Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana ja kulukas auto on parem kanda firma nimele

    Kui auto on uus ja läbisõit väike, võib olla otstarbekam jätta auto eraisiku nimele, kui aga läbisõit on suur ja auto mitte päris uus, võib olla rahaliselt kasulikum see firma nimele kirjutada.
    Kui auto on osaühingu nimel, on kõik autole tehtud kulud maksuvabad, aga maksta tuleb erisoodustusmaksu. Kui auto on enda nimel, tehakse kõik autokulud isiklikust maksustatud tulust, aga osaühingust saadakse nende katteks kompensatsiooni.
    Seega oleneb auto isiklikus või firma omanduses pidamise kasulikkus läbisõidust ja autole tehtavatest kulutustest.
    Firma sõiduautodega seostub kohe erisoodustus, sest riigi ja ettevõtjate kokkuleppel eeldatakse, et kui sõiduauto kord juba töötaja kasutada on, siis tehakse sellega reeglina ka isiklikku laadi sõite.
    Et isiklikke sõite üldse ei tehta, on praktikas mõtet rääkida ainult siis, kui auto hommikul firma kinniselt parkimisplatsilt võetakse ja tööpäeva lõpus sinna tagasi pargitakse.
    Kui auto on kasutaja käes, teeb ta ka isiklikke sõite ja need tuleb kinni maksta. Seda tuleb teha aasta sees kuude kaupa, mitte-käibemaksukohuslasest FIE saab oma kulude üle otsustada aga pärast aasta lõppu.
    Ainult juhul, kui peetakse rahandusministri poolt etteantud sisuga sõidupäevikut, on võimalik maksta erisoodustust väiksema summa pealt. Võib ka pidada päevikut ja isiklikud sõidud osaühingule rahandusministri määruses toodud kilomeetrihinnaga kinni maksta - siis erisoodustust ei tekki.
    Kui auto jääb inimese nimele, saab osaühingust võtta maksuvaba kompensatsiooni isikliku auto kasutamise eest osaühingu huvides. See, et osaühingul on üksainuke omanik, kes on ka ainus firma heaks töö tegija, ei muuda siin midagi.
    Maksuvaba kompensatsiooni saab kuus maksta 1000 krooni ilma sõidupäevikut pidamata, ainult juhataja otsuse alusel.
    Ainuomanik võiks otsuse tegelikult teha kui omanik, mitte kui juhataja. Otsuse sisu on ikka see, et otsustan endale maksta.
    Otsuse peab tegema iga kuu kohta, mil kompensatsiooni makstakse, ja seal peab olema üldjoontes kirjeldatud, milliseid sõite firma huvides sel kuul tehti.
    1000 kuni 2000 krooni võib kompensatsiooni maksta siis, kui peetakse rahandusministri poolt etteantud sisuga sõidupäevikut.
    See 1000 krooni on arvestuste lihtsustamiseks määratud kokkuleppeline suurus ja selle juures ei arvestata mingil moel kilomeetri maksumust, kilomeetrite arvu kuus ega mingeid muid proportsioone või kulusid.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Balti börsid vajusid, kuue kuu indeks plussis
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti esmaspäeval kokku 5283 tehingut, kogukäibeks osutus 1 942 673,75 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti esmaspäeval kokku 5283 tehingut, kogukäibeks osutus 1 942 673,75 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.