Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami asemel barter ja PR

    Kolm aastat tagasi Eesti turule tulnud odavlennufirma easyJet saab Eestis hakkama 800 000kroonise turunduseelarvega. Ettevõtte põhimõte on, et kasutatakse alternatiivseid kanaleid ja meediapindu üldse ei osteta. Vaid uute liinide avamisel korraldatakse kampaaniaid.
    Turunduseelarve planeeritakse, arvestades lendude täituvust, konkurentsi, meediahindu ja seda, kui kaua on turul oldud.
    Mida kauem lennuliin avatud on olnud, seda enam loodab easyJet sellele, et info levib suust suhu ja reklaamima ei peagi.
    Kuna Eesti liinide täituvus on väga hea - üle 90% -, firma reklaamidele raha ei kuluta.
    Easyjeti turundus koosneb PRist, bartertehingutest ja hinnakampaaniatest. Suurim osa eelarvest kulubki siinse PR-partneri Hamburg & Partnerid tasuks ja väike osa tootmiskuludeks, näiteks bännerite tootmiseks.
    "Õnneks on lennundus atraktiivne valdkond - kõik inimesed tahavad ju lennata! Seetõttu on firmad bartertehingutest ka huvitatud, kuna nii saab pakkuda lisaväärtust oma klientidele," selgitas möödunud nädalal Eestit külastanud easyJeti turundusjuht Verena Keimer.
    Kuna üle 90% lendudest müüb firma interneti kaudu, kasutab easyJet aktiivselt ka elektroonilisi kanaleid. Näiteks on firmal Eestis 5000 registreeritud kasutajat, kellele kord kuus meili teel pakkumisi saadetakse.
    Ka ehitusfirmade avalikule silmale suunatud reklaam piirdub tellingutele paigutatud plagudega.
    Eston Ehituse tegevjuht Eero Rändla tunnistas, et firmal turunduseelarvet ei ole. "Parim reklaam on tellija poolt heameelega vastu võetud objekt. See info levib kui kulutuli," on ta veendunud.
    "Küll on turunduse rida iga ehitusobjekti eelarves, mille eest tellitakse reklaamplakatid, et oma nimi uutel objektidel nähtavaks teha," täpsustas Rändla.
    Praktiliselt igal alal on võimalik saada hakkama ilma reklaamita. Pikka aega oli rõivatootja Zara üks nendest ettevõtetest, kes teatas, et lisaks asukohale mitte mingit reklaami ei vaja. Samuti ei ole näiteks Body Shop eriti reklaami teinud, olles samas väga edukas. Selliseid näiteid on veelgi.
    Ilma reklaamita hakkamasaamine on ettevõtte strateegia põhine otsus. Tegevusvaldkonnast see ei sõltu.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.