Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus maksab pigem hiigeltrahvi?

    Tänane Äripäev kirjutab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist rahastatavate vee- ja kanalisatsiooniprojektide valmimise venimisest. Ehitushinnad on lakke hüpanud ning planeeritud summadega projekte enam ei ehita. Umbes samasuguse sisuga loo kirjutas Äripäev ka aasta tagasi. Seega on veel üks aasta ametnike ja poliitikute saamatuse tõttu asja lahendada liiva jooksnud.
    Praeguse asjade käigu juures paistab Äripäevale, et valitsus lepib pigem EList ähvardava uue trahviga - 20 000 eurot ehk 313 200 krooni iga päeva eest kuni nõuete täitmiseni -, kui et pakub olukorrale mõistliku lahenduse.
    Olukorrale ei paista lahendust ka järgneva viie-kuue aasta jooksul tulevat. Valitsus pole 2008-2011 eelarvestrateegias ette näinud raha keskkonnaprojektide kallinemise katteks ega ka vastu tulnud keskkonnaministeeriumi taotlusele EList rahastatavate projektide lõpuleviimiseks lisaraha eraldamiseks keskkonnaministeeriumi eelarvesse.
    Veel juuni algupoolel rääkis keskkonnaminister Jaanus Tamkivi raha otsimisest ja hankestrateegiatest, et minimeerida kallinemisi ja kasutada planeeritud vahendeid efektiivsemalt. Mil moel täpselt, pole selge siiani. Ehitushindade kallinemist riik ju pidurdada, veel vähem reguleerida ei saa. Tamkivi pildus poliitikute käibefraase veel siis, kui riigi eelarvestrateegia oli lukku löödud.
    Siit saab teha ühe järelduse - poliitikud pole suutnud lahenduses kokku leppida. Ka rahandusminister Ivari Padari ajab tänases lehes umbmäärast juttu. Toimetusele teadaolevalt on Tamkivi EList rahastatavate projektidega seotud vee-ettevõtetele andnud mõista, et riigilt pole mõtet abi oodata - saagu ise hakkama.
    Seda võib muidugi pidada lahenduseks Ansipi valitsuse moodi. See tähendab, et vee hind tõuseb lakke, sest ettevõtted on sunnitud projektide elluviimiseks laenu hankima. Laenu peavad võtma need, kel pole võimalik omavalitsustelt enam lisaraha saada, seejuures on eurotoetusega juba arvestatud. Mõne piirkonna probleemid võib sel viisil siiski lahendada.
    Iseenesest on loogiline, et vesi (ja reovee puhastamine) maksab nii palju, kui palju maksab selle tootmine, kvaliteedinõuete täitmine, tarbijateni viimine, pluss investeeringud. Samas toetabki EL selliseid projekte seepärast, et veemajanduse ELi tasemele viimine on kulukas. On selge, et Eesti riik seadis omakohustuse täitmiseks ebareaalse tärmini.
    Andrus Ansipi valitsus paistab võtvat selle eest vastutuse... trahvi makstes. Jättes vee-ettevõtted iseseisvalt probleemiga maadlema, on tulemus see, et riik maksab ELile trahvi, projektid on endiselt lõpetamata ning tarbijatel pole puhast vett ikka. Mõistlikum on tulevikus terendav trahvisumma kulutada praegu projektide lõpetamiseks - see tuleb nagunii veetarbijailt kogutud maksudest - ja taotleda samal ajal EList lisaraha.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.