Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raskeim liikluses on isiklik eeskuju

    Augusti 31 liiklussurma on ikka hirmuäratavalt palju küll. Aga neid inimesi ei ärata ellu parimagi tahtmise juures. Peab tõsiselt aru pidama, kuidas säästa tänaseid ja homseid liiklejaid halvimast.
    Liikluskultuur on paljuski kinni eeskujus, mida meile annavad tipp-poliitikud, -ärimehed, ka -sportlased.
    Teisisõnu, näiteks ministri või riigikogu liikme tabamine liikluseeskirjade jämedalt rikkumiselt muudab asjatuks suure hulga inimeste selgitustöö.
    Keskmises liiklejas tekib trots: miks nemad võivad ja mina ei või? Näiteks miks peab minister tingimata kihutama vilkurite sähvides ja teisi liiklejaid teepervele surudes? Kiire? Võib-olla õnnestuks veerand tundi varem teele asuda? Uhkelt sõita on ju kena, aga kes tahaks olla teise sordi liikleja?
    Vilkurid võiks jääda vaid operatiivsõidukitele - politseile, päästeametile ja kiirabile -, ja toretsev korteež välisriikide riigipeadele.
    Oma inimesed saavad tavaliikluseeskirju järgides kohale küll. Positiivne eeskuju, "käige minu sõnade JA tegude järgi", on suurema mõjuga kui karistuste karmistamine. Jüri Mõis siseministrina kihutamas, Ken-Marti Vaher justiitsministrina kihutamas, Edgar Savisaar Tallinna linnapeana kihutamas, Andrus Värnik maailmameistrina kihutamas - need on ainult mõned näited prominentsetest kihutajatest, kes on nullinud selgitustööd.
    Hea on siiski, et prominentide juhtumeid ei ole summutatud. See annaks veel suurema tagasilöögi.
    Või mis on saanud automaatsest kiirusemõõtmisest? Palju juttu, vähe villa. Pole kuulda olnud, et mõni kihutaja oleks automaatse kontrolli abil vahele võetud. Seega võivad kihutajad mõttes parastada: välja tuli nii, nagu alati. Samas distsiplineerib suurem oht vahele jääda rohkem kui väike oht vahele jääda koos karmi karistusega.
    Eilses Postimehes tegi Priit Pullerits sarkastilise ettepaneku kõik liiklusmärgid, foorid, teemärgistused ära kaotada - et juhtide ohutunne suureneks ja fataalseid õnnetusi seeläbi loodetavasti vähem juhtuks.
    Ratsionaalne iva on selles, et kui tahes detailne reglementeeritus ei tööta, kui puudub ohutaju, vahelejäämise šansid on väikesed ja riigiisadelt pole samuti eeskuju loota. Superstaari seisusse tõusis hoopis pime ja joobes noormees, kelle politsei kaks korda rooli tagant eemaldas. Ühiskonna suhtumisest on hea näide raadiote liiklusliinid, kuhu antakse teada patrullidest, või tulede vilgutamine. Võiks olla liiklusliin, kuhu saab anda teada liikluseeskirju rikkuvast autost - number, koht ja sõidusuund.
    Kõik meetmed ei ole veel ära proovitud, on jäänud üks vaevanõudvamaid. Poliitikud, ärimehed, sportlased ja teised arvamusliidrid: tehke liikluseeskirjade täitmisele rohkem isiklikku positiivset reklaami.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.