Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uuringud kallinevad järgmisel aastal 10% kümme protsenti

    TNS Emori juhataja Karin Niinas prognoosib järgmisel aastal umbes kümneprotsendilist hinnatõusu. "Kuna uuringud on kvalifitseeritud töötajate pakutav teenus, määrab selle hinna tippspetsialistide tööjõu hinnatõus kogu turul," põhjendas ta. Eelkõige kallinevad just need uuringud, kus on suurem tööjõukulu, näiteks intervjueerimisega seotud meetodid.
    Niinase hinnangul on valdkondadest uuringuid enam tellima hakanud tarbekaupade sektor, eelkõige toidu- ja kaubandusfirmad, aga ka finants- ja telekommunikatsioonifirmad.
    Turundusuuringu hind võib Niinase kogemusel varieeruda 1000 kroonist kuni 15 miljoni kroonini, see sõltub uuritavate riikide arvust, probleemide keerukusest ja paljust muust. Näiteks 1000 krooni eest saab teada oma sihtrühma. Just niipalju maksab üks väike päring TNS Atlase uuringust.
    Ka uuringufirma AC Nielsen tõstab järgmisel aastal palgatõusu tõttu uuringute hindu 10-15%. AC Nielseni tarbijauuringute juhi Martti Muna andmeil on toiduainetootjad tänavu tellinud rohkem tarbimiskäitumist kajastavaid uuringuid. Uuringu keskmist hinda on tema väitel raske öelda. Minimaalne summa, millega näiteks tarbijakäitumise uuringu tellimisel arvestada, on umbes 80 000 krooni. "Selle summa eest saab kvantitatiivse uuringu, mille käigus küsitleme 400 inimest," selgitas Muna.
    K-Rautakesko turundusjuht Annika Oja tunnistas, et uuringute hinnatõusu ta järgmise aasta eelarvesse ei ole arvestanud. K-Rautakesko ostab kord aastas Ariko Reservilt mahuka uuringu, mis kajastab ehitusmaterjalide turgu.
    Comarket tellib kaks korda aastas TNS Emorilt jaekaubanduse ja kampaaniate seiret ning AC Nielsenilt regulaarset jaemüügiuuringut, mis näitab paremini müüvate toodete edetabelit.
    Kliendirahulolu uuringuid teeb firma ise. "Meil on selleks moodsad ja olulisemalt tõhusamad veebilahendused," on Comarketi emaettevõtte ABC Grupi ASi juhatuse esimees Jüri Vips veendunud.
    Eesti Pagar turundusuuringuid ei telli. "Turu käitumist saab ka muud moodi ette näha ja planeerida, näiteks kliendikäitumise põhjal. Ka müüginumbritest on näha, mis paremini müüb," arvas firma müügidirektor Ragnar Kõiv. Küll ostab Eesti Pagar AC Nielsenilt jaemüügiuuringut, et mõõta oma turuosa poodides.
    Mõni firma regulaarseid uuringuid ei telli või ei vaja neid üldse.
    Spordipoodide kett Rademar ei ole turundusuuringuid tellinud. "Hea pildi saame kätte poodides. Meie valdkond on spetsiifiline ja peame kiiresti reageerima, kui tarbijatel tekib uue asja vastu huvi," teatas Rademari juhatuse liige Margus Juksar.
    Ka Suurtüki NK juhataja Viido Einer lausus, et sel aastal ei ole firma turundus- ja müügiuuringuid tellinud, kuna pole olnud vajadust. "Varasematel aastatel oleme tundnud huvi jalatsikaubanduskettide tuntuse vastu ja saanud tehtud uuringutest oodatud tagasisidet edasiseks tegutsemiseks," meenutas Einer.
    Samuti on Suurtüki NK tellinud kaubanduskeskuste külastatavuse ja sihtrühmade kohta uuringuid, mis on aidanud end positsioneerida. Eineri kinnitusel on uuringud äritegevuse vajalik osa, kuigi mõnikord on olnud ka üllatusi, mis tulevad ehk küsitletute liiga väiksest arvust.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.