Uuringud kallinevad järgmisel aastal 10% kümme protsenti

Katrin Rohtla 02. oktoober 2007, 00:00

TNS Emori juhataja Karin Niinas prognoosib järgmisel aastal umbes kümneprotsendilist hinnatõusu. "Kuna uuringud on kvalifitseeritud töötajate pakutav teenus, määrab selle hinna tippspetsialistide tööjõu hinnatõus kogu turul," põhjendas ta. Eelkõige kallinevad just need uuringud, kus on suurem tööjõukulu, näiteks intervjueerimisega seotud meetodid.

Niinase hinnangul on valdkondadest uuringuid enam tellima hakanud tarbekaupade sektor, eelkõige toidu- ja kaubandusfirmad, aga ka finants- ja telekommunikatsioonifirmad.

Turundusuuringu hind võib Niinase kogemusel varieeruda 1000 kroonist kuni 15 miljoni kroonini, see sõltub uuritavate riikide arvust, probleemide keerukusest ja paljust muust. Näiteks 1000 krooni eest saab teada oma sihtrühma. Just niipalju maksab üks väike päring TNS Atlase uuringust.

Ka uuringufirma AC Nielsen tõstab järgmisel aastal palgatõusu tõttu uuringute hindu 10-15%. AC Nielseni tarbijauuringute juhi Martti Muna andmeil on toiduainetootjad tänavu tellinud rohkem tarbimiskäitumist kajastavaid uuringuid. Uuringu keskmist hinda on tema väitel raske öelda. Minimaalne summa, millega näiteks tarbijakäitumise uuringu tellimisel arvestada, on umbes 80 000 krooni. "Selle summa eest saab kvantitatiivse uuringu, mille käigus küsitleme 400 inimest," selgitas Muna.

K-Rautakesko turundusjuht Annika Oja tunnistas, et uuringute hinnatõusu ta järgmise aasta eelarvesse ei ole arvestanud. K-Rautakesko ostab kord aastas Ariko Reservilt mahuka uuringu, mis kajastab ehitusmaterjalide turgu.

Comarket tellib kaks korda aastas TNS Emorilt jaekaubanduse ja kampaaniate seiret ning AC Nielsenilt regulaarset jaemüügiuuringut, mis näitab paremini müüvate toodete edetabelit.

Kliendirahulolu uuringuid teeb firma ise. "Meil on selleks moodsad ja olulisemalt tõhusamad veebilahendused," on Comarketi emaettevõtte ABC Grupi ASi juhatuse esimees Jüri Vips veendunud.

Eesti Pagar turundusuuringuid ei telli. "Turu käitumist saab ka muud moodi ette näha ja planeerida, näiteks kliendikäitumise põhjal. Ka müüginumbritest on näha, mis paremini müüb," arvas firma müügidirektor Ragnar Kõiv. Küll ostab Eesti Pagar AC Nielsenilt jaemüügiuuringut, et mõõta oma turuosa poodides.

Mõni firma regulaarseid uuringuid ei telli või ei vaja neid üldse.

Spordipoodide kett Rademar ei ole turundusuuringuid tellinud. "Hea pildi saame kätte poodides. Meie valdkond on spetsiifiline ja peame kiiresti reageerima, kui tarbijatel tekib uue asja vastu huvi," teatas Rademari juhatuse liige Margus Juksar.

Ka Suurtüki NK juhataja Viido Einer lausus, et sel aastal ei ole firma turundus- ja müügiuuringuid tellinud, kuna pole olnud vajadust. "Varasematel aastatel oleme tundnud huvi jalatsikaubanduskettide tuntuse vastu ja saanud tehtud uuringutest oodatud tagasisidet edasiseks tegutsemiseks," meenutas Einer.

Samuti on Suurtüki NK tellinud kaubanduskeskuste külastatavuse ja sihtrühmade kohta uuringuid, mis on aidanud end positsioneerida. Eineri kinnitusel on uuringud äritegevuse vajalik osa, kuigi mõnikord on olnud ka üllatusi, mis tulevad ehk küsitletute liiga väiksest arvust.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing