Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Arve sobib hästi ka turundussõnumi edastajaks

Katrin Rohtla 18. september 2007, 00:00

Itella Informationi tegevjuht Mait Sooaru hinnangul kasutatakse arveid üha enam turundussõnumi edastamiseks. Kui seni on turundussõnum trükitud arve ümbrikule või lisatud arvele eraldi lehel, uus trend on lisada sõnum juba otse arve sisse kas eraldi tekstilõiguna või värvilise reklaamiribana.

"Arve köidab inimese tähelepanu, kuna arvega on seotud kohustused. Seepärast töötabki turundussõnum arvetel hästi," on Sooaru veendunud.

Täiesti uue trendina on mõni Eesti firma asunud arvetel olevat pinda edasi müüma. "Kui firma soovib oma arvete saatmise kulu vähendada, on tal võimalik reklaampind arvetel maha müüa teisele firmale," põhjendas Sooaru. Mitmed firmad teevad sel viisil kampaaniaid ka ühisklientidele. "Sõnum mõjub jõulisemalt, kui kaks firmat seda koos edastavad. Nii on parem just lisateenuseid müüa," arvas Sooaru.

EMT turundusjuht Kadri Ärm peab arvet turundussõnumi edastamiseks heaks võimaluseks.

"Lisame turundusteksti lihtsalt ja lakooniliselt arve päisesse, tavaliselt on selleks kas teade hinnamuudatusest või muud laadi klienditeeninduslik info," rääkis Ärm. Sõnum peab siiski olema kliendi jaoks oluline ning haakuma emotsionaalse seisundiga, kui klient arve kätte saab.

Arvel oleva pinna edasimüümist kolmandatele firmadele EMT aga ei viljele ega hakka niipea ka viljelema, oli turundusjuht Kadri Ärm resoluutne. "Arvega saab nii väärtusliku otsesuhte, et teisele firmale müüdava reklaami hind ei kaalu seda üles," põhjendas ta.

"Ka on meil endal reeglina nii palju infot, et ei pea vajalikuks seda võimalust teistele loovutada," lisas Ärm. Samuti tekitavad firmad, kes arvepinda edasi müüvad, klientidel küsimusi konfidentsiaalsusest. "Miks peaks kolmas osapool üldse teadma minu ja arve väljastanud firma suhetest?" oli Ärm reklaamimüügi suhtes skeptiline.

Tallinna Vesi loobus tänavu kliendiajakirja väljaandmisest ja trükib arvete tagakülgedele nii turundussõnumeid kui ka klienti harivat infot. "Näiteks oleme teada andnud veebipõhise iseteenindusbüroo avamisest ja vee kvaliteedist," rääkis Tallinna Vee avalike suhete juht Reigo Marosov.

Marosov tunnistas, et mõned firmad on juba tundnud huvi ka võimaluse vastu trükkida oma reklaam Tallinna Vee arvele, aga seni on otsustatud pinda mitte välja rentida.

"Esiteks on meil endal piisavalt sõnumeid edastada. Teiseks võtame sellega kliendi ees vastutuse," põhjendas Marosov.

Kindlasti peaks reklaamitav toode vastama kliendi soovidele ja olema seotud arve väljastaja sektoriga, arvas ta.

If Eesti Kindlustuse turundusjuht Aili Kukumägi teatas, et If arvetele hinnapakkumisi või muid sõnumeid ei lisa. "Ainsana peame oma kohustuseks arvel teada anda, et interneti kaudu sõlmides on kindlustuslepingud 15% soodsamad," ütles Kukumägi.

"Kuna arvega on kaasas ka kindlustuspoliis ja -tingimused, on ümbrik niigi mahukas," põhjendas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing