaali riskihindaja Jan Raja kogemust mööda on nii, et mida sagedasemad ja kallimad on kindlustusjuhtumid sõiduki margi ja mudeli lõikes, seda suuremaks kasvab ka antud margi ja mudeli kindlustusmakse.
Mõnikord on kasutatud premium-brändide autode kasko kallim kui uute ja tegelikult kallimate autode kindlustus. Elar Soolind toob näiteks, et Honda CR-V ja Audi A6 kindlustusmaksete võrdlusel võib ca kaks korda vanema ja kaks korda madalama turuhinnaga Audi A6 kaskomakse olla palju suurem kui kõrgema turuhinnaga uuema Honda CR-V kindlustusmakse.
Asjaolu tuleb põhiliselt sellest, et Audide vargusi esineb tunduvalt tihedamini, mis mõjutab kahjustatistikat ja seeläbi kindlustusmakset. Paratamatult on kõrgema riski korral ka kindlustusmakse suurem.
Miks on aga nii, et tegelikult märksa odavamate autode omanikud peavad maksma kallimat kaskomakset? Jan Raja selgitab, et kahjustatistikat jälgitakse pidevalt ning vajadusel korrigeeritakse ka hinnapoliitikat.
Hetkel avaldab kindlustusmaksetele suurt survet üha kasvav kahjustatistika liikluses ja ka sõidukite remontimiseks tehtavate kulutuste jätkuv hinnatõus. Teiselt poolt hoiab kindlustusmaksete tõusu eest üha tihenev konkurents kindlustusturul.
Seinatehas OÜ juhataja Alari Hunt üritas hiljaaegu müüa 1997. aasta BMW 728. Hundi sõnul oli auto kuu aega müügis hinnaga 105 000 krooni ja huvilistelt ei tulnud ühtegi kõnet. Järgmisel kuul lasi Hunt hinna 95 000 krooni peale, kohe tuli ka kolm kõnet päevas ja juba teine helistaja osutus hiljem ostjaks.
Ostja ise tõi ühendusevõtu põhjuseks, et alla 100 000kroonisele autole ei pea ta üldse kaskokindlustust tegema.
Elar Soolind soovitab siiski enne kindlustuslepingu sõlmimist eri kohtadest pakkumised võtta.