Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saku Õlletehase tulusid kasvatasid kvaliteetõlled ja toimiv äristrateegia

    Saku Õlletehase juhatuse esimehe Ireneusz Smaga sõnul olid ettevõtte tulude kasvatajaks nii eelmisel kui ka sellel aastal eelkõige kvaliteetõlled. Need on Saku Õlletehase strateegiliseks tugevuseks nii sise- kui ka välismüügis.
    "Kasumlikkuse kasv on seotud eelkõige äristrateegia elluviimisega nii tootearenduses kui ka müügitöö arengus," tõdeb Smaga. See on viinud ettevõtte ülekaalukaks liidriks kvaliteetõllede turul ehk mainstream- ja premium-kategooria õllede osas, omades vastavalt 62% ning 56% vastavast turust.
    Smaga veendumusel on tugeva majandustulemuse taga operatiivne kulukontroll ja toimiv äristrateegia. "Saku fookus on kvaliteetjookidel," ütleb ta. "Tänavune poolaasta näitas, et parim õlledes on parim kogu äris."
    Viimaste aastate olulisemateks sündmusteks peab Smaga kindlasti Saku Kulla turuletoomist, mis lõi kvaliteetõllede kategoorias uue standardi ja mida täna konkurendid järgivad. Samuti AM-pudelit ja erinevaid tegevusi selle raames, mis tugevdasid kvaliteetõllede segmenti tervikuna. "Saavutasime viimase paari aastaga turul tuntava muutuse - kvaliteetõllede turusegmenti ei mõõdeta enam üksnes liitrites, vaid ka väärtuses," kinnitab ta. Lisaks peab Smaga suursündmusteks Saku Õlletehase korporatiivse identiteedi uuendust ning visuaalsete identiteedikandjate värskendamist.
    Smaga sõnul on tänavusel hooajal Saku Õlletehase oluliseks investeeringuks tootearenduskeskuse väljaarendamine koos laboriseadmete ning koolitatud ekspertidega. Keskuse eesmärk on luua uusi retsepte ning tootesarju nii Eesti, Läti kui ka Leedu joogituru tarvis.
    "Uue keskuse efektiivsust tõestavad uued tooted, millega Saku on sisenenud erinevatesse joogikategooriatesse, ja Strongbow Kuld tootmislitsentsi saamine," tunneb ta uhkust. Lisaks läbis ettevõte mitmekuulise kvaliteedi- ja tehnoloogiakontrolli. Toodete pakendamisel kasutusele võetud shrink-wrap-tehnoloogia võimaldab tooted pakkida senisest tarbijasõbralikumasse pakendisse.
    Saku korporatiivlogo uuenduse taga oli Smaga sõnul eesmärk viia see vastavusse ettevõtte äristrateegiaga - pakkuda kvaliteetmarke mitmes joogikategoorias. "Sellel hooajal aitasid värskendatud Saku identiteeti edasi kanda Sin kokteilijoogid, uuenduslikud õllejoogid DLight, Strongbow ning Vichy jäätee, aga ka Viva Freshi maitseveed, mida müüakse kasvava trendiga kolmes Balti riigis," tõdeb ta. Seega peab Smaga logovahetust õnnestunuks ning eesmärgile vastavaks.
    Energiajookide turule sisenemist kommenteerides ütleb Smaga, et Saku Õlletehase äri on eelkõige õlu. Energiajookidega vaid tugevdatakse oma positsiooni, kuid samal ajal keskendutakse põhitegevusalale ehk õlletootmisele, panustades sealjuures just premium-õlle kategooriale.
    Samas tuleb tema sõnul kohanduda praegusele turusituatsioonidele. Karmistuvate alkoholimüügipiirangute ning peaaegu kolmekordistuva aktsiisimaksu taustal tuleb enam tähelepanu pöörata ka mittealkohoolsete jookide segmendile. "Energiajook Traffic on Saku jaoks mittealkohoolsete jookide segmendis üks mitmest tooteuuendusest," märgib Smaga.
    Sellesse tootekategooriasse sisenemise tingis energiajookide populaarsus Eesti turul. 2006. aastal müüdi kokku 4.8 miljonit liitrit energiajooke. Pikemas perspektiivis on ettevõtte eesmärk tugevdada Trafficu turupositsiooni.
    Eesti õlleturg on Smaga sõnul stabiliseerumas ning liikumas kallimate ehk premium-õllede suunas. "Kõrged aktsiisimäärad ja lokaalsed kaootilised müügipiirangud hakkavad kärpima õlletööstuse kiiret tootearengut ning sunnivad seni pidevalt muutuvaid tooteportfelle pikemat aega turul püsima," ütleb ta. "Saku plaanib lähemate aastate jooksul jääda oma praeguse ärifookuse ehk kvaliteetõllede juurde ning kõrged ootused on meil eksportturgude osas." Ta kinnitab, et kõige enam panustab Saku põhjanaabrite turule. "Soome on suhteliselt küps Lääne-Euroopa turg, kus oleme teinud hea läbilöögi Saku Kullaga," selgitab ta. "Üha rohkem lisandub toodangule positiivset vastukaja näiteks Suurbritanniast, Kanadast, Iirimaalt, Ühendriikidest jm, kus meid palutakse oma toodangut sealsetel turgudel realiseerida ning seda me ka teeme."
    Saku Õlletehase kohta võiksin ehk öelda, et tegemist on tõeliselt ambitsioonika ja väga tugeva konkurendiga meie jaoks, ehkki meie müügimahud siseturul olid viimati 50% suuremad kui neil. Nende iseloomustamiseks ei oskagi öelda otseselt midagi positiivses ega negatiivses mõttes. Igal juhul on nad väga sihikindlad ja püüdlevad jõuliselt oma eesmärkide täitmise poole, selleks mõnikord ka vahendeid valimata.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.